PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleempje



T-One
22/08/07, 14:02
Hallo allemaal,

Misschien dat dit een beetje een domme vraag is, maar ik ben een beginner qua hosten en een website.

Ik ben op dit moment bezig mijn eerste site te maken en hosten, maar ik loop een beetje vast:huh:

Ik host bij Strato en als ik een bestand upload naar hun server (laten we zeggen: plaatje.jpg) en ik toets in de adresbalk het adres in van waar het plaatje hoort te staan (laten we zeggen ww.website.nl/plaatje.jpg dat krijg ik een melding dat hij de webpagina niet kan vinden. Dit geldt voor meerdere bestanden die ik geupload hebt. Misschien doe ik wel iets heel doms, maar ik dacht dat dit de goede manier was. Als hij zelfs het plaatje niet kan tonen, zal ik vast wel iets verkeerd doen:rolleyes:
Wie kan mij helpen?

groeten,
Twan

Jesperw
22/08/07, 14:16
Moet je je files niet uploaden in een html, htdocs of public_html folder die in je ftp root staat? Vaak kom je binnen in je root en moet je je web-files in een daarvoor bestemde map zetten.

MediaServe
22/08/07, 14:18
Bel je toch Strato op? :)

t.bloo
22/08/07, 14:41
nou ja zeg, MediaServe toch! :D

T-One
22/08/07, 14:48
Maar jullie weten dus ook niet wat ik verkeerd doe, of doe ik niets verkeerd?

Rob77
22/08/07, 14:51
Het is niet zoiets simpels als; het plaatje heet Plaatje.jpg en jij typt plaatje.jpg ?

opinion
22/08/07, 17:53
ja, wat Rob zegt. daar ben ik ook heel vaak de fout in gegaan:P

Maar ik denk toch dat in je root folder zit, en naar html, of public_html map moet gaan.

Zoek gewoon een map waar index.html staat. Zolang de map maar niet private oid in z'n naam heeft. Dan komt het allemaal goed :)

santema
22/08/07, 18:15
Is je domein wel al actief :)?

dreamhost_nl
22/08/07, 19:14
Het is niet zoiets simpels als; het plaatje heet Plaatje.jpg en jij typt plaatje.jpg ?

Dat is bij ons inderdaad de meest voorkomende fout. Linux is gevoelig voor kleine en grote letters en daarom zijn de volgende bestanden :

plaatje.JPG