PDA

Bekijk Volledige Versie : meerde sites(tegelijkertijd) hosten met iis 5.1



bitbyter
11/08/07, 00:00
mensen,

ik wil gelijktijdig meerdere sites hosten met iis 5.1; is dat mogelijk ? zo ja hoe?

heb me kapot gezocht met google maar kan niets bruikbaars vinden..

bedankt.

pierce
11/08/07, 00:07
mensen,

ik wil gelijktijdig meerdere sites hosten met iis 5.1; is dat mogelijk ? zo ja hoe?

heb me kapot gezocht met google maar kan niets bruikbaars vinden..

bedankt.

Ik wil niet lullig doen, maar dan heb je niet goed gezocht, want mijn eerste zoekactie op google was meteen raak, eerste result zelfs nog.

Een tipje van de sluier wil ik wel oplichten; Ja, het is mogelijk.

bitbyter
11/08/07, 00:15
nou, ik wil ook niet lullig doen maar ik heb het over gelijktijdig en niet over tricks waarmee je meerdere sites kunt hosten maar "only one website can be active at any given time".

toch bedankt voor je reactie..

pierce
11/08/07, 00:21
nou, ik wil ook niet lullig doen maar ik heb het over gelijktijdig en niet over tricks waarmee je meerdere sites kunt hosten maar "only one website can be active at any given time".

toch bedankt voor je reactie..

Ik wil niet lulliger worden dan ik al ben(kan dat? ;) ), maar ga je eerst eens inlezen in iis alvorens mijn antwoord in twijfel te trekken. Er is hier meer dan genoeg informatie over te vinden. Even kijken op de site van microsoft zelf doet vaak ook wonderen.

bitbyter
11/08/07, 00:36
zeg puberale wijsneus, als je het niks zinnigs te melden hebt hoef je niet te reageren en als je een link hebt die iis 5.1 icm multiple sites (tegelijkertijd) behandeld, mag je me die geven :)). ik snap best dat dit allemaal wat moelijker is dan documentjes backuppen..

ypsun
11/08/07, 01:06
Ja dat kan :)

google:
IIS5.0 multiple websites

En dan vind je dit:
http://www.tzo.com/MainPageSupport/HowToPage/HowToWin2k-IIS5-Server.html

Staan al je antwoorden geloof ik ;)

bitbyter
11/08/07, 01:16
<<zucht>> ik heb het over versie 5.1 die bij xp pro zit ingebakken..

Ramon Fincken
11/08/07, 01:41
en dit dan?

http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&channel=s&hl=nl&q=IIS5.1+multiple+websites&meta=&btnG=Google+zoeken

http://64.233.183.104/search?q=cache:AsdQT3J7ic8J:www.codinghorror.com/blog/archives/000329.html+IIS5.1+multiple+websites&hl=nl&ct=clnk&cd=5&gl=nl&client=firefox-a
http://www.xoc.net/works/tips/multiple-iis-sites-professional.asp

bitbyter
11/08/07, 01:57
bedankt allemaal voor de cursus "googleën" maar aangezien niemand concreet een antwoord hierop kan geven is multiple websites with iis 5.1 "same time" niet mogelijk.

topic kan wat mij betreft gesloten worden.

Mikej0h
11/08/07, 02:44
Het is prima mogelijk, alleen verwacht geen kant-en-klare oplossing van ons.
We verwachten hier enig niveau en dat je zelf wat research verricht.

Wat jij zoekt heet Virtual Hosts, en is absoluut mogelijk in IIS (ik heb het zelf gedaan).
In feite waar het op neerkomt is dat je meerdere 'WebSites' aanmaakt, en deze vervolgens allemaal op 1 IP plaatst. Vervolgens is het de bedoeling (dmv. je hostfile of DNS) dat deze resolven. Voila, virtualhosts onder IIS.

Feit: XP is niet bedoeld om IIS op te draaien ;)

bitbyter
11/08/07, 13:56
het is dus niet mogelijk met iis 5.1 die in Xp pro zit. wel met versie 5.0 in win2kserver en versie 6.0 in 2k3server.

Je zou verwachten dat als je een dergelijk topic start, dat je een antwoord van 'experts' zou krijgen in de trand va "ja dat is mogelijk en dat doe je dmv ..... of " nee, is niet mogelijk met die versie , je moet versie die en die hebben". is dit nou zo moeilijk ?

niemand vroeg hier om kant en klare oplossingen en dat virtual hosts aan te maken zijn wist ik allang; het probleem is alleen dat niet meer dan 1 website gelijktijdig actief wordt in iis5.1 , en de vraag was heel simpel " is het mogelijk ? " , de ja of de nee ?

ik ga maar 's apache installeren ipv hier m'n tijd te verspillen met al die zogenaamde betweters die denken het antwoord al te weten nadat ze de vraag half hebben gelezen.

opinion
11/08/07, 14:54
Denk je dat de experts hier het ook van kant-en-klare antwoorden van andere hebben moeten leren, wij komen hier met zowat kant en klare antwoorden en jij zit als maar te zeggen dat het niet goed is en dat we pubers zijn.

Leg het dan beter uit, dan kunnen wij beter antwoord geven want volgens mij ben JIJ de enigste in deze thread die het wel snapt, dus ligt het dan aan jou of aan ons?

