PDA

Bekijk Volledige Versie : Mobiele telefoon voor hosters



VinceSTM
25/07/07, 20:11
Hey WHT,

Ik ben op zoek naar een mobiele telefoon, met ondersteuning voor imap/email en umts/gprs. Mijn oog viel op de HTC 710, maar die bleek geen UMTS te ondersteunen. Iemand anders nog een tip?

Komto
25/07/07, 20:12
HTC 3600 GPS NL, die heb ik hier heerlijk ding. HDSPA is ook erg snel ;)

Deimos
25/07/07, 20:44
HTC 3600 GPS NL, die heb ik hier heerlijk ding. HDSPA is ook erg snel ;)
Heb ik ook, is idd een leuke telefoon zeker met WM6 erop. Enige nadeel is dat je niet handsfree kunt smsen en dat de verf snel gaat bladeren.

BeeWee
25/07/07, 20:50
Nokia N95 al voorbij zien komen? Is uitgebreider dan de HTC's...

BM-Solutions
25/07/07, 21:04
Ben hier ook benieuwd naar, zelf twijfel ik tussen de HTC P4350 en de Nokia N95

Grischje
25/07/07, 21:19
ik heb zelf de HTC TyTN, met querty toetsenboard, umts, wifi, bt, kan imap mail lezen... erg fijn dingetje... zeer tevreden over.

collega van mij heeft n95, even mee gespeelt... als je echt alleen wil bellen/sms-en zou ik voor de nokia gaan. wil je iets meer (fatsoenlijk e-mail, excel, putty enz) dan zou ik voor de htc gaan...

Komto
25/07/07, 21:47
Nokia N95 al voorbij zien komen? Is uitgebreider dan de HTC's...

Pardon?
Waarop is dat gebaseerd? ;-)

GlobalServe
25/07/07, 21:49
Ik gebruik een HP Mobile Messenger hw6900 series.

Zeer handig en alles zit derop.

wutr
25/07/07, 21:56
Recent (lees: vandaag) is de Sony Ericsson P1i gereleased. Volgens mij is dat ook wel een fijne telefoon.

Een Nokia N95 (zeer uitgebreid) met een bluetooth keyboard zou ook een oplossing zijn.

HTC's (schijnen) nogal traag te zijn, maar dan komt je eigen definitie van "traag" om de hoek kijken (ik wil hier geen discussie over het wel of niet traag zijn van deze smartphones mee starten).

davinci
25/07/07, 22:05
N95 icm bluetooth toetsenbordje!!! en wifi natuurlijk.
had eerst de N73... nooit echt lekker mee kunnen werken.. meerdere firmwares geprobeerd.

N95 is top!

liber!
25/07/07, 22:07
Nokia 9300i is erg handig, maar wel een beetje traag (en geen UMTS). Maar de opvolger ziet er alvast veelbelovend uit:

De Nokia E90
http://www.nokia.be/A4368166

BeeWee
25/07/07, 22:32
Pardon?
Waarop is dat gebaseerd? ;-)

Zet ze maar naast elkaar. De testen geven de laatste HTC een 'net niet' waardering. Ik neig nu naar een N95 voor dezelfde reden als de TS.
Maar ik laat me heel graag overtuigen hoor...:)

MediaServe
25/07/07, 22:36
Ik neem aan dat IMAP en UMTS niet je enige eisen zijn? :)

Als je bijvoorbeeld ook mooie foto's wilt maken, dan ga je voor de SonyEricsson K810i of je wacht nog even op de K850i (release oktober 2007). Voordeel van deze telefoons is dat ze PUSH e-mail ondersteunen (evenals HTC met Windows Mobile trouwens), je krijgt nieuwe e-mail dan rechtstreeks binnen op je telefoon.

Als je iets meer wilt (alleen wel een mindere camera) kun je ook eens kijken naar de SonyEricsson W960i met WiFi, Touchscreen, Symbian, UMTS, 8 GB geheugen, etc... Tevens pas leverbaar in oktober helaas.

Nokia N95 zou een oplossing kunnen zijn, helaas wel een vrij trage telefoon en korte levensduur van de batterij, als ik tenminste internet forums mag geloven. Ik was vroeger een grote fan van Nokia, maar de laatste tijd niet meer zo. Het voelt net wat meer plastic aan en het design is niet van de bovenste plank. Bovendien hebben slidephones geen lang leven bij mij, ik moet een monoblock hebben ;)

Ik wacht in ieder geval op de SonyEricsson K850i :)

AlexanderOnline
25/07/07, 22:51
Nokia E61i hier, nog niet zo lang uit als opvolger van de E61. Super fijn qwerty bord, maar fijn en dun formaat, zeker niet lopm in broekzak. Groot scherm, veel pixels. gprs, umts, wifi en bluetooth, wertk allemaal prima. Prima camera (geen flits e.d., de camera van mn W800i was beter), en met geheugekaartje erin ook fijne muziekspeler. Email nog niet getest, maar support imap/pop. Kortom fijne en handige telefoon, en ook nog goedkoper dan paar HTC's (en N95).

