PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel kan ik vragen voor 1 miljoen unieke bezoekers?



mobo
12/08/07, 04:10
Hoeveel zou ik kunnen vragen voor 1 miljoen unieke bezoekers verspreid over een jaar? +-65% Belgen, +-30% Nederlanders en de rest van elders. Alle personen zijn op zoek naar een product en dat product kan vanalles zijn, van speelgoed tot het bouwen van een huis.
Het gaat er dus om dat deze mensen je advertentie zien.

Hoeveel zouden jullie ervoor overhebben?

systemdeveloper
12/08/07, 10:38
Bedoel je het plaatsen van een advertentie op een site met 1mil. bezoekers per jaar of worden die bezoekers daarwerkelijk doorgestuurd naar de targetsite? En is ergens aan te herkennen waar die bezoekers naar op zoek zijn?

Stewie
12/08/07, 12:31
Met 1 miljoen per jaar, bedoel je daarmee 2750 bezoekers per dag uniek op de website?

mobo
12/08/07, 13:47
@systemdeveloper

Het gaat er dus om dat deze mensen je advertentie zien.
De bezoekers worden niet doorgestuurd, maar de advertentie is wil ergens bovenaan zichtbaar.

Ik verzamel zelf zoveel mogelijk informatie over mijn bezoekers. 98% komt, ter info, van Google.
Ik gebruik momenteel 3 tellers + een eigen creatie die een database bijhoudt in plain tekst met daarin datum, ip, bezochte website, zoekmachine info, ref. Deze kan in een excelblad geïmporteerd worden.
Bij elke nieuwsbrief staat ook naar wat men op zoek is (landingsplaats + naar wat ze op zoek waren net daarvoor). Een aantal mensen zijn dus ook actief op gebied van aanmelden voor nieuwsbrieven, en momenteel zie ik 6518 leden in mijn mailbox staan. Er zullen daar wel 100-200 duplicates tussenzitten.

Eénmaal per maand (aan het eind) een nieuwsbrief versturen naar alle leden die zich in die maand aangemeld hebben is een extra optie. Ik ga er vanuit dat elke maandelijkse mailinglijst éénmalig gebruikt kan worden daar hun interesses zo ver uiteenlopen. Maar iemand die een auto wil kopen kan ook interesse tonen in webhosting om een voorbeeld te geven.

@gsh2
Daar komt het op neer. Bezoekersaantallen tijdens vakantiedagen zitten op 2000+-3000+ uniek/dag en tijdens normale dagen 4000+-5000+ uniek/per dag.
Gezien bedrijven het liefst ineens voor een jaar adverteren (minder paperassen en zorgen) vind ik het ook handiger om een jaaraantal op te noemen.

Voor de duidelijkheid ben ik niet op zoek naar adverteerders, maar wel de informatie wat het minimum bedrag kan zijn voor een advertentie.
Ik wil binnen een maandje aan een tweede netwerk beginnen, omdat ik dat experiment toch wel geslaagd vind. Vrijwilligers updaten 1 of 2 keer per week de website met nieuwe onderwerpen of aanpassingen.

Xanno
12/08/07, 13:47
Ja ;) .. kan niet anders he :)

swedendedicated
12/08/07, 16:21
Uniek per dag is niet uniek per jaar. Let hier wel op!! Ik heb ook enkele grote websites met 10k uniek per dag maar zeker geen miljoen per jaar, dezelfde persoon kan net zo goed de volgende dag weer je site bezoeken.

Keizer
12/08/07, 19:58
Uniek per dag is niet uniek per jaar. Let hier wel op!! Ik heb ook enkele grote websites met 10k uniek per dag maar zeker geen miljoen per jaar, dezelfde persoon kan net zo goed de volgende dag weer je site bezoeken.


Daarbij is 'uniek per dag' vaak uniek per 4 of 12 uur!

miljoen per jaar is dus waarschijnlijk veel minder!

mobo
12/08/07, 23:41
Men heeft "uniek" en men heeft "pageviews". Uniek geldt voor 24 uur, omdat men statistieken per dag bekijkt.

