PDA

Bekijk Volledige Versie : Backup E-mailadressen op plesk server



nielsvroegin
07/08/07, 11:29
Hallo,

Binnenkort moet ik een domein met een paar honderd e-mail adressen over gaan zetten naar een andere server.

Op de bron server draait de nieuwste versie van plesk 7 op fedora 2 en op de doel server waarschijnlijk plesk 8 op CentOS 4.2. Ook maken de meeste e-mail gebruikers, gebruik van horde, waardoor ook de e-mails en de adressenboeken mee moeten worden gebackupt.

Ik heb al geprobeerd met plesk een backup te maken en later te restoren. Op deze manier neemt die wel e-mail adressen en mails mee, maar gaan de adressenboeken wel verloren. Helaas werkt het niet om een plesk 7 backup te restoren op plesk 8. Een optie kan zijn om plesk 8 dan tijdelijk te downgraden naar 7(als dit mogelijk is?). De plesk 7 server mag niet geupgrade worden naar plesk 8.

Op welke manier kan ik dit het beste aan pakken?

davinci
07/08/07, 12:13
Hallo,

Binnenkort moet ik een domein met een paar honderd e-mail adressen over gaan zetten naar een andere server.

Op de bron server draait de nieuwste versie van plesk 7 op fedora 2 en op de doel server waarschijnlijk plesk 8 op CentOS 4.2. Ook maken de meeste e-mail gebruikers, gebruik van horde, waardoor ook de e-mails en de adressenboeken mee moeten worden gebackupt.

Ik heb al geprobeerd met plesk een backup te maken en later te restoren. Op deze manier neemt die wel e-mail adressen en mails mee, maar gaan de adressenboeken wel verloren. Helaas werkt het niet om een plesk 7 backup te restoren op plesk 8. Een optie kan zijn om plesk 8 dan tijdelijk te downgraden naar 7(als dit mogelijk is?). De plesk 7 server mag niet geupgrade worden naar plesk 8.

Op welke manier kan ik dit het beste aan pakken?

Ik zou eerst de pleskbackup en restore draaien.
En daarna de horde mysql database exporten en importen op de nieuwe machine.
Daar zitten de adresboeken in. (om precies te zijn de tabel turba_objects)

nielsvroegin
07/08/07, 13:34
Oke,

Alleen zit ik nog met het probleem dat ik een plesk 7 backup heb die ik op plesk 8 moet restoren.

Wel bedenk ik me net dat het misschien mogelijk is om op een lokale pc hier linux met plesk 7 te installeren. Plesk is volgens mij gratis uit te proberen met 1 domein. Hier kan ik dan de backup op restoren en hem upgraden naar plesk 8 en daar weer een backup mee maken.

Als iemand nog andere ideeen heeft hoor ik die graag?

davinci
07/08/07, 14:21
m.i. kan een plesk7 backup, toch gerestored worden in 8?

Mikey
07/08/07, 14:30
Uit de psa database kun je alle gebruikersnamen & wachtwoorden halen, maak een script dat deze dmv de api opnieuw aanmaakt op de nieuwe server, en copier tevens mbv imapsync alle mail van oud naar nieuw. Adressenboeken zou ik met de hand overnemen uit de database.

nielsvroegin
07/08/07, 16:33
m.i. kan een plesk7 backup, toch gerestored worden in 8?

Als je het backup bestand dan naar die local repository upload(van de plesk 8 server) komt er als comment te staan "Not a backup file" of ik doe iets fout?


Uit de psa database kun je alle gebruikersnamen & wachtwoorden halen, maak een script dat deze dmv de api opnieuw aanmaakt op de nieuwe server, en copier tevens mbv imapsync alle mail van oud naar nieuw. Adressenboeken zou ik met de hand overnemen uit de database.

Dit is inderdaad een optie, heb pas nog een script gebouwd die met de plesk API mail adressen aanmaakt. Ook ben ik al een tijdje opzoek naar een programma zoals imapsync.


Ik denk dat ik er zo wel uit ga komen...
Bedankt voor de reacties!

Mikey
07/08/07, 17:02
Als je het backup bestand dan naar die local repository upload(van de plesk 8 server) komt er als comment te staan "Not a backup file" of ik doe iets fout?



Je kan met 8 wel een on the fly backup maken uit een 7 omgeving.

nielsvroegin
08/08/07, 09:05
Ik denk dat je doelt op de migration manager in plesk.
Ik denk dat dit zeker de makkelijkste manier is om alles over te zetten. Wel zag ik dat je root of een vergelijkbaar met root user van de bron server nodig hebt.

De bron server is een managed server dus die gegevens hebben we niet, maar misschien kan er een account voor worden aangemaakt..

Mikey
08/08/07, 10:09
vraag anders de beherende partij of ze het voor je willen doen