PDA

Bekijk Volledige Versie : Ip adressen strato



d.sp1d3r
13/08/07, 15:10
Goedendag,

Ik heb sinds kort een vps bij strato om eens te kijken hoe dat allemaal werkt en of ik het kan gebruiken voor een paar sites die ik ontwikkel.

Deze sites hebben ssl certificaten nodig...

Nu blijkt echter dat strato geen extra ip adressen aan een vps toevoegen omdat ze dat niet willen/kunnen.

Daarom vroeg ik me af of er een andere manier om ip adressen toe te kennen aan een vps?

Of zijn er andere manieren om ssl certificaten aan meerdere domeinen op hetzelfde ip adres toe te kennen?

Freakingme
13/08/07, 15:37
Je kan mss zelf wel een ip ades toevoegen in je vps. HEt probleem wordt alleen de routing. Strato zal z'n routers/servers zo moeten configureren dat jouw extra ip's ook naar jouw vps toe leiden, en afaik weigeren ze dat.

Stewie
13/08/07, 15:39
Je kan mss zelf wel een ip ades toevoegen in je vps. HEt probleem wordt alleen de routing. Strato zal z'n routers/servers zo moeten configureren dat jouw extra ip's ook naar jouw vps toe leiden, en afaik weigeren ze dat.

Uiteraard weigeren ze zoiets :)
Je administratie wordt onhoudbaar anders.

d.sp1d3r
13/08/07, 16:16
En op het gebied van SSL Certificaten is er ook niks (betaalbaars) mogelijk?

Ik heb wat gezien over multi-site ssl certificaten. Maar deze waren bijna 2x de prijs van een normale en ik dacht dat je dan ook direct alle domeinen op het certificaat moest zetten bij aankoop, en het later dus niet mogelijk was er nog een domein bij te zetten.

Even voor mijn duidelijkheid. Het is toch niet mogelijk om meerdere certificaten per domein op hetzelfde ip te hebben, met normale certificaten?

Wat me wel opviel was dat op de plesk poort het certificaat wel anders is dan op de normale poort, zou ik hier iets mee kunnen of niet?

SDIS
23/08/07, 20:18
maar heb je niet al Ip's op je VPS server die je exclusief kunt stellen inplesk dan kan je er gewoon een SSL certificaat op gooien

Triloxigen
23/08/07, 21:05
maar heb je niet al Ip's op je VPS server die je exclusief kunt stellen inplesk dan kan je er gewoon een SSL certificaat op gooien
Je krijgt maar 1 IP ;)

santema
23/08/07, 21:33
Daarom zijn ze zo goedkoop, met 1 IP kun je kwa hosting vrij weinig.

Teun
24/08/07, 01:17
@ Santema; Eigenlijk heb je er in de meeste gevallen wel genoeg aan, 1 ip. Vaak bieden realtime drs providers zoals TransIP eigen dns servers aan die je kan gebruiken. En een ip kan je sharen.

Het is dus wel degelijk mogelijk om wat webhosting gebeuren op 1 ip te doen :) Maar SSL, ja.. dat gaat nogal lastig worden inderdaad.