PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleempje



T-One
22/08/07, 14:02
Hallo allemaal,

Misschien dat dit een beetje een domme vraag is, maar ik ben een beginner qua hosten en een website.

Ik ben op dit moment bezig mijn eerste site te maken en hosten, maar ik loop een beetje vast:huh:

Ik host bij Strato en als ik een bestand upload naar hun server (laten we zeggen: plaatje.jpg) en ik toets in de adresbalk het adres in van waar het plaatje hoort te staan (laten we zeggen ww.website.nl/plaatje.jpg dat krijg ik een melding dat hij de webpagina niet kan vinden. Dit geldt voor meerdere bestanden die ik geupload hebt. Misschien doe ik wel iets heel doms, maar ik dacht dat dit de goede manier was. Als hij zelfs het plaatje niet kan tonen, zal ik vast wel iets verkeerd doen:rolleyes:
Wie kan mij helpen?

groeten,
Twan

Jesperw
22/08/07, 14:16
Moet je je files niet uploaden in een html, htdocs of public_html folder die in je ftp root staat? Vaak kom je binnen in je root en moet je je web-files in een daarvoor bestemde map zetten.

MediaServe
22/08/07, 14:18
Bel je toch Strato op? :)

t.bloo
22/08/07, 14:41
nou ja zeg, MediaServe toch! :D

T-One
22/08/07, 14:48
Maar jullie weten dus ook niet wat ik verkeerd doe, of doe ik niets verkeerd?

Rob77
22/08/07, 14:51
Het is niet zoiets simpels als; het plaatje heet Plaatje.jpg en jij typt plaatje.jpg ?

opinion
22/08/07, 17:53
ja, wat Rob zegt. daar ben ik ook heel vaak de fout in gegaan:P

Maar ik denk toch dat in je root folder zit, en naar html, of public_html map moet gaan.

Zoek gewoon een map waar index.html staat. Zolang de map maar niet private oid in z'n naam heeft. Dan komt het allemaal goed :)

santema
22/08/07, 18:15
Is je domein wel al actief :)?

dreamhost_nl
22/08/07, 19:14
Het is niet zoiets simpels als; het plaatje heet Plaatje.jpg en jij typt plaatje.jpg ?

Dat is bij ons inderdaad de meest voorkomende fout. Linux is gevoelig voor kleine en grote letters en daarom zijn de volgende bestanden :

plaatje.JPG
Plaatje.jpg
PLAATJE.jpg

op Linux drie verschillende bestanden en op Windows identiek. Zorg er daarom altijd voor als je van Windows naar Linux upload dat de bestanden lowercase (enkel kleine letters) zijn om dit soort problemen te kunnen voorkomen.

VDBAHosting
22/08/07, 23:02
Hallo allemaal,

Misschien dat dit een beetje een domme vraag is, maar ik ben een beginner qua hosten en een website.

Ik ben op dit moment bezig mijn eerste site te maken en hosten, maar ik loop een beetje vast:huh:

Ik host bij Strato en als ik een bestand upload naar hun server (laten we zeggen: plaatje.jpg) en ik toets in de adresbalk het adres in van waar het plaatje hoort te staan (laten we zeggen ww.website.nl/plaatje.jpg dat krijg ik een melding dat hij de webpagina niet kan vinden. Dit geldt voor meerdere bestanden die ik geupload hebt. Misschien doe ik wel iets heel doms, maar ik dacht dat dit de goede manier was. Als hij zelfs het plaatje niet kan tonen, zal ik vast wel iets verkeerd doen:rolleyes:
Wie kan mij helpen?

groeten,
Twan

Twan,

Bij de melding dat de webpagina niet gevonden kan worden, bedoel je daarmee een 404 Not found. Of krijg je daar een ander soort melding?

wonko
23/08/07, 08:03
Ik denk dat je dit toch best even naar de strato helpdesk stuurt, zij moeten je snel kunnen wijzen op wat fout gaat... voor ons is het enkel maar gissen...

Ramon Fincken
23/08/07, 09:39
of een url + screenshot van je FTP programma waar de file te zien is + HTML code ;)

daveww
23/08/07, 19:08
Ik denk dat hij het meteen upload zodra hij op zijn FTP komt.
Kijk eens of je een: html, public_html, htdocs or je-domein.com/html ziet staan op je FTP en upload in 1 van die mappen je bestand. Dan zou het moeten werken. (Als dit is wat je vergeten bent, anders idd zoals eerder zeggen Strato ff mailen/bellen/ticket maken)

Ramon Fincken
23/08/07, 19:15
dave .. prima dat je helpt, maarre alle antwoorden die je geeft zijn al een keer voorbij gekomen ;)

Martijn Koot
27/08/07, 22:02
Heb het net zelf even zitten proberen in een klein website van mijzelf het lukt alleen maar als er een default pagina is dan kan ik de plaatjes idd openen anders vind hij niks.

Groet Tijn

Ramon Fincken
27/08/07, 22:27
apache dien je ook te rebooten he ;)
maar nee sorry ik weet ook niet hoe en wat :(

update : excuses, verkeerde topic, bovenstaande van "27 augustus 2007, 22:27" kan weg