PDA

Bekijk Volledige Versie : Forwarden zonder kopie op server in Cpanel



Oberonald
02/08/07, 17:24
Ik beheer enkele websites waar ik op 2 manieren met mail wil werken:

1- Volwaardige mailaccounts (mail blijft staan op de server tot users –met bv. Outlook- de mailbox leegtrekken).
2- Forwarders.

Mijn probleem zit in de forwarders… Wat ik wil is dat mail aan forwardadres@domeinnaam.nl wordt geforward naar het emailadres wat daarvoor staat ingesteld (bijvoorbeeld adres@anderdomein.com).

De bedoeling is dat alle mail 1 op 1 wordt doorgestuurd zonder dat er een kopie op de server “mijndomein.nl” achterblijft. De forwarder moet niet meer dan een “doorgeefluik” zijn.

Cpanel (11.6.0) toont (bij het aanmaken van een forwarder) echter dat mail ook op de server bewaard wordt. Omdat ik voor forwardadres@domeinnaam.nl geen mailaccount heb aangemaakt wordt het betreffende mailtje nu afgeleverd aan defaultadres@domeinnaam.nl.

Daarnaast wordt de mail ook nog eens niet geforward naar het ingestelde adres, maar ik vermoed dat de oorzaak daarvan (ook) wel eens kan liggen in het ontbreken van het mailaccount voor forwardadres@domeinnaam.nl. Dit gaat dus fout.

Nu is het probleem wel op te lossen door alsnog een mailaccount aan te maken voor forwardadres@domeinnaam.nl, maar dat is nu net wat ik probeer te voorkomen. Die mailbox zal alleen maar vollopen omdat de user hem niet zal legen (en ook geen gebruik maakt van webmail).

Wie weet hoe ik een forwarder simpelweg alleen kan laten forwarden zonder een eerst een mailaccount te hoeven aanmaken? (Of zijn er manieren om hier “omheen te werken”?)

dreamhost_nl
03/08/07, 11:45
Indien je de "catch-all" deactiveert, zal er geen kopie worden afgeleverd in de standaard e-mail bus bij e-mail die wordt geforward.