PDA

Bekijk Volledige Versie : Voip on Cd



xi0n
17/08/07, 10:27
Heeft er dit iemand al geïnstalleerd, zoja, als je de cd insteekt kom je door het debian installatieprocess, maar hij schrijft toch niet op je pc toch? Ik bedoel het lijkt erop dat hij debian op de pc gaan installeren, terwijl het de bedoeling toch is om via cd te blijven werken?

WilloW
17/08/07, 10:52
heb je een link van die software? weet totaal niet waar je over praat er zijn meerdere VOIP systemen die op cd staan dan nog niet te praten over vmware appliances die zijn er helemaal plenty

xi0n
17/08/07, 17:04
heb je een link van die software? weet totaal niet waar je over praat er zijn meerdere VOIP systemen die op cd staan dan nog niet te praten over vmware appliances die zijn er helemaal plenty



Ik heb het over deze: voiponcd.com

-Kevin
18/08/07, 14:47
Lijkt me toch dat je het moet installeren? Hoe kan hij anders je instellingen bewaren etc?

BeneluxGaming
18/08/07, 16:05
Deze CD installeerd gewoon een complete voipserver die draaid onder debian. 1 grote install.

Grimmstarr
21/08/07, 14:27
hij bewaard nix idd

xi0n
04/09/07, 16:05
Hij bewaard niets, maar installeert toch een volledig systeem op je HD,
Dat moest ik weten,

Thanks,

asteriskfreak
30/09/07, 13:07
Ik draai voiponcd al bijna een jaar.
BudgetPhone laat zich hier zeer makkelijk installeren zonder ook maar iets extra's in te stellen. Je kan voor iedere gebruiker een bepaald belbudget instellen.

Ik heb deze verder nog gekoppeld aan een andere pbx en deze werken zeer goed met elkaar samen. Wil je een simpele centrale zonder al teveel poespas dan is voiponcd zeer aan te raden. Werkt erg stabiel

sander815
11/10/07, 21:18
ik krijg dit ding niet aan de gang; ik strand elke keer op mijn ethernetcard(denk ik, al 3 geprobeerd) die niet herkend wordt, althans hij krijgt via dhcp geen ip adres. Die geef ik dan handmatig in, en later in de setup download hij aan aantal dingen, maar toch krijg ik een prompt met geen enkel programma wat wil lopen..
wat doe ik verkeerd?

asteriskfreak
13/10/07, 02:17
Heb je een iso CD gemaakt en hem vanaf daar geinstalleerd?
Ik moet zeggen dat ik hem toen al een paar keer geinstalleerd heb zonder verdere problemen. Zelfs zonder kennis van Debian ging het allemaal heel goed.
Had hem lopen op een Pentium 3 met 256 mb geheugen.

Als je me precies zegt hoe je hem doet installeren dan kan ik je misschien zeggen wat je fout doet.

sander815
18/10/07, 10:13
van een iso een cd gemaakt ja
dan installen, gaat zover ik zie prima, op een ip krijgen van de dhcp server na dan
installing debian base system
installing grub boot loader
reboot
de realtek rlt8139 wordt gewoon gevonden
dan komen de apt-updates
daar krijg ik een error met libc6
en dan kom ik niet meer verder wegens one or more packages failed to install...

EdwinSchippers
21/10/07, 16:31
heb dit afgelopen week geinstalleerd, wat ik mis is de mogelijkheid om call queues aan te maken, kan het wel doen door handmatig de conf bestanden van asterisk aan te passen, maar ja, dan valt het nut van die webinterface een beetje weg..

verder werkt het prima. zat al te denken om over te stappen naar voip ipv isdn, dit heeft me weer een stukje verder over de streep getrokken :)

Explosive
01/11/07, 22:41
Heeft iemand X-lite werkend op VoIPonCD? Ik krijg hem namelijk niet aan de gang.

EdwinSchippers
02/11/07, 11:01
Heeft iemand X-lite werkend op VoIPonCD? Ik krijg hem namelijk niet aan de gang.


wat lukt er precies niet dan? Ik had geen problemen om x-lite aan de gang te krijgen met VoipOnCd..

Explosive
02/11/07, 20:19
Sorry voor de slecht onderbouwde vraag! Zo kun je natuurlijk niet zien hoe je me kan helpen.

Ik Denk dat het probleem uit meerdere punten bestaat. Ik heb VoIPonCD goed geïnstalleerd na wat tegen slagen. Ik kan de server intern ook bereiken (192.168.0.102) en heb via het admin panel Sip.budgetphone.nl toegevoegd als carrier.
Op de site van budgetphone staat ook hoe je de asteriek config file moet instellen, ook dat heb ik (handmatig) aangepast en is nu goed volgens mij. Het enige is dat bij het carrier overzicht bij status Unregistered blijft staan.

Dan X-lite, K heb X-lite v3 build 41150. Als ik dan een SIP account toevoeg via Sip-account settings voor gebruiker daan gekoppeld aan 7001. krijg ik een 503 service unavalible. Welke poort gebruikt asteriek? of hoe stel jij het in? Als domain name gebruik in ICT-LAB dit is eigenlijk me werkgroep naam, in de test omgeving draai ik geen domain. Echter zonder domain kan je hem niet anable.

Budgetphone werkt wel, Ik heb namelijk hun programma gedownload ( Talking-Ta-Ya ofzo ) daarmee kan ik gewoon inkomende berichten ontvangen.

Als je config files wil zien, roep maar!