PDA

Bekijk Volledige Versie : Lead-systeem voor hosting



jurrian
20/08/07, 17:05
Ik heb een aantal hosting-gerelateerde domeinnamen (namen van datacentra, carriers, etc.), met een redelijk aantal bezoekers. Momenteel heb ik deze domeinen bij Sedo geparkeerd, maar ik vindt de opbrengsten hier tegenvallen (Sedo plaatst vaak totaal onrelevante advertenties).

Ik ben eigenlijk op zoek naar een lead-programma waar ik de domeinnamen naar kan laten verwijzen. Het lead-programma regelt dan bedrijven (in dit geval zullen dat hosters zijn) die graag tegen betaling deze leads ontvangen.

Kent iemand hier een goed programma voor?

Hostbusiness
21/08/07, 10:43
Ben zelf ook lang op zoek geweest naar zoiets. Ben begonnen bij TradeTracker hierna TradeDoubler. Beide voldeden niet aan mijn eisen.. en support etc liep ook niet helemaal lekker. Nu ben ik bezig met mijn eigen affiliate website.
Ik raad je aan om zelf naar hosters toe te gaan en dan vragen of zij een vergoeding willen geven voor een lead. Dan hopen dat er wat hosters zijn die dit willen, hierna maak je iets van een banner rotator met alle hosters erin en kun je beginnen. (het lijkt wat simpel, maar denk dat het niet zo is, maar je kunt het proberen).

jurrian
21/08/07, 10:58
Een pagina vol banners opzetten kan ik nu ook. Het nadeel daarvan is dat bijna niemand op die banners klikt (en Pay per view is immers verleden tijd). Ik denk meer aan een systeem waarbij een bezoeker direct wordt doorgestuurd naar de hoster.

Zo'n systeem zelf in elkaar scripten is niet ingewikkeld, maar ik heb geen zin in het opzetten van een bedrijfje hiervoor (klanten zoeken, facturen sturen, wanbetalers achter de broek aan zitten, boekhouding). Daarnaast heb ik er ook gewoon geen tijd voor naast m'n werk. Ik besteed dit liever uit.

Mark17
22/08/07, 17:21
Beste Jurrian,

Afhankelijk wat je onder een lead verstaat willen wij mogelijk op uw site adverteren. Indien u hiervoor open staat verneem ik het graag van u.

h4f
12/09/07, 03:09
-knip Janneman-
Dat heet spam bij ons.

Sedo GmbH
12/09/07, 09:49
Momenteel heb ik deze domeinen bij Sedo geparkeerd, maar ik vindt de opbrengsten hier tegenvallen (Sedo plaatst vaak totaal onrelevante advertenties)

Beste Jurrian,

De advertenties worden bepaald op basis van het domein in combinatie met het gekozen keyword. Heeft u een passend keyword gekozen?

Voor vragen kunt u me een PM sturen of een mail.

Hartelijke groet,

Marieke Brinkman

scenestar
18/09/07, 12:54
Alhoewel ik niet zelf een compleet programma aanbied, zou ik best op cpa basis met je willen samenwerken.

ik heb een werkend Affiliate programma waarin ik je zou kunnen toevoegen.

partyfreaks
25/09/07, 20:49
php ads meschien en dan bij div afliate,s reclame halen of meschien zelfs afliate programa,s gebruiken van hosters

jurrian
26/09/07, 19:21
Beste Jurrian,

De advertenties worden bepaald op basis van het domein in combinatie met het gekozen keyword. Heeft u een passend keyword gekozen?

Voor vragen kunt u me een PM sturen of een mail.

Hartelijke groet,

Marieke Brinkman

Uiteraard heb ik dat gedaan. Meerdere keywords soms.

Wat ik ook vrij vervelend vind is dat sedo een van m'n domeinen aanmerkt als 'adult-domein', terwijl het de naam van een BN'er is (en die kan ik me niet voorstellen in de adult-context). Hierover heb ik al verschillende keren met Sedo gemailt, maar die schuiven het steeds af op hun 'advertentie-leverancier'.


php ads meschien en dan bij div afliate,s reclame halen of meschien zelfs afliate programa,s gebruiken van hosters

Zoals ik al aangaf: ik wil liever zelf geen geld steken in het zoeken van adverteerders en de bijbehorende administratie (facturatie e.d.).

Sedo GmbH
27/09/07, 11:19
Uiteraard heb ik dat gedaan. Meerdere keywords soms.

Wat ik ook vrij vervelend vind is dat sedo een van m'n domeinen aanmerkt als 'adult-domein', terwijl het de naam van een BN'er is (en die kan ik me niet voorstellen in de adult-context). Hierover heb ik al verschillende keren met Sedo gemailt, maar die schuiven het steeds af op hun 'advertentie-leverancier'.


Beste Jurrian,

De adultclassificatie wordt inderdaad uitgevoerd door onze advertentiepartner Google Inc., hierop hebben wij geen invloed. Wat wij enkel kunnen doen is die domeinen die u als niet-adult beoordeeld naar onze contactpersoon bij Google sturen met de vraag deze classificatie eraf te halen. Of Google dat gaat doen is dan af te wachten.

Het is dus niet een kwestie van afschuiven, wij hebben er gewoonweg geen invloed op. Indien u van mening bent dat de domeinen onjuist zijn geclassificeerd, zie ik graag een mailtje tegemoet zodat ik deze kan doorsturen.

Marieke

Uptime
27/09/07, 14:40
ik zou een paar hosters contacteren en een mooie voorstel uitwerken.

Je kan misschien een toppic openen met de domeinen en de hosters zelf voorstellen laten doen wie weet komt er wel iets leuks uit de bus ;)

Apoc
17/10/07, 01:25
ik zou een paar hosters contacteren en een mooie voorstel uitwerken.

Je kan misschien een toppic openen met de domeinen en de hosters zelf voorstellen laten doen wie weet komt er wel iets leuks uit de bus ;)

Dat zal snel opgevat worden als spam.

Waarom post je de domeinnamen niet in de advertentieforums hier op WHT? Hostingbedrijven zouden je dan eventueel kunnen benaderen als ze geinteresseerd zijn.

Solid
25/10/07, 14:19
Ik heb denk ik gevonden wat je zoekt.

Strato biedt namelijk een dergelijk systeem aan.

Zie deze link:
http://www.strato.nl/webhosting/recommend.html

AbelDH
10/12/07, 02:14
Ik heb denk ik gevonden wat je zoekt.

Strato biedt namelijk een dergelijk systeem aan.

Zie deze link:
...


Is dat iets? Wij overwegen dit op dit moment.

mvg,
Abel

Dennis
01/05/08, 21:00
<knip>
Is niet de bedoeling.

blink
24/05/08, 07:56
Bedankt voor de Strato link,
ik ga daar ook even naar kijken

dreamhost_nl
24/05/08, 16:09
Niemand verder gezien dat deze topic alweer bijna een jaar oud is? {xx}

®on
24/05/08, 16:41
Niemand verder gezien dat deze topic alweer bijna een jaar oud is? {xx}
Rapporteren is voldoende!