PDA

Bekijk Volledige Versie : netwerkconfig



vincentvdk
09/08/07, 16:12
Ik ben bezig met een nieuwe webserver te configureren. Nu krijg ik 2 ip adressen voor de colocatie en vroeg me af hoe ik die best gebruik.

De server (Hp DL360 G02) heeft ook ILO.

dus vroeg ik me af wat ik het beste zou doen

- 1 ip voor de ILO en 1 ip voor een NIC

- 1 ip voor de ILO en 1 ip voor de 2 NIC's (nic bonding)

- 1ip voor elke NIC.

Zelf heb ik nog geen praktische ervaring gehad met nicbonding, dus als iemand van jullie hier wel ervaring mee heeft wil ik het graag horen.

Als ik nicbonding gebruik kan ik gebruik maken van ILO en maak ik ook optimaal gebruik (vermoed ik) van mijn 2 NIC's.

Of kan je voor load balancing beter elke nic een IP geven?

GlobalServe
09/08/07, 16:20
Als je NIC bounding + ILO gebruikt heb je 3 fysieke netwerk aansluitingen nodig.

Het beste is 1 ILO + 1 NIC

Zie niet in waarom je een 2de nic zou gebruiken.

Je kan deze wel gebruiken als je een aansluiting krijgt op een 2de switch bij je colo provider.
Dan heb je altijd een fallback wanneer er een switch uitvalt een een NIC sterft op je mobo.

Bij HP is je ILO poort altijd een apparte poort van je netwerk poorten.

pierce
09/08/07, 16:26
Je kan deze wel gebruiken als je een aansluiting krijgt op een 2de switch bij je colo provider. Dan heb je altijd een fallback wanneer er een switch uitvalt een een NIC sterft op je mobo.

Bij HP is je ILO poort altijd een apparte poort van je netwerk poorten.

Mits je deze NIC kan configureren via ILO, anders moet je alsnog naar het datacentrum...

GlobalServe
09/08/07, 16:38
Bij ILO heb je full console access.
Je krijgt gewoon het scherm wat je anders op een monitor ziet.

Dus dat kan geen probleem zijn.

math
09/08/07, 17:04
Een HP/Compaq DL360G2 heeft onboard 3 netwerkaansluitingen (2x 10/100/1000mbit LAN, 1x 10/100mbit ILO)

Wat ik zelf heb gedaan bij deze servers:

2x LAN gebound en dus 1 IP adres
1x ILO met eigen IP adres

het beste zou nog zijn als je de ILO via een apart netwerk laat gaan (voorkeur ook nog een apart subnet). Op deze manier kun je ook netwerk storingen ontdekken.