PDA

Bekijk Volledige Versie : stroom server



webgek
05/08/07, 14:10
Hoi allemaal

Ik ben een echte beginner als het gaat om webhosting. Ik weet niet of ik hier in de goede topic zit.

Ik maak op dit moment prive gebruik van internet plus bellen van kpn planet. Door de weeks lopen hier 4 a 5 computers allemaal draadloos verbonden (omdat kabel aanleggen niet praktisch in mijn huis is). Nou wil ik binnenkort mijn eigen website gaan beginnen die ik zelf zou willen hosten. Ik heb hier nog een oude pc staan met een voeding van 500 watt. Ik weet wel hoe ik hem moet inrichten als webserver (met php/mysql enz) maar ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen dat de stroomkosten niet te hoog oplopen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Klopt het dat ik een server altijd moet aansluiten op DHCP?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten Frits

gjtje
05/08/07, 14:15
Om kosten te besparen zou je de harde schijf kunnen vervangen door een usb stick, er zijn genoeg linux versies te vinden die kant en klaar alss webserver vanaf USB stick starten. Verder als de cpu het ondersteunt kan je cool n quiet of speedstep aanzetten, dat scheelt enorm.

Ik zou voor een server alleen DHCP gebruiken als je een statisch ip kan koppelen in de DHCP server, anders gewoon lekker een ip op de server zelf vast leggen.

Echter, je bent waarschijnlijk beter af met een eenvoudig hosting accountje.

Wynand
05/08/07, 14:15
De voeding gebruikt niet altijd de volle 500W hoor. Enkel hetgene wat nodig is wordt geleverd.
Hoe je het stroomverbruik kan doen dalen, zorg voor goede koeling en zuinige componenten.

t.bloo
05/08/07, 16:03