PDA

Bekijk Volledige Versie : Jaarverslag



Henky!
31/07/07, 21:38
Kort vraagje tussendoor. Wanneer had jullie boekhouder / accountant het jaarverslag over 2006 klaar?

atoomkern
31/07/07, 23:34
Wij hadden uitstel aangevraagd (en gekregen). Onze boekhouder is er op dit moment mee bezig. Vanwaar de vraag? :)

Henky!
01/08/07, 00:45
Ik was gewoon benieuwd. Onze boekhouder moet uiteraard veel jaarverslagen maken, dat snap ik wel. Maar eigenlijk wil ik de onze wel in januari hebben.

Omdat ik augustus toch wel wat lang vind duren vroeg ik me af of dit normaal is. Of er dus bedrijven zijn die ook nog wachten op de resultaten van 2006.

groenleer
01/08/07, 09:11
Moet de jaarrekening niet 3 maanden na afronden van het BOEKJAAR gepubliceerd worden, of in elk geval in de aandeelhouders vergadering passeren ter goedkeuring?

AlfaHosting
01/08/07, 20:43
Kort vraagje tussendoor. Wanneer had jullie boekhouder / accountant het jaarverslag over 2006 klaar?

Nog niet :)


Ik was gewoon benieuwd. Onze boekhouder moet uiteraard veel jaarverslagen maken, dat snap ik wel. Maar eigenlijk wil ik de onze wel in januari hebben.

Omdat ik augustus toch wel wat lang vind duren vroeg ik me af of dit normaal is. Of er dus bedrijven zijn die ook nog wachten op de resultaten van 2006.

Yep, wij dus ook. Vind het ook een beetje overdreven. Je betaald honderden euro's per maand, dan mag er ook wat tegenover staan.

mitedo
02/08/07, 00:06
nope, een jaarrekening moet 15 maanden na afsluiting boekjaar worden afgegeven. dus afgelopen 31 maart was alles van 2005 pas binnen.

TSG-Hans
02/08/07, 18:35
Aangifte / jaarrekening indienen bij Belastingdienst: voor 1 maart een jaar later (dus binnen 14 maanden), dit volgens een uitstelregeling welke het betreffende accountants/administratiekantoor bij de Belastingdienst heeft. Deze uitstelregeling betekent dat een accountants/administratiekantoor elke maand voor ongeveer 10% van haar klanten een aangifte moet indienen.

(Beknopte) jaarcijfers bij Kamer van Koophandel: voor 1 februari een jaar later (dus binnen 13 maanden), mits dit uitstel is goedgekeurd door aandeelhouders.

Het is normaal volstrekt dat een accountants/administratiekantoor de jaarcijfers verspreid over een jaar opstelt voor haar klanten. Wil je eerder de cijfers, of een voorlopig verslag hebben, moet je dit specifiek vragen bij het kantoor, en hier hangt vanzelf meestal een extra prijs aan. Overigens hebben de meeste ondernemers juist een voorkeur voor latere opstelling van de jaarcijfers, immers dit betekent ook een uitstel van betaling van inkomsten / vennootschapsbelasting ;)

Henky!
02/08/07, 22:46
Meestal krijgen wij juist wat terug omdat we altijd proberen teveel vooruit te betalen. Levert ook nog rente op. Maar vandaar ook de nieuwsgierigheid dus:-)

Onze boekhouder vraagt ook voortdurend uitstel aan. Ik snap ook wel dat hij niet alles voor iedereen op 1 januari klaar kan hebben.

Toch fijn te weten dat het lange wachten schijnbaar vrij normaal. is. Bedankt voor de reacties!

eMiz0r
04/08/07, 09:16
Wij hebben 2006 in juli binnengekregen, maar je kan om een voorlopig verslag vragen (gaat je inderdaad wel meer kosten).

Kwartaalverslagen zijn gemiddeld een maand na afloop van het betreffende kwartaal klaar.

groenleer
06/08/07, 08:39
Naar aanleiding van de negatieve reputatie die iemand heeft uitgedeeld zonder dat de persoon in kwestie hier zelf het correcte antwoord heeft weten te plaatsen ben ik eens verder gaan zoeken.

Het jaarverslag moet volgens de KVK dertien maanden na het boekjaar gedeponeerd zijn. In die tijd moet het dus ook gepasseerd zijn in de aandeelhouders vergadering.
Zie ook de KVK (http://kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=55711&SectieID=5).

Puur gezien het uiterste deponeer moment, zou ik zeggen je hebt nog wel even. Verder is het wel makkelijk dat je met je boekhouder/accountant een datum overeen komt waarop je het jaarverslag kunt verwachten.

Henky!
06/08/07, 12:54
Dank Groenleer. Ik snap de zin van die puntjes ook niet helemaal (blijkt wel hier) maar heb jou in elk geval wat groene gegeven:-)

groenleer
06/08/07, 14:35
Owja, je boekjaar kan natuurlijk op een willekeurig (maar wel structureel de zelfde dag en maand) eindigen in het jaar.

Voorbeeld:
Je boekjaar kan op 13 juli beginnen. Dit is het moment waarop je fiscaal jaar start. En 12 juli is dan de laatste dag van je fiscaal/boek jaar.
Dit houd in dat je jaarverslag op 12 augustus, een jaar later, gedeponeerd zijn.

Meer informatie over je eigen boekjaar/fiscaal jaar kun je verkrijgen bij je accountant.