PDA

Bekijk Volledige Versie : Bulk IP WHOIS



SIP-IPT.COM
08/08/07, 12:37
ik zoek een goeie gratis bulk IP WHOIS, met de nadruk op BULK!

iemand een tip?

tientallen ip's erin (in 1 keer) en whois eruit, simpel zou je zeggen.

ik ben al een tijdje aan het rondkijken maar het is allemaal 1-voor-1 een ip invoeren en whois terugkrijgen, dat ben ik een beetje zat.

Mikey
08/08/07, 14:06
zelf maken lijkt me in dit geval de makkelijkste oplossing :)

RichardVD
08/08/07, 14:40
In het programms SmartWhois kun je een bestand met hele rij ips of domeinen invoeren.

swiep
08/08/07, 14:46
Waarschijnlijk vind je vrij weinig omdat het tegen de regels is om zonder toestemming en goeie redenen BULK whois opdrachten uit te voeren.

Indien je er toch voor wilt gaan zijn er genoeg Perl modules op CPAN te vinden met wat uitleg zodat je het zelf in een paar minuten in elkaar zou kunnen steken.
Kwestie van een plain text file inlezen, verwerken en wegschrijven.

Onder een WHOIS versta ik overigens geen simpele domeincheck.
Wil je enkele weten of een domein wel of niet beschikbaar is of wil je meer informatie vergaren?

maxnet
08/08/07, 14:55
Waar wil je het voor gebruiken?

Bij RIPE kan je de complete database gewoon van de FTP trekken ( ftp://ftp.ripe.net/ripe/dbase/ )
En ook bij ARIN kan je dit aanvragen.

Mark17
08/08/07, 14:56
Waarschijnlijk vind je vrij weinig omdat het tegen de regels is om zonder toestemming en goeie redenen BULK whois opdrachten uit te voeren.

Indien je er toch voor wilt gaan zijn er genoeg Perl modules op CPAN te vinden met wat uitleg zodat je het zelf in een paar minuten in elkaar zou kunnen steken.
Kwestie van een plain text file inlezen, verwerken en wegschrijven.

Onder een WHOIS versta ik overigens geen simpele domeincheck.
Wil je enkele weten of een domein wel of niet beschikbaar is of wil je meer informatie vergaren?

Het gaat om IPs als ik het goed begrijp (niet om domeinnamen). Je zou zoiets zelf in elkaar kunnen zetten.

swiep
08/08/07, 15:39
Het gaat om IPs als ik het goed begrijp (niet om domeinnamen). Je zou zoiets zelf in elkaar kunnen zetten.


Dankje, slordig gelezen. Maar het Perl gedeelte blijft wel correct aangezien ook daar modules voor zijn waar je ook nog specifiek de juiste records kan uitlezen.
Daarnaast kan je inderdaad van alle RIRs de dumps via de pub ftp's binnenhalen.

Mocht het enkel om IP2AS gaan dan is de oplossing van Team Cymru wellicht het meest snelle aangezien je daar een batch tegelijk mee kan verwerken. Voor tegen de 1M queries per dag dien je toestemming te vragen http://www.cymru.com/BGP/asnlookup.html

Zoals anderen ook al aangeven, welke info heb je nodig en daarbij hoe frequent is zo een query gewenst?