PDA

Bekijk Volledige Versie : iptable probleem met meerdere ip's



swedendedicated
30/07/07, 17:22
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem, leuk firewall installed, gaat allemaal lekker behalve, alles is alleen op 1 ip te bereiken! de virtuele ip's worden geblokt. Mijn indeling ziet er ongeveer zo uit:

firewall -> internet
lan -> firewall - internet (dhcp, dns, ftp, http, https, imap, mysql, pop3, smtp, ssh, ssh21, www)

Ik heb alles al geprobeerd, zelf alles naar alles en vice versa, maar de ip's blijven geblokt.

Let op: ip's zijn directadmin geconfigureerd, dus niet zoals eth0:0 eth0:1 enz... Misschien dat dit de boosdoener is?

swiep
30/07/07, 17:29
Om welke firewall gaat het?
Het kan zijn dat je je main IP hebt opgegeven ipv je main interface (eth0/eth1/..) of dat het script deze automatisch voor je heeft ingesteld.

Vermeldt ook even je OS svp.

swedendedicated
30/07/07, 17:38
Laat maar, is al gelukt. Kwam inderdaad omdat de ip's niet goed stonden in network-scripts. (vraag me af waar ze überhaupt stonden dan) Ik heb dus gewoon eth0:1 eth0:2 enz... toegevoegd en nu werkt het. Overigens is het iptables (ip-chain) dus os/firewall maakt weinig uit. Is allemaal 1 pot nat.

swiep
30/07/07, 17:45
Laat maar, is al gelukt. Kwam inderdaad omdat de ip's niet goed stonden in network-scripts. (vraag me af waar ze überhaupt stonden dan) Ik heb dus gewoon eth0:1 eth0:2 enz... toegevoegd en nu werkt het. Overigens is het iptables (ip-chain) dus os/firewall maakt weinig uit. Is allemaal 1 pot nat.

Je meldde een firewall install ("leuk firewall installed") vandaar dat ik vroeg om welke het ging. Daarnaast praat het makkelijker als je weet welk OS het is in verband met locaties van bestanden die door een firewall worden aangemaakt.

In ieder geval mooi dat het reeds is opgelost :)

Maar DA zou die virtuals automatisch moeten aanmaken voor je aan de hand van de informatie in /usr/local/directadmin/data/admin/ip.list gevolgd met een restart d.m.v. /etc/init.d/startips [deze wordt uitgevoerd na een reboot/DA restart]

Misschien handig om toch eens te kijken in het bestand 'startips' hoe die worden aangemaakt.

swedendedicated
30/07/07, 21:07
De ip's werkten ook gewoon, alleen ze stonden niet in network-scripts, wat erg vreemd is maargoed het werkt nu :D