crazycoder
25/07/07, 23:45
INokia N95 zou een oplossing kunnen zijn, helaas wel een vrij trage telefoon en korte levensduur van de batterij, als ik tenminste internet forums mag geloven. Ik was vroeger een grote fan van Nokia, maar de laatste tijd niet meer zo. Het voelt net wat meer plastic aan en het design is niet van de bovenste plank. Bovendien hebben slidephones geen lang leven bij mij, ik moet een monoblock hebben ;)

Pas met een N95 van een klant zitten spelen. Wat opvalt zijn de hele kleine toetsen. Leuk als je dunne vingertjes hebt, heb je die niet dan is het wat mij betreft geen aanrader.

Komto
26/07/07, 00:07
Zet ze maar naast elkaar. De testen geven de laatste HTC een 'net niet' waardering. Ik neig nu naar een N95 voor dezelfde reden als de TS.
Maar ik laat me heel graag overtuigen hoor...:)

N95 heb ik zelf geen ervaring mee, heb wel een N70 hier liggen.
Maar dat ding komt niet eens in de buurt van mijn 3600 GPS NL, Tomtom draait prima, constant verbonden met exchange. Goed snel, veel sneller dan symbian in ieder geval. Plus voor WM is meer te krijgen dan voor symbian.

Dat waren mijn voordelen ten opzichte van de N95, vandaar dat ik voor deze heb gekozen. Heb hem dan ook pas een week of 3.

scenestar
26/07/07, 01:54
Ik heb zelf nu een MDA vario maar ben ook zo onderhand op zoek naar een nieuw mobieltje

Ik zit zelf te denken aan of een HTC Athena of nog een jaartje te wachten en dan een Palm + Foleo aan te schaffen.

ensermo
26/07/07, 09:51
Zelf heb ik een Palm Treo V750 en ben zeer tevreden ermee. Een collega van me heeft Palm Treo V600? (Van America gehaald) en daar is hij ook zeer tevreden mee. Een voordeel van de Palm's is dat ze (mening) lekker in je handen zitten. De V750 draait Windows en die van mijn collega Palm. Hij heeft alle software ervoor zegt hij. Dus beide zouden een mogelijkheid zijn.

Mastje
26/07/07, 11:33
Ik heb zelf interesse in de Nokia E90 zodra die uit is (Y)

Ik heb zelf ook wel eens bij een vriend/vriending van mij gezien, die had een (gewoon normale) mobiel, die trilde om de 5 minuten als er een smsje nog niet gelezen was, dit lijkt mij wel handig, weet iemand toevallig 1 die dit kan? Is handig als je in een of andere tent bovenop de bassbox zit, dan voel je namelijk niks meer trillen ineens :D

Stewie
26/07/07, 11:39
Is er niemand met een Blackberry Pearl (icm Kerio)? Of loopt iedereen met een koelkast rond?
Ik gebruik zelf een Moterola SLVR, lekker licht, dun stevig :)

Glenn
26/07/07, 13:17
Ik zelf heb de HTC Tytn ofwel MDA Vario II met een abbo van T-Mobile. Echt fantastisch apparaat, snel (400mhz proc), uitgebreid (WLAN+BT+UMTS/GPRS/IR).

Je kunt er echt alles mee: RDP (is zelfs goed te doen over GPRS), Putty, POP3, Imap, Exchange Push Mail etc etc..

Nadeel is lompheid van het apparaat, maar voor wat er in zit maakt dat een hoop goed.

s2software
26/07/07, 21:10
Heb nu Orange SPV C600, gebruik m alleen om mee te bellen en smssen. Voor alle andere dingen onderweg gebruik ik mn 12" Dell laptopje :).

Hans
27/07/07, 19:42
Ik ben redelijk tevreden met mijn nokia E65 als opvolger van een mda vario. Het grote voordeel van de mda is natuurlijk het toetsenbord, maar ik bel vaker dan dat ik sms of ssh. De mda begon wat gebreken te vertonen, dus toen gekozen voor de veel compactere en mijns inziens stijlvolle nokia.

Mooie bijkomstigheid van de E65 is de SIP-client die is ingebouwd. Ik hoef maar 1 toestel bij me te houden en daarmee ben ik thuis en op kantoor bereikbaar op de asterisk-centrale, terwijl als ik onderweg ben de asterisk-centrale waar nodig naar m'n GSM-nummer.

atoomkern
27/07/07, 20:24
Zelf ben in na mijn SPC C500 overgestapt op de Nokia N80. Deze gebruik ik voor browsen, putty, tomtom en natuurlijk het gebruikelijke bellen en smsen.
Achteraf had ik misschien toch liever een Windows Mobile telefoon gehad, gezien daar over het algemeen meer (gratis) applicaties voor zijn en deze sneller aanvoelde.

Misschien ook nog een