PDA

Bekijk Volledige Versie : mysqldump vanuit bat bestand



ODINServ
17/08/07, 17:28
Hallo,

Ik probeer met mysqldump op een Windows 2003 machine een dagelijkse dump te maken van allemysql databases.

Dit werkt perfect zolang ik het handmatig intyp op de commandline, maar als ik het commando in een bat bestand zet en deze laat uitvoeren krijg ik een fout.

Regel zoals deze in de batfile staat:
mysqldump --opt --quote-names --user backup --all-databases >d:\htdocs\0MYSQLBACKUP\Mysqldump.sql

Regel zoals ik die in de console aflees tijdens het uitvoeren van het bat bestand
E:\BackupScripts>mysqldump --opt --quote-names --user backup --all-databases 1> d:\htdocs\0MYSQLBACKUP\Mysqldump.sql

Met onderstaande fout, er word een 1 voor het > teken gezet
The system cannot find the path specified.

Wat heb ik al geprobeerd:
* Nieuw batch file gemaakt
* Spaties tussen > en het bestand
* Bestand van tevoren aan laten maken
* Dubbele >>

Wat draai ik:
Mysql 5.0.41 & tools van die verzie
Windows 2003

Doe ik wat fout, zit er wat niet goed in mysqldump ?

Ik hoor het graag alvast bedankt!

Digiover
19/08/07, 13:08
Op http://www.vevida.com/NL/service_onderwerp.asp?owid=70#728 heb ik een .bat scriptje staan dat precies dit doet, voor één database. Zou niet zo moeilijk moeten zijn om dit aan te passen voor --all-databases :)

Randy
19/08/07, 15:36
Super Jan, ik neem hem ook meteen even mee...

Digiover
19/08/07, 21:31
Your welcome :)
Ik denk dat je het beter kan herschrijven naar bijvoorbeeld VBScript (FileSystemObject), dan heb je meer en betere mogelijkheden wat betreft de bestandsnaam (%RANDOM% is nogal lelijk, maar ik kon niks beters bedenken om iedere dump uniek te houden).

ODINServ
19/08/07, 21:40
Dankje!

Nu werkt het hier ook naar behoren.

Tim81
15/12/08, 12:37
Your welcome :)
Ik denk dat je het beter kan herschrijven naar bijvoorbeeld VBScript (FileSystemObject), dan heb je meer en betere mogelijkheden wat betreft de bestandsnaam (%RANDOM% is nogal lelijk, maar ik kon niks beters bedenken om iedere dump uniek te houden).

Ook al is het wat laat....

date +"%Y-%m-%d"

geeft (voor vandaag) 2008-12-15

native win32 ports van de GNU utils, waar o.a. date onder valt kan je hier vinden: http://sourceforge.net/projects/unxutils/

eUKhost
15/12/08, 15:10
Try this :-


c: \ <path-to-mysql> \ bin \ mysqldump-u [gebruiker]-p [wachtwoord] - resultaat-file = "c: \ <path> \ backup.% DATE: ~ 0,3%. sql "[Database]

Vul de gebruikersnaam, wachtwoord en MySQL-database met uw gegevens.

Ik hoop dat dit helpt