PDA

Bekijk Volledige Versie : ip adressen per gameserver



kukel
14/08/07, 19:15
Hierbij heb ik een vraag over het toekennen van ip-adressen per game-server.

Ik heb mijn eigen colocated server waarop ik 4 gameservers (CoD2) wil gaan draaien.

OS is windows server 2003 enterprise, is een clean-install.

Heb de beschikking over 2 netwerkkaarten.

De HD is opgedeeld in 4 partities met elk een CoD2 versie daar op.

Wat is het meest raadzame om te doen, en het simpelst.

EHS-Jerre
14/08/07, 19:19
Ik snap het doel van de vraag niet?
Wat heeft een IP te maken met partities?

Je kan 1 IP gebruiken voor alle servers, zolang de poort maar verschillend is per gameserver.

Stewie
14/08/07, 19:20
Wat is simpel:
- 1 ip adres per gameserver, meer dan dat is zinloos
- of alles op 1 ip maar dan met meerdere poorten

Verder raadzaam om een normaal OS uit te kiezen, want 2500 euro betalen voor Windows om 4 gameservers te draaien is nogal "duur"?

kukel
14/08/07, 19:41
verschillende poorten is niet de bedoeling, per server 1 ip.

ip heeft niks te maken met partities, zet het er alleen bij dat er 4 partities zijn om aan te geven hoe ik het ingedeeld heb.

swiep
14/08/07, 19:58
verschillende poorten is niet de bedoeling, per server 1 ip. Als je het antwoord reeds weet, waarom vraag je nog welke van de twee opties je moet kiezen?



ip heeft niks te maken met partities, zet het er alleen bij dat er 4 partities zijn om aan te geven hoe ik het ingedeeld heb.
Veel informatie is meestal wel handig, maar voorkom frustraties bij anderen en laat informatie die er niet toe doet voortaan weg. Teveel aan overbodige informatie maakt je vraag alleen maar onnodig onduidelijk.

En ook ik ben benieuwd waarom je W2K3 Enterprise erop hebt draaien aangezien het geen toegevoegde waarde heeft ten opzicht van uitgekledere versie, maar wel een smak geld scheelt en door de standaard 'extraatjes' van enterprise je juist weer inlevert op performance.

Mijn advies met betrekking tot je vraag: indeling per poort i.p.v. IP adres aangezien het zonde is van de IP adressen en het meestal overbodige luxe is.

Overigens snap ik je vraag nog steeds niet helemaal en is het misschien handig om je vraag in zijn totaliteit opnieuw te formuleren.

kukel
14/08/07, 20:19
Als je het antwoord reeds weet, waarom vraag je nog welke van de twee opties je moet kiezen?

Hoezo doe ik dat dan?

Maar al met al is er al wel iemand geweest die het wel snapt, dus dit kan wel verwijderd worden.

JayvD
15/08/07, 03:49
Ik heb al een idee welke kant je op wilt.

Hierbij mijn mening hoe je het wellicht ook zou kunnen aanpakken.

Neem Microsoft Windows Server 2003 Web Edition (scheelt je al gauw duizende euro's)

Installeer met 2 partities, een voor het besturingssysteem en essentiƫle programma's en gebruik de andere partitie voor de gameservers zelf.

Gebruik beide netwerkkaarten, een voor primair verkeer en de tweede voor backup mocht de eerst kapot gaan.

Toewijzen van ip's, als je meerdere ip's tot je beschikking hebt zou ik gewoon elke gameserver een eigen ip geven. Scheelt veel gedoe met poorten.

kukel
15/08/07, 12:58
Juist, en toen was dus de vraag hoe je per gameserver het ip-adres moest toekennen.

Paulewk
15/08/07, 13:06
Ga eens google'n, lezen, en zoek zelf wat uit. Komop zeg, zeker voor de CoD is de documentatie hier extreem duidelijk in.

Stewie
15/08/07, 13:07
1) Gebruik alleen legale software
2) Lees de readme die jouw vraag letterlijk beantwoord

Stewie
15/08/07, 13:24
Kort en krachtig: zoek eens op "call of duty 2 server ip" op een zoekmachine :)