PDA

Bekijk Volledige Versie : WebTeam



Hostbusiness
11/08/07, 12:19
Beste WHT'ers,

heeft er iemand ervaring met WebTeam te Wormerveer?
Hier is een aantrekkelijke aanbieding waar ik één maand gratis een server kan plaatsen met een 0,5Mbit aansluiting. Dit leek mij wel wat, maar of het een goed datacenter is, dat is nog een vraag voor mij. Daarom wil ik graag jullie ervaringen horen.

Alvast bedankt.

Stewie
11/08/07, 13:19
Waarom wil je een maand een server plaatsen? Een server plaatsen doe je toch met het oog op de lange termijn?

swedendedicated
11/08/07, 13:39
Het is een HEEL klein dctje ;) lijkt meer op een wijkcentrale. Je kunt er toch gewoon naartoe? Gaat zeker om: http://www.dataregiocentre.com/index.html

Hostbusiness
11/08/07, 13:51
Het leek mij een idee om hier een test servertje te plaatsen aangezien de prijzen hier niet al te hoog zijn. Daar één maand te bekijken hoe het er gaat en hierna misschien een totale server verhuizing uitvoeren dat ik alles overzet naar WebTeam.
Maar wanneer er precies die maand geen downtime's zijn en andere maanden juist heel veel (als voorbeeld) wil ik graag van jullie ervaringen horen hierover (wanneer deze er zijn).

wutr
11/08/07, 14:36
Ik heb zelf geen ervaring met DRC, maar ik spreek regelmatig met iemand die daar een compleet serverpark had staan en door allerlei problemen (crashende coreswitches, uitvallende airco, zomaar eruit trekken van de powerfeeds door de eigenaar van het datacentre zónder goede reden etc. etc.) is verhuisd naar Redbus.

Ik raad het je dus af!

Hostbusiness
11/08/07, 18:02
Dan denk ik maar bij Global Switch te blijven. Dan maar wat meer betalen.

wutr
11/08/07, 21:25
Dan denk ik maar bij Global Switch te blijven. Dan maar wat meer betalen.

Je zult altijd zien dat het oude gezegde helaas nog steeds geldt:

Goedkoop is duurkoop ;)

Hostbusiness
12/08/07, 11:42
Ook was ik op zoek naar iets dat dichterbij is, heb overigens verschillende bedrijven hier in de buurt gevraagd hoe hen dat deden, maar iedereen staat in A'dam in een goed datacenter. Dus ik zal hier ook blijven.

Wido
12/08/07, 13:29
Welke WebTeam hebben jullie het over? Zo ver ik weet staat www.webteam.nl gewoon in het Gyrocenter bij ReasonNet.

Technotop
12/08/07, 13:45
Het is een HEEL klein dctje ;) lijkt meer op een wijkcentrale. Je kunt er toch gewoon naartoe? Gaat zeker om: http://www.dataregiocentre.com/index.html

Klein is relatief, ik ben er een aantal weken terug geweest en moet zeggen dat ik onder de indruk was, er komt een hele uitbreiding bij, er komen routers en nieuwe verbindingen zover ik had begrepen. Koeling zit goed in orde.

Deze kleine regiodatacenters zijn ideaal voor het midden en klein bedrijf, lekker dichtbij en juiste omgeving die een server nodig heeft.

Er kunnen totaal toch wel 40 tot 50 racks worden geplaatst, vrij groot dus.

Wynand
12/08/07, 14:19
Prijs zal aantrekkelijk zijn zeker. :)


De co-locatie is aangesloten op een Gbit backbone-ring direct verbonden met de AMS-IX.1Gbps voor hoeveel servers? :rolleyes:
Kan je beter bij PCX of Leaseweb gaan. Of komto.eu die ook wel interessante prijzen hebben.