PDA

Bekijk Volledige Versie : Dns control paneel op centos?



-Kevin
03/08/07, 14:47
Hallo,

Ik was opzoek naar een dns paneel voor centos, ik heb al in andere topics gezocht. En kwam powerdns tegen maar deze support het os niet.

Of is dit echt alleen mogelijk op fedora, debian etc?

Alvast bedankt voor de hulp.

Kevin

Randy
03/08/07, 15:04
CentOS en Fedora zijn bijden Redhat related dus dit zou weinig verschil moeten maken. Je zou MySQL, Apache, PHP, PowerDNS en PowerAdmin kunnen gebruiken.

swiep
03/08/07, 15:05
Misschien heb je wat aan webmin.com als je een manier zoekt om je DNS te wijzigen. Het is weliswaar overkill maar kan aan de andere kant ook nuttig zijn als je ook wat meer wilt dan puur DNS beheer.

-Kevin
03/08/07, 15:19
Ik heb eigenlijk nog een hele dns server nodig? Ik dacht dat dat met powerdns kon..

mikenuun
03/08/07, 15:23
CentOS en Fedora zijn bijden Redhat related dus dit zou weinig verschil moeten maken. Je zou MySQL, Apache, PHP, PowerDNS en PowerAdmin kunnen gebruiken.

Hallo,
Ik werk samen met kevin en probeerde powerdns te intalleren via ssh.
Ik kan alleen geen package vinden voor centOS.
Ik vind alleen de de rpm packakes en de debian packages.
Ik heb wel een beetje verstand van CentOS met betterking van installeren en configureren, maar van powerdns snap ik niks en de documentatie maakt me niks wijzer.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen?

royen99
03/08/07, 15:44
Je kan gewoon de RPM packages gebruiken, installeren goed op CentOS (4.x / 5.x).

Uiteraard kan je (mits je de juiste -devel packages heb staan en een C compiler) ook vrij gemakkelijk de source tarball gebruiken.

IT-worX
03/08/07, 23:35
Of is dit echt alleen mogelijk op fedora, debian etc?
Kevin
ubuntu = debian, dus zou moeten werken?

Wido
04/08/07, 13:28
ubuntu != debian, maar dat is een andere discussie.

Welke DNS server wil je gaan gebruiken? Bind of PowerDNS. Mijn voorkeur gaat naar de laatste, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Je kan gewoon PowerDNS, MySQL en PowerAdmin draaien op CentOS.

maikelg
04/08/07, 15:22
Ik gebruik zelf MyDNS met MyDNSconfig als controlpanel onder Gentoo Linux. Dat werkt goed en moet ook zonder problemen op CentOS draaien. Is dat misschien wat voor je?
http://www.howtoforge.org/mydns_name_server

mind
04/08/07, 17:52
Hallo,
Ik kan alleen geen package vinden voor centOS.
Kan iemand mij een beetje op weg helpen?
ftp://ftp.monshouwer.com/pub/linux/pdns-server/

Zijn voor CentOS 4.x