PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen localhost zonder netwerk verbinding



GJ Bouwhuis
07/08/07, 13:21
Goedendag allemaal,

Sinds een tijdje ben ik bezig met het testen van instellingen op mijn localhost (laptop) dit doe ik meestal gewoon thuis met een wireless internet verbinding.
Mijn laatste uitbreiding is een lokale dns server (Treewalk) om te kunnen werken met wildcard dns. Thuis had ik dit goed werkend
Momenteel ben ik echter op vakantie, en kan ik met mijn laptop geen gebruik maken van draadloos internet. ook mijn localhost werkt niet, ik ben er nu achter dat dit te maken heeft met het niet aanwezig zijn van een netwerk (internet verbinding)
Is dit een bekend probleem ?
en zoja zijn er hier oplossingen voor bekend ?

Mvg,

G-J Bouwhuis

MMaI
07/08/07, 13:52
type eens 127.0.0.1 of localhost in je browser in en kijk of dit werkt
ook kun je kijken of, wanneer je gewoon de dns naam invult waar de server naar luistert of deze dan wel iets weergeeft, mijn localhost werkt namelijk zonder problemen zonder netwerkverbinding

Ramon Fincken
07/08/07, 14:56
als je windows hebt check je hosts file even, ik heb daar o.a. staan:

127.0.0.1 localhost

IT-worX
07/08/07, 16:07
dos venstertje openen

ping 127.0.0.1 of ping localhost

GJ Bouwhuis
07/08/07, 21:44
bedankt voor de snelle reacties, ik heb even naar de bovenstaande punten gekeken, dit is allemaal in orde.

Ik denk dat ik mijn probleem niet helemaal goed heb omschreven, mijn excuses.
Localhost kan ik wel bereiken, 127.0.0.1 ook.
Het probleem zit hem echter in het subdomein, zosnel ik bijvoorbeeld www . localhost (zonder de spaties) ingeef geeft de browser een melding dat de website niet bereikt kan worden.

G-J Bouwhuis

dennis0162
07/08/07, 22:04
Het probleem zit hem echter in het subdomein, zosnel ik bijvoorbeeld www . localhost (zonder de spaties) ingeef geeft de browser een melding dat de website niet bereikt kan worden.


Dit is toch altijd zo? of vergis ik mijn nu?

Ramon Fincken
07/08/07, 22:11
www.localhost is ook een niet bestaand "domein" of pointer, tenzij je m zelf hebt aangemaakt uiteraard.

normaal is het
http://localhost/
of
http://127.0.0.1

Freakingme
07/08/07, 22:13
Er is niet bekend naar welk ip-adres www.localhost verwijst. Als uw computer niet verbonden is op een dns server waar www.localhost op staat, zal dit inderdaad resulteren in een domeinnaam die niet gevonden kan worden.

U heeft op dit punt 3 mogelijkheden
1. U zet www.localhost ook in uw hosts bestand
2. U verbind uw laptop weer met internet
3. U legt zich er bij neer, en gaat niet naar www.localhost

crazycoder
07/08/07, 22:50
Je maak natuurlijk geen www.localhost aan. Niet met en niet zonder tld.

Wat vermoedelijk wel werkt is in je hosts file de domeinnaam die je wil gebruiken naar 127.0.0.1 laten verwijzen.
Best practice is het vermoedelijk niet, iedereen weet dat je op vakantie altijd een mini netwerkje mee moet slepen :)
2 laptopjes: 1 server en 1 client met een crossover kabel. O ja, die tas met handbagage moet op de vloer staan :p

GJ Bouwhuis
08/08/07, 20:31
Bedankt voor de reacties, het is echter zo dat ik een lokale dsn server heb draaien die doormiddel van wildcard's het wel toestaat om subdomeinen op mijn local host te gebruiken (draai momenteel ook een script wat hier gebruik van maakt). Dit werkt bij netwerk verbinding wel, maar nu dus niet.

Misschien is het idd het beste om me er maar bij neer te leggen.

Mvg,

Geert-Jan Bouwhuis