PDA

Bekijk Volledige Versie : PCX Betalen of niet?



X-Hosted
04/08/07, 13:18
Hi,

Ik zit met deze kwestie waar wat advies gewenst is;

Ik huur (nog een paar maanden) een windows dedicated server bij PCextreme en heb daarbij tegen bijbetaling een powerswitch genomen. Echter werkt die powerswitch sinds Januari dit jaar al niet meer.. als ik deze wil benaderen krijg ik doodleuk terug ''Dit apparaat is niet aangesloten op een powerswitch.''

Telkens als mijn servertje vast liep (het is een windows server, dus dat is nogal vaak zeg maar... :)) maakte ik een nood ticket aan waarin ik ze vertelde dat ondanks dat ik een powerswitch afneem deze niet werkt en ze verzocht mijn server te rebooten en de powerswitch weer werkend te maken.

Wat ze dan deden was de server rebooten, ticket sluiten.. en de powerswitch is nooit naar gekeken/werd volkomen genegeerd.

We zijn nu zoeen 7 nood tickets en 8 maanden verder.. en je raad het al, nog steeds ''Dit apparaat is niet aangesloten op een powerswitch.''. :mad:

Nu kreeg ik enkele dagen geleden wel weer een factuur voor de powerswitch periode 26/07/07 tot 26/01/08.. (en ook de periode 28/01/2007, tm 26/07/2007 is gefactureerd in Januari, deze heb ik destijds voldaan maar heb nooit een powerswitch kunnen gebruiken).

Sta ik in mijn recht als ik; de factuur van 26/07/07 tot 26/01/08 NIET betaal, het lijkt me sterk dat ik voor een dienst hoef te betalen die nooit geleverd is. Tevens zit ik eraan te denken om de betaling voor 28/01/2007 tm 26/07/2007 terug te proberen te vorderen.. ook in die periode is de dienst nooit geleverd en kennelijk willen ze er na 8 maanden ook niets aan veranderen.

Maar sta ik in mijn recht om niet te betalen of is onder protest betalen een beter idee?

vpsadvies
04/08/07, 13:22
Of je nou in je recht staat of niet, als je klanten hebt staan op die windows bak zou ik het anders oplossen dan dood leuk niet betalen, straks zijn jou klanten de dupe, doordat ze je afsluiten.

Als je tel. contact opneemt met PCX kan je hier vast wel uitkomen.

Wido
04/08/07, 13:27
Je moet weten dat onze NOC uit besteed is, daar neemt ook niemand de telefoon op met "PCX NOC", maar met "Network Operations Control"

Deze mensen voeren een reboot uit, precies zoals hen gevraagd wordt.

Ik denk ook dat jij je tickets neer hebt gelegt bij de NOC, zij kunnen daar verder niets mee.

Alle servers zijn gewoon aangesloten op een powerswitch, dus waarschijnlijk staat er ergens een database instelling verkeerd.

Als je dit bij onze support aankaart wordt dit direct gecorrigeerd.

Verder ga ik hier op een publiek forum niet op in.

X-Hosted
04/08/07, 13:28
Het is geen server met klanten erop. Verder is 0900 a 45 ct/min + kwartier in de wacht staan me te veel van het goede :o

Ik ga ze dit per mail voorleggen, maar wil graag eerst weten precies mijn rechten zijn in dit geval :)


Ik denk ook dat jij je tickets neer hebt gelegt bij de NOC, zij kunnen daar verder niets mee. precies zoals hen gevraagd wordt.

Geen idee of het de NOC was, via WSCP staat ''Als u een probleem met uw server heeft, kunt u hier een emergency ticket indienen.'' .. en aangezien het een emergency was, heb ik dus maar emergency tickets ingedient.

Ik vroeg ze niet alleen om een reboot, maar ook om de powerswitch te fixen. Als ze dat niet kunnen, dan lijkt het me logisch dat ze dat bij iemand neerleggen die dat wél kan.

Maar daar ging het niet echt om, dat lossen we buiten dit forum wel op idd. Waar het mij om ging; sta ik in mijn recht om niet te betalen of is onder protest betalen een beter idee?

Stefan Mensink
04/08/07, 13:39
In principe moet je gewoon betalen. Als een dienst niet naar wens geleverd is dan had je dat zelf moeten aankaarten (en niet en passant in een ticket). Overigens hebben ze wel telkens keurig de betreffende bak gereboot, hetgeen ook service is. Een ingebrekestelling doe je natuurlijk schriftelijk.

Overigens kan je best PCX even contacteren, het probleem voorleggen, en vragen om een financiele compensatie; facturen zomaar niet betalen is altijd verkeerd.

Rammboy
04/08/07, 13:41
Voor dit uit de hand loopt, contacteer PCextreme eens persoonlijk, ik denk dat als het klopt wat je zegt er toch tot een overeenkomst kan gekomen worden, tenslotte heb jij je plicht gedaan door het te melden, in de waan dat het aan PCextreme was. Mocht dat niet zijn, hier zijn enkele gebruikers op het forum die je bij je rechten kunnen helpen. Maar "met de hoed in de hand komt men door het ganse land":).

Ber|Art
04/08/07, 13:54
Los dit a.u.b. onderling op...