PDA

Bekijk Volledige Versie : [TKG] Studentenserver



Blomzakske
18/08/07, 23:44
Goeiedag,

Ik ben toevallig op dit forum gekomen maar ik heb al niets dan lof voor jullie hulp die jullie bieden aan de mensen bij de keuze van hun server.

Maar dan even over mijzelf. Als informatica student heb ik dikwijls nood aan een server en ik vind het tijd om mij eentje aan te schaffen. Ik moet dikwijls een site maken dus hosting moet er zeker mee kunnen gebeuren. Ik moet ook met verschillende OS'sen kunnen werken zovel native als naast elkaar. Dus een 80 gig schijf zou wel aangenaam zijn en 1 Gb geheugen voor gebruiken te maken van vmware zou ook niet mistaan dit eventueel aangevuld met hardware virtuasilatie ondersteuning. MAAR zoals in de titel te zien is ben ik dus student. Ik zou deze functionaliteit graag zo goedkoop mogelijk bekomen of toch zoveel mogelijk van deze functionaliteit. Ik ben van België dus ophaling in Nederland hoort niet tot mijn mogelijkheden.

nielsrenselaar
18/08/07, 23:47
En wat gaat er mee gebeuren? Thuis naast je nachtkastje of wordt hij gecolocate? In het eerste geval raad ik je aan gewoon een huis-tuin en keuken servertje te maken van normale desktop onderdelen, te koop bij je favo computer boer.

Blomzakske
18/08/07, 23:50
Hij komt thuis te staan in onze computerkamer. Hij zal ook gebruikt voor P2P enzo. En ik heb al een tijdje zelfgemaakte dingen staan en ik zou het professioneler vinden om een "echte" server aan te schaffen.

pierce
19/08/07, 00:11
Hij komt thuis te staan in onze computerkamer. Hij zal ook gebruikt voor P2P enzo. En ik heb al een tijdje zelfgemaakte dingen staan en ik zou het professioneler vinden om een "echte" server aan te schaffen.

Kun je niet gewoon beter een fatsoenlijk webhosting pakket afnemen voor je ontwerpen e.d. en een oude desktop thuis onder het bureau zetten? Dat voldoet prima om te testen. Bovendien is het een stuk goedkoper dan een server.

Over je adsl lijntje komt nou ook niet echt profi over...

thunder
19/08/07, 00:26
BITaXess BVBA kan U het volgende aanbieden:

Supermicro Server
- Supermicro CSE-512L-260B
- Supermicro MBD-PDSBM-LN1-O
- Intel Pentium Dual-Core E2140 1.6Ghz
- 1GB DDR2 667Mhz Kingston RAM
- 160GB HDD SATA Western Digital
- Rails incl.
- Volledig gebruiksklaar en getest!

Prijs: 499EUR incl 21% BTW ( 412,40EUR excl 21% BTW)

PROMO: Bestel VOOR 21 Augustus en krijg een gratis 200GB schijf ipv een 160GB schijf!

Server kan worden afgehaald in onze winkel te Sint-Truiden (België), Verzending of levering is ook mogelijk, leveringskosten/verzendkosten zijn dan ten laste van de koper,

Verzending binnen belgië is 15€ incl BTW (12.40€ excl)

Dit is een "echte" server (1U rackmount chassis, serverboard). zoals hierboven gezegt is het wel aan te raden deze in een DC te hangen voor sites te hosten op het web, of je kan een hosting accountje afnamen. Moest je meer info hieromtrent willen kan je mij contacteren met de onderstaande gegevens.

Voor vragen en meer informatie kunt u contact opnemen per:
-PM op dit forum
-Email: Stijn@bitaxess.net
-MSN: Stijn@bitaxess.net
- Telefoon Winkel: 0032.11/58.00.73
-GSM: 0032.485/54.01.96

IT-worX
19/08/07, 00:52
Ik zou je echt afraden om een "echte" server te nemen bij je thuis. Als het enkel voor die doeleinden is zal dit te kostelijk uitkomen + zo een echte server maakt enorm wat lawaai!

Zoals iemand hier reeds zei : stel een pc samen uit de onderdelen van je favoriete omputerwinkel...Pas als je de server in een datacenter zou zetten zou je pas echt aan een "echte" server moeten denken (lees : servercase).

Ramon Fincken
19/08/07, 01:53
Tip:

Gewoon een 2e hands nemen. heb je vanaf 100 euro ( gewone pc dus, zonder monitor etc .. )

zorg fijn mobo erin (uitbreidbaar), SATA schijven en configureren maar
heb ik ook en is voor thuisgebruik / backup / simpele webserver prima mits je internet lijn/router het trekt.

update: of kijk eens rond op VPS / DDS aanbiedingen ;)

MMaI
19/08/07, 11:52
ook een aanvullende tip, kijk eens voor een rootserver, in duitsland vind je er hier veel van, eigenlijk alle voordelen die je je kan bedenken, hoge bandbreedte, gecontroleerde omgeving en per maand opzegbaar, je krijgt volledige root access (vaak kost windows wel meer ivm licenties) maar al met al blijven de configuraties waar jij naar op zoek bent onder de 50-60e/maand

Tedde
20/08/07, 14:05
Voor thuis zou ik ook voor een veredelde desktop gaan, ideaal om aan te rommelen.

Heb je de ruimte waarin een 'echte' server herrie kan maken dan kan je alsnog op veilingsite's kijken. Regelmatig leuke rack servers voor weinig geld. Vergis je alleen niet in het lawaai wat er af komt!