PDA

Bekijk Volledige Versie : Promotie tip, Marketing tip!



Swiftway-UK
13/08/07, 13:13
Beste Webhosters.

Ik wil met jullie een promotie tip delen. Ons promotie team deelt regelmatig folders en flyers uit op straten, winkelcentra's en beurzen voor webhosting accounts. Dit gaf een redelijk resultaat, maar niets spectaculairs.

Echter een maand geleden hebben we kaartjes laten maken op visitekaart formaat, zonder naamsvermelding maar met voor en achterzijde. Op de achterzijde hebben we onze diensten vermeld, op de voorzijde, waar normaal de naam staat, een kortingscode (10%).

Hier hebben we relatief veel response op gekregen (+/- 5,4%) in direct geplaatste orders. wat de visite kaartjes over een maand doen, weten we (nog) niet.

Het lijkt erop dat de kaartjes gemakkelijker in de zak worden gestoken, terwijl de flyers/folders vaak weggegooit worden.

In dit geval, was minder dus meer. Doe er je voordeel mee.

Ber|Art
13/08/07, 13:15
Bedankt voor je tip! goed om te weten... :)

FSCJasper
13/08/07, 13:43
Inderdaad een prima idee. Bedankt voor het delen. :)

swedendedicated
13/08/07, 15:36
Leuk idee, ik kan het ook wel begrijpen. Een kaartje neem je makkelijker mee dan een lelijke flyer. Ik zal het onthouden voor de offline promo. Vraagje, was de kortingscode uniek per kaart?

Swiftway-UK
13/08/07, 15:52
was de kortingscode uniek per kaart?

Nee, het was eigenlijk gewoon een visitekaartje, maar dan in plaats van de naam van de medewerkers een promotie regel, hieronder een kortingscode met een 'houdbaarheidsdatum' van twee maanden.[EDIT] De kortingscode was wel uniek voor deze actie, om de response erop te kunnen meten.

Het werd uitgedeeld in winkelcentra nabij kantorencomplexen op de verdieping waar veel eetgelegenheden waren, tussen 11:00 en 14:00 (brede lunchtijd) en buiten deze uren vlakbij koffiebars (tussen 09:00 en 17:00).

santema
13/08/07, 19:01
Echter een maand geleden hebben we kaartjes laten maken op visitekaart formaat, zonder naamsvermelding maar met voor en achterzijde. Op de achterzijde hebben we onze diensten vermeld, op de voorzijde, waar normaal de naam staat, een kortingscode (10%).

:D


Goed idee opzich, bewaar je inderdaad sneller dan een flyer.

VDBAHosting
13/08/07, 19:35
Nee, het was eigenlijk gewoon een visitekaartje, maar dan in plaats van de naam van de medewerkers een promotie regel, hieronder een kortingscode met een 'houdbaarheidsdatum' van twee maanden.[EDIT] De kortingscode was wel uniek voor deze actie, om de response erop te kunnen meten.

Het werd uitgedeeld in winkelcentra nabij kantorencomplexen op de verdieping waar veel eetgelegenheden waren, tussen 11:00 en 14:00 (brede lunchtijd) en buiten deze uren vlakbij koffiebars (tussen 09:00 en 17:00).

Dit is inderdaad weer eens een andere manier van promotie. Even ter nieuwsgierigheid: Van al je uitgedeelde kaartjes, kwam hier voor namelijk particulier of zakelijke response van? Zijn jullie met uitdelen nog gericht geweest op een specifieke doelgroep (bijv. zakenlui)?

Ik ben aan het overwegen om met flyers aan de slag te gaan, maar ik hoor regelmatig berichten dat de response hiervan erg slecht schijnt te zijn.

24x7group
13/08/07, 19:45
Leuke tip, bedankt :)

Swiftway-UK
13/08/07, 19:48
Van al je uitgedeelde kaartjes, kwam hier voor namelijk particulier of zakelijke response van? Zijn jullie met uitdelen nog gericht geweest op een specifieke doelgroep (bijv. zakenlui)?

We hebben de locatie, presentatie en tijden aangepast aan zakenlui ( eetsalons in kantoor lunchtijden en uitdelen nabij koffie salons).

De response is goed te meten, aangezien wij 9 hosting accounts hebben, waarvan 3 linux business accounts, 3 windows business account en 3 accounts speciaal voor consumenten met een lagere prijs en specificaties dan business accounts, maar hierop mogen geen commerciele sites gehost worden.

Het overgrote meerendeel van de aanvragen waren business accounts, als je exacte aantallen wilt weten, dan kan ik het nog eens opzoeken in onze CRM.

Ik denk dat vooral de locatie, presentatie en de tijden dus belangrijk zijn in dit geval.



Ik ben aan het overwegen om met flyers aan de slag te gaan, maar ik hoor regelmatig berichten dat de response hiervan erg slecht schijnt te zijn.

We hebben een response van flyers tussen de 0,0 en 0,8%, de kosten wegen voor de directe orders niet op tegen de uitgaven, maar wellicht brengt het weer vervolgorders, upselling en/of mond tot mond reclame met zich mee. Je zou het dus eens kunnen proberen.

Presentatie is belangrijk, dus zorg dat het team dat de flyers uit gaat delen er representatief uitziet en glimlachen en vooral niet met een MP3 speler aan, folders bij mensen in hun handen drukken, zodat ze eventuele vragen niet kunnen beantwoorden en een slechte indruk maken.

frvge
13/08/07, 21:23
Huren jullie hier een team voor in of gaan de PR-medewerkers de straat op?

