PDA

Bekijk Volledige Versie : Reseller contract dichttimmeren



bvankuik
11/08/07, 08:08
In een ander topic gaf een webhoster aan dat hij een probleem had met een onvindbare reseller. Hij gaf ook aan dat hij de webhosting klanten niet graag zag gaan.

Ik zie vaker dit soort problematiek met resellers. Wellicht is het een goed idee om resellers in de toekomst een contract aan te bieden waar dit soort zaken in afgetimmerd zijn. Ik denk aan: "bij langdurige wanbetaling zijn we gerechtigd uw klantenbestand te benaderen"

Is hier iets tegenin te brengen? Wat zijn de voors en tegens? Zijn er hier resellers waarvoor dit reden genoeg is om elders heil te zoeken?

AlfaHosting
11/08/07, 08:58
In een ander topic gaf een webhoster aan dat hij een probleem had met een onvindbare reseller. Hij gaf ook aan dat hij de webhosting klanten niet graag zag gaan.

Ik zie vaker dit soort problematiek met resellers. Wellicht is het een goed idee om resellers in de toekomst een contract aan te bieden waar dit soort zaken in afgetimmerd zijn. Ik denk aan: "bij langdurige wanbetaling zijn we gerechtigd uw klantenbestand te benaderen"

Is hier iets tegenin te brengen? Wat zijn de voors en tegens? Zijn er hier resellers waarvoor dit reden genoeg is om elders heil te zoeken?


Wij hebben iets dergelijks reeds lang in onze voorwaarden opgenomen:

"Elke redelijke poging zal ondernomen worden om contact te krijgen met de klant die een betalingsachterstand heeft. Indien een reseller niet reageert op onze vragen tot betaling zal Alfanet BVBA de klanten van de reseller benaderen en inlichten. Op dat moment kan deze ervoor kiezen om ofwel klant te worden van Alfanet of te verhuizen naar een nieuwe provider. Alfanet zal meewerken met deze verhuis zodanig dat de files op de account mee verhuisd of gedownload kunnen worden."

dreamhost_nl
11/08/07, 14:35
"Elke redelijke poging..." is echter wel een discutabel begrip. Wellicht slimmer om hier een vaste periode (in dagen weken, maanden) aan te koppelen zodat er geen onduidelijkheden kunnen ontstaan.

bvankuik
12/08/07, 11:06
Je laat wel in het midden hoe je aan die klantgegevens komt?

Edit: ik bedoel, voor de klantgegevens achterhalen, daar is dan neem ik aan de ouderwetse manier voor nodig; whois gegevens en dergelijke?

almar
12/08/07, 13:31
Daar ben ik ook benieuwd naar, want ondanks het feit dat alles op jouw machines staan ben je niet gerechtigd om deze informatie te gebruiken.