PDA

Bekijk Volledige Versie : KvK België



Kosty
01/08/07, 18:58
Hallo

Ik zag in een topic onder zijn naam dat hij/zij een hostingbedrijf heeft, en een KvK nummer voor België.
Ik heb op google gekeken en vernomen dat dat een btw nummer is

Nu zou ik graag weten hoeveel zoiets gekost heeft, is het verplicht, zijn er dingen aan verbonden etc ?

Ik zou namelijk graag ook een hostingbedrijf opstarten.

Ik wacht op een antwoord :)

Mvg
Kosty

GlobalServe
01/08/07, 19:05
Alle antwoorden hiervoor vind je op de site van Acerta...

http://www.acerta.be/xq/ASP/taal.NL/site.1/qx/home.htm

en op de site van Unizo

http://www.unizo.be/

Kosty
01/08/07, 20:46
Bedankt !

Nu heb ik nog snel een JA of NEE vraagje :

Is het illegaal om te handelen in hosting ZONDER KvK/Btw nummer ?

VinceSTM
01/08/07, 21:01
Bedankt !

Nu heb ik nog snel een JA of NEE vraagje :

Is het illegaal om te handelen in hosting ZONDER KvK/Btw nummer ?

Ja....

Kosty
01/08/07, 21:05
Ik dacht het al, ok, bedankt !

-FoX-
02/08/07, 19:56
Het kost 71 euro om je BTW nummer te laten registreren, en daarna nog eens 60 euro om deze te laten activeren. Sommige boekhouders nemen de activatie voor hun rekening, en dan moet je daar niets voor betalen.

Gewoon even langs gaan bij Acerta of Unizo (startersloket), en dan ben je zo vertrokken. Kijk anders ook even op www.starterservice.be voor meer informatie rond starten.

AlfaHosting
02/08/07, 20:14
Bedankt !

Nu heb ik nog snel een JA of NEE vraagje :

Is het illegaal om te handelen in hosting ZONDER KvK/Btw nummer ?

Ja :)

IT-worX
02/08/07, 23:40
Ja....

Ook als je het in je personenbelasting steekt?

VinceSTM
02/08/07, 23:42
Ook als je het in je personenbelasting steekt?

Ja :)

IT-worX
02/08/07, 23:50
omdat ik dit hier nog als excuus gehoord heb dat het plots legaal zou zijn om opbrengsten onder de 2000 euro per jaar in je personnebelasting te steken :-)

tnx!

frankske
03/08/07, 12:17
Onder de 2k moet je geen btw-aangiftes invullen, je betaalt dan een forfait. Maar je moet wel degelijk een BTW nummer hebben en geregistreerd zijn daarvoor.

Hoe je belast wordt, hangt af van je ondernemingsvorm (bvba of nv, vof of gcv, zelfstandige (zonder bedrijf)), en heeft niks te maken met de btw administratie.

Glenn
03/08/07, 12:23
In Nederland mag je, wanneer je in besloten kring diensten levert, handelen zonder KvK en BTW. Weet niet of dit in België zo is. Dan is ook nog de vraag, wat is een besloten kring?

Als jij hosting aanbiedt aan alleen familieleden zal het m.i. geen probleem zijn, maar ik ben geen belastinginspecteur ;)

AlfaHosting
03/08/07, 14:43
In Nederland mag je, wanneer je in besloten kring diensten levert, handelen zonder KvK en BTW. Weet niet of dit in België zo is. Dan is ook nog de vraag, wat is een besloten kring?

Als jij hosting aanbiedt aan alleen familieleden zal het m.i. geen probleem zijn, maar ik ben geen belastinginspecteur ;)

Je kan in België eenmalige activiteiten doen zonder factuur, bv. een website bouwen. Dat bedrag moet je wel aangeven. Dat kan dus niet voor bv. 10 designs of 100 hostingklanten.

frankske
03/08/07, 14:57
Inderdaad. Zelfs 1 keer per jaar hosting factuurtje sturen is "regelmatig".