PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke linux distributie voor VMware Server?



Ahead-IT
30/07/07, 20:23
We zijn op zoek naar een stabiele, slanke versie van linux om vervolgens Vmware Server linux er gaan op te draaien.

Heeft hier iemand enige ervaring mee, welke distributie het beste in aanmerking komt?

Erg belangrijk is het volledig automatisch updaten van eventuele veiligheids issues; en nog liefst een oplossing die volledig gratis is.

Alvast bedankt!

swiep
30/07/07, 20:29
Het OS dat de meeste van je hardware 'by default' GOED ondersteunt is denk ik het prettigst. Persoonlijke voorkeur gaat uit naar Debian en de setup aldaar gaat vlekkeloos.
Updates/patches (o.a. t.b.v. security) zijn tot nu toe ook pijnloos verlopen.

Maar ik denk dat veel distro's aan je wensen voldoen. Is het niet een kwestie van uitproberen wat je persoonlijke voorkeur heeft?

Bij OpenSuse 10.x liep de installatie op rolletjes maar kan ik geen uitspraak doen over wat er gebeuren kan bij updates. Ook op CentOS geen installatie ergernissen en ook updates, alhoewel beperkt, gingen soepel.

Maar wil je iets specifieks weten want je vraag is vrij algemeen en het komt over als verkapte poll. Misschien handig om er een poll van te maken?

En alhoewel 'beste' lastig te definieren is, de beste in wat? Prestatie/Veiligheid/Stabiliteit/..?