Ik heb geen moppen- of nieuwssite waarvoor mensen om het uur terugkomen voor de update. Mijn netwerk bevat informatie met relevante verwijzingen en bijna allemaal komen ze van Google (een paar percent niet). Ik gebruik Belstat, Statcounter, Google Analytics, en een eigen online info verzamelaar om te tracken.

Volgens Analytics blijven bezoekers gemiddeld 3 minuten op mijn website, en 95 % 'nieuw bezoekpercentage'.

Mark17
13/08/07, 18:27
Hoe koop bereid zijn de bezoekers schat je?
3 a 4 euro/CPM is bij goede sites mogelijk.

mobo
14/08/07, 16:33
Ik heb het een paar dagen uitgetest en ongeveer 1/5 gaat naar een Adwords adverteerder. En aan de hand van de keywords (ingetypd in Google) zijn het personen die serieus op zoek zijn.

Zelf krijg ik heel wat linkruilaanvragen binnen van hoofdzakelijk bedrijven die ofwel op zoek zijn naar een ander bedrijf, ofwel een opzoeking doen over hun eigen branche. Dat is ook de reden dat mijn netwerk groeiend is.

FransVanNispen
14/08/07, 17:02
Waarom zet je er niet gewoon adsense op dan?

Mark17
14/08/07, 22:37
10 tot 20 procent van de omzet die de adverteerder maakt kun je dan zeker vragen.

mobo
15/08/07, 00:02
@FransVanNispen
Het project is nog beta, en ben nu dus aan het kijken naar de mogelijke inkomsten uit deze. Adsense is duidelijk een belangrijke inkomstenbron. Daarnaast is advertentieruimte verkopen een goede optie.

@Mark17
Dat klinkt meer als een affiliateprogramma. Ik vind dat een ondernemer zelf moet nakijken hoeveel omzet hij kan behalen door in een bepaalde netwerk te adverteren. Hij alleen kent zijn product goed genoeg. Als verhuurder van advertentieruimtes kan ik alleen inzage geven in de statistieken en andere details.

Mark17
18/08/07, 16:19
@Mark17
Dat klinkt meer als een affiliateprogramma. Ik vind dat een ondernemer zelf moet nakijken hoeveel omzet hij kan behalen door in een bepaalde netwerk te adverteren. Hij alleen kent zijn product goed genoeg. Als verhuurder van advertentieruimtes kan ik alleen inzage geven in de statistieken en andere details.

Dat is inderdaad waar ik op doel, echter kun je dan je inkomsten nog meer beinvloeden in veel gevallen (denk aan bijv. advertorials). Daarnaast kun je op deze methode waarschijnlijk makkelijker adverteerders vinden voor nieuwe projecten.

h4f
12/09/07, 04:17
Hoeveel zouden jullie ervoor overhebben?

Indien het pageviews zijn € 150,-

Bij grote Nederlandse website betaal je € 500,- voor een miljoen pageviews (dus niet unieke bezoekers) in een periode van 3 maanden.

Indien het unieke bezoekers zijn € 250,- periode van over een jaar is te lang om te oordelen of het rendabel is en daardoor neem je als adverteerder dus een risico.

-knip Janneman- en dat is 2 keer spam.

Afhankelijk van je doelgroep ben ik wel geïntresseerd om een jaartje bij je te adverteren, maar dan wil ik wel graag weten of het 1 miljoen pageviews of unieke bezoekers zijn als ook welke garanties er zijn dat er daadwerkelijk na een jaar 1 miljoen pageviews/visits op je site(s) zijn geweest.


Hoe koop bereid zijn de bezoekers schat je?
3 a 4 euro/CPM is bij goede sites mogelijk.

Dat is wel erg veel, alleen voor de bepaalde branches zoals hosting is men bereid om > 3 euro te betalen per 100 bezoekers, maar dan inderdaad alleen indien de aankoop gedrag van de bezoekers erg hoog is.