PDA

Bekijk Volledige Versie : Klein (dom) vraagje



soulplayer
04/08/07, 18:53
Dualcore Intel Pentium D 2x 3,0 Ghz, 2x 2MB cache
2 GB DDR2 ECC dual ranked DIMMs

of

Dual Core AMD Athlon 64 X2 4200+
2 GB DDR400 RAM

Wat zou er beter zijn voor gameservers op te draaien? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Wynand
04/08/07, 18:57
De eerste.. Krachtigere CPU, en geheugen dat sneller (hoogstwaarschijnlijk) is en veiliger (ECC).

DeziWeb
04/08/07, 19:39
Ik zou in plaats van een Pentium D kijken naar een E serie. Presteert veel beter voor een paar tientjes meer. Wat mij betreft het geld zeker waard.

soulplayer
04/08/07, 19:46
dacht het wel :) Bedankt!

Ik heb niet echt te kiezen :) het waren gewoon 2 setups die ik met elkaar aan het vergelijken was. Toch bedankt (je hebt net gepost toen ik het bovenstaande antwoordde)

gjtje
04/08/07, 20:07
Ik betwijlfel de stelligheid waarmee dit wordt beweerd. Een X2 is stukken sneller dan een vergelijkbare Pentium D, de vraag is of de extra MHz'en dit verschil goed maken. Daarnaast is gamehosting niet echt mission critical ECC lijkt dus niet noodzakelijk.
Benchmarks tonen weinig tot geen verschil tussen een X2 met DDR en DDR-2 geheugen. De hogere bandbreedte komt ook met hogere latencies.

Stewie
04/08/07, 20:23
De Intel heeft ook nog eens meer cache, je kan er gerust van uitgaan dat de Intel in deze vergelijking wint van de AMD.
Wij hebben zowel Intel als AMD servers, maar het is niet voor niets dat de AMDs uit worden gefaseerd.
96% is al Intel :)

soulplayer
04/08/07, 21:05
:D ok das goed nieuws. Ben aan het kijken voor oftewel mijn eigen server te kopen en te colocaten in gent oftewel een server te huren bij jullie (maar nog geen reactie gehad).

Ik zag namelijk een aanbieding van i3d.net op wht.com :)

wutr
04/08/07, 22:06
De Intel heeft ook nog eens meer cache, je kan er gerust van uitgaan dat de Intel in deze vergelijking wint van de AMD.
Wij hebben zowel Intel als AMD servers, maar het is niet voor niets dat de AMDs uit worden gefaseerd.
96% is al Intel :)

AMD's architectuur die wordt gebruikt in onder andere de X2 heeft weinig voordeel van extra cache, in tegenstelling tot de architectuur in de betreffende Intels. Zover ik weet maakt de X2 "gehakt" van die Pentium D, maar daar zou je even wat benchmarks voor na moeten kijken.

Als je het niet erg vindt om iets meer geld neer te leggen voor veel meer prestaties zou je naar een Core 2 Duo kunnen kijken, die doen het zowieso (uiteraard niet de goedkoopste versies) beter dan beide genoemde CPU's.