PDA

Bekijk Volledige Versie : SuPHP



terilekst87
21/08/07, 15:27
Beste leden,

ik weet niet zeker of ik in het goede forum zit, maar dit leek me de beste.
Ik beheer zelf geen hostingbedrijf maar ik heb mijn websites ondergebracht bij een hostingbedrijf dat gebruik maakt van DirectAdmin.
Nu zit ik daar met het probleem dat als er vanaf mijn website iets geupload word, apache de eigenaar word en het plaatje chmodd naar 600 ipv. 644.

Nu is dit volgens mijn host op te lossen als hun suPHP installeren.
Maar wat zijn de nadelen?

nielsrenselaar
21/08/07, 15:56
Die kunnen je host je ook uitgebreid vertellen... Een aantal dingen is maprechten, die mogen niet boven een bepaald aantal gezet worden (is dan ook niet meer nodig, maar dat terzeide).

.htaccess met php_* waardes werken niet meer, en zullen de directory waar ze in staan onbereikbaar maken

En de rest is meer configuratie afhankelijk, ik neem aan dat je host je er echt wel meer over wilt vertellen.

Het is trouwens phpsuexec, mocht je er op willen googlen :)

SDGM
21/08/07, 16:09
Naast de nadelen die de persoon boven mij al noemt zijn er php functies die niet zo goed werken on suphp (ik herriner mij een header functie), maar de meesten werken gewoon.
Verder kun je een verschil in snelheid ondervinden doordat er telkens een apart process gestart dient te worden onder jouw gebruiker bij het openen van een php pagina.


Van onderstaande ga jij niet zoveel last hebben, het is meer een nadeel voor hosting providers.

Het grootste nadeel van SuPHP vind ik echter dat je je directory nog niet echt kunt beveiligen omdat apache nog steeds toegang moet hebben tot de bestanden.


Even @ hierboven SuPHP is niet helemaal gelijk aan phpsuexec ook al zijn de nadelen enzo wel ongeveer gelijk. Voor SuPHP zie www.suphp.org