PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameslots op deze specifieke server



Rub3n
01/08/07, 18:44
Beste lezers,

ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niet echt een soortgelijke server tegen komen waar deze vraag over gestelt werd.

Ik kan een server huren met volgende specs

Dual xeon 2.33 ghz
1024 mb ram
80 gb space

100 Mbit connectie
1000 GB Dataverkeer

Ik vraag mijaf hoeveel cs1.6 gameslots hier ik kan draaien?

Ik wacht uw antwoord af!

soulplayer
01/08/07, 18:54
max 40-50.
Je komt ram geheugen te weinig om wat meer te draaien. Natuurlijk 40-50 als daadwerkelijke spelers.

Rub3n
01/08/07, 18:56
met extra geheugen?

laten we zeggen 2 GB geheugen?

Stewie
01/08/07, 19:15
1) De topictitel is bij deze ontdaan van MSN taal
2) Belangrijk is de CPU. Juist hiervan zeg je alleen hoeveel megahertz maar verder niets. Hoeveel CPU's zitten in de server?

Echter gebaseerd op 1 GB ram, wat de bottleneck zal zijn, zal je 2 tot 3 gameservers kunnen draaien.

Een server deel je niet alleen in op het aantal slots, maar op het aantal instances gecombineerd met de slots.

Rub3n
01/08/07, 19:17
Eh een Dual Xeon 2.33 ghz?

Dat lijken mij 2 processoren toch?

TiMMiEJ
01/08/07, 19:30
Klopt, ik zou tot 5 privates gaan a 12 slots. Welke zelden allemaal tegelijk vol zijn.

Stewie
01/08/07, 19:37
Eh een Dual Xeon 2.33 ghz?

Dat lijken mij 2 processoren toch?
Aha, zag de edit niet. Dan is er nog de vraag: welke generatie Xeon is het :)

Gomer
02/08/07, 21:58
Woodcrest.

Stewie
02/08/07, 22:25
Dit soort topics komt elke week langs en het blijft zinloos. :)

swiep
02/08/07, 23:06
Dit soort topics komt elke week langs en het blijft zinloos. :)

En dan blijft het toch heel erg knap dat jij er nog steeds netjes op reageert ;)
Er zou een categorie voor moeten komen, a la appraisals (of in jouw woorden 'zinloos'), zodat degene waar die nu in is gepost niet zo vervuilt raakt.

IT-worX
03/08/07, 00:47
Wat is er eigenlijk nu hier zinloos aan? OK Dergelijke topics komen vaak voorbij but so what? 1U+100GB topics komen ook hier wekelijks toe...

Of zijn we hier enkel om te verkopen ipv te helpen?

Laat de mensen die deze persoon uitleg willen verschaffen over hoeveel slots er op de server kunnen hem gewoon helpen...Ik denk niet dat noch de TS noch de personen die een reply geven er iets verkeerds mee doen...

//Ontopic
Ik zou er inderdaad tot een gigje meer ram bijdoen als je er vlot gameservers op wilt draaien hoor.

Stewie
03/08/07, 11:36
Wat is er eigenlijk nu hier zinloos aan?

Dat er geen maatstaf is om zo'n server mee te vullen. Net als dat er geen maatstaf is voor een website. Je weet nooit hoe zwaar de scripting is. Bij een gameserver heb je als variabale de maps, mods, hoeveelheid spelers, etc.

Het voorbeeld wat jij geeft van 1u+100 gb gaat om een aanvraag forum. Vreemd genoeg zijn prijzen blijkbaar elke week en per aanvraag verschillend, anders waren die topics ook zinloos ;)

IT-worX
03/08/07, 13:12
Dat je daar nooit een exact cijfer kan opplakken begrijp ik, en in dat opzicht is het inderdaad nutteloos, maar aan de hand van de systemen die vele gamehosters draaiende hebben hier kan je toch een "ongeveer"-berekening maken. Of simpelweg - zoals deze thread - aangeven dat hij best wat meer ram steekt.

Stewie
03/08/07, 13:25
Dat kan de topicstarter ook zien als hij daadwerkelijk de server aanzet en enkele gameservers opstart.

Arieh
03/08/07, 13:30
Dat kan de topicstarter ook zien als hij daadwerkelijk de server aanzet en enkele gameservers opstart.

De TS heeft de server nog niet,


Ik kan een server huren met volgende specs

Stewie
03/08/07, 13:31
Prima :)
Dan is de volgende stap inlezen in de readme's en handleidingen, daar staan alle hw requirements in.