Verder niks persoonlijks ofzo hoor :)

crazycoder
11/08/07, 15:05
het is dus niet mogelijk met iis 5.1 die in Xp pro zit. wel met versie 5.0 in win2kserver en versie 6.0 in 2k3server.

Je zou verwachten dat als je een dergelijk topic start, dat je een antwoord van 'experts' zou krijgen in de trand va "ja dat is mogelijk en dat doe je dmv ..... of " nee, is niet mogelijk met die versie , je moet versie die en die hebben". is dit nou zo moeilijk ?

niemand vroeg hier om kant en klare oplossingen en dat virtual hosts aan te maken zijn wist ik allang; het probleem is alleen dat niet meer dan 1 website gelijktijdig actief wordt in iis5.1 , en de vraag was heel simpel " is het mogelijk ? " , de ja of de nee ?

ik ga maar 's apache installeren ipv hier m'n tijd te verspillen met al die zogenaamde betweters die denken het antwoord al te weten nadat ze de vraag half hebben gelezen.
In plaats van een dergelijke toon aan te slaan moet je toch even bij jezelf te raden gaan of je wel de juiste vraag heb gesteld.

Jij geef geen in je OP geen enkele informatie over besturingssysteem, versie en gewenst eindresultaat. Moeten we dat gaan raden ofzo?

Is het nu echt zo moeilijk om een heldere en gestructureerde vraag neer te zetten? Zelf verspil ik mijn tijd niet graag aan mensen die niet aan deze minimale vereiste hebben voldaan en ik ben zeker niet de enige.

bitbyter
11/08/07, 16:53
Voor éénieder die met dezelfde vraag rondloopt : hier is het antwoord: ( dan maar zelf in de shit duiken:p)

het is niet mogelijk om met IIS5.1 ( versie die in Win XP pro-32bits zit)meerdere websites gelijktijdig te draaien. Dit is een beperking die Microsoft heeft opgelegd aan deze versie die bedoeld is voor test- en ontwikkeldoeleinden. net zoals de beperking waarmee maar maximaal 10 connections worden toegestaan. Wil je wel meerdere websites tegelijkertijd draaien dan moet je gebruik gaan maken van ISAPI-filters die je op de default website zet.

hiertoe heb je iis-multiplex nodig : die je hier kunt downloaden :
http://members.shaw.ca/milksop/iis_multiplex-2.zip

zie readme voor instructies (bijgesloten in zip file)

Ik heb het zojuist geprobeerd en het werkt!



Jij geef geen in je OP geen enkele informatie over besturingssysteem, versie en gewenst eindresultaat. Moeten we dat gaan raden ofzo?




lees maar terug sjap: versie nummer staat erbij ( IIS5.1) , eindresultaat staat er ook ( meerdere websites tegelijkertijd draaien)

tjonge, wat een betweters hier zeg, betweters die niet eens kunnen lezen. :O

Costeijn
11/08/07, 17:28
Volgens mij maak je niet echt vrienden hier om iemand als crazycoder wat ik een zeer respectabel lid vindt op wht een sjap te noemen.

Waarom neem je geen apache als ik vragen mag? Gratis, vhosts en alle voordelen van natuurlijk linux.

bakkerl
11/08/07, 17:45
Voor éénieder die met dezelfde vraag rondloopt : hier is het antwoord: ( dan maar zelf in de shit duiken:p)

het is niet mogelijk om met IIS5.1 ( versie die in Win XP pro-32bits zit)meerdere websites gelijktijdig te draaien. Dit is een beperking die Microsoft heeft opgelegd aan deze versie die bedoeld is voor test- en ontwikkeldoeleinden. net zoals de beperking waarmee maar maximaal 10 connections worden toegestaan. Wil je wel meerdere websites tegelijkertijd draaien dan moet je gebruik gaan maken van ISAPI-filters die je op de default website zet.

hiertoe heb je iis-multiplex nodig : die je hier kunt downloaden :
http://members.shaw.ca/milksop/iis_multiplex-2.zip

zie readme voor instructies (bijgesloten in zip file)

Ik heb het zojuist geprobeerd en het werkt!


In 1 post zeg je zelf:
- Nee, het kan niet, Microsoft heeft dat als beperking opgenomen
- Ja het kan wel, via iis-multiplex

Volgens mij had je vraag maar 2 mogelijke antwoorden: "Ja, het kan wel" en "Nee, het kan niet". Volgens jou zijn nu beide mogelijk?

->|

xabin
11/08/07, 17:48
lees maar terug sjap: versie nummer staat erbij ( IIS5.1) , eindresultaat staat er ook ( meerdere websites tegelijkertijd draaien)

tjonge, wat een betweters hier zeg, betweters die niet eens kunnen lezen. :O

Eigenwijze knaap, als je je topic start met voldoende informatie had je sneller antwoord gehad op je vragen.
Pas halverwege het topic kom je aanzetten met;

<<zucht>> ik heb het over versie 5.1 die bij xp pro zit ingebakken..
Moeten wij kunnen ruiken wat jij draait?

®on
11/08/07, 18:30
Dicht.

@ Bitbyter: graag in het vervolg een stuk meer respect voor mede-WHT'ers. Deze doen namelijk wel een poging jouw op weg te helpen. Pasklare antwoorden heeft niemand wat aan.