-Kevin
13/08/07, 21:27
Bedankt voor de tip, als ze een korting code hebben gaan ze volgend s mij altijd al sneller kijken :)

Ik kreeg ook van die kaartjes van amen op de hcc dagen, maar geen een werkte er (ik had der 6 :D), dus ik mailen en hun me iets aansmeren (met zogenaamde korting) lol

V v Zuydewijn
14/08/07, 09:02
Huren jullie hier een team voor in of gaan de PR-medewerkers de straat op?

Een tip van ons; Altijd aantrekkelijke jonge vrouwen hiervoor gebruiken. 't klinkt simplistisch (het is het ook) maar het werkt als een trein. Geef ze 5 regels info over je bedrijf en gaan!

Swiftway-UK
14/08/07, 09:06
Huren jullie hier een team voor in of gaan de PR-medewerkers de straat op?

Wij hebben een coordinator in vaste dienst, maar het team word steeds ingehuurd van een hostess agency. Wij prefereren het om steeds dezelfde medewerkers in te huren, zodat ze steeds meer kunnen vertellen over ons bedrijf.


Een tip van ons; Altijd aantrekkelijke jonge vrouwen hiervoor gebruiken. 't klinkt simplistisch (het is het ook) maar het werkt als een trein. Geef ze 5 regels info over je bedrijf en gaan!

Klopt aardig, maar niet te jong maar 24 en wat ouder, niet jonger dan 23 - 24 jaar tenzij ze er erg volwassen uitzien en zich ook ernaar gedragen. Ze zijn op dat moment wel het gezicht van je bedrijf.

DutchTSE
14/08/07, 10:37
mijn ervaring is ook dat oudere mensen zich serieuser en verantwoordelijker gedragen.. huur een stel 21-jarigen in voor promotiewerk via een uitzendbureau en ik zou ze vastbinden bij een drukke lantaarnpaal, want je bent 5 minuten weg en ze zitten bier te drinken op het terras ;)

Martijn Koot
21/08/07, 17:25
Leuk idee maar vaak is de investering hiervan nog vrij hoog in als je een beetje gaat Googlen kom je er al snel achter dat 70% van alle hosting via mond-op-mond reclame worden gesloten.

Groeten Tijn

l30n
21/08/07, 17:37
Een tip van ons; Altijd aantrekkelijke jonge vrouwen hiervoor gebruiken. 't klinkt simplistisch (het is het ook) maar het werkt als een trein. Geef ze 5 regels info over je bedrijf en gaan!

Denk dat dit enkel werkt als je zoekt naar budgetklanten. Weinig bedrijven nemen een pakket omdat een paar meiden een bedrijf promoten. Ik verwacht eerder dat meiden averechts werken en dat je mannen met verstand moet inhuren. De investering in goed promotiemateriaal en mankracht wegen volgens mij nauwelijks op tegen het profijt en denk daarom dat het netto weinig bijdraagt aan je bedrijf.

D. ter Horst
21/08/07, 19:53
Denk dat dit enkel werkt als je zoekt naar budgetklanten. Weinig bedrijven nemen een pakket omdat een paar meiden een bedrijf promoten. Ik verwacht eerder dat meiden averechts werken en dat je mannen met verstand moet inhuren. De investering in goed promotiemateriaal en mankracht wegen volgens mij nauwelijks op tegen het profijt en denk daarom dat het netto weinig bijdraagt aan je bedrijf.

Kijk je wel eens Discovery Channel? Daar was een keer een test, dat een man zijn grenzen vervagen/veranderen wanneer bijvoorbeeld iets wordt aangeboden door een vrouw. Ik geloof best dat het wel eens kon werken, maar ik ben het met je eens, een serieus bedrijf die zakelijke klanten wil komt niet met mooie dames om webhosting te verkopen.

Swiftway-UK
21/08/07, 20:00
Mooie dames werkt prima, alleen moeten ze wel zakelijk zijn, goed overkomen en goed ingelicht worden. Wij werken daarom bij voorkeur steeds met dezelfde dames.

Dat je moet investeren om klanten te krijgen, is natuurlijk niets nieuws lijkt me? voor onze webhosting klanten geld dat het ons een jaar winst marge (geen omzet, winstmarge) kost om een klant binnen te halen met promotie en reclame, dat is ook exact maximaal het bedrag dat we uitbetalen als we van een andere partij hun klanten gaan overnemen.

Klanten kun je daarna weer andere diensten verkopen (cross selling), meer van dezelfde diensten verkopen (upselling) en voor jou klanten laten werven (affilliate marketing (o.a. mond tot mond reclame)) om meer winstmarge per klant te creeeren.

VDBAHosting
21/08/07, 20:13
Klanten kun je daarna weer andere diensten verkopen (cross selling), meer van dezelfde diensten verkopen (upselling) en voor jou klanten laten werven (affilliate marketing (o.a. mond tot mond reclame)) om meer winstmarge per klant te creeeren.

Wat voor methodes gebruiken jullie voor het promoten van mond-tot-mond reclame? Bijv. met een van soort kickback fees of zoiets?

jordygrunn
21/08/07, 20:16
ik gebruik dutchleader :P

Swiftway-UK
21/08/07, 20:32
Wij hebben een affiliate marketing programma, we werken dus met partners die inderdaad o.a. referral fees krijgen maar ook veel promotie materiaal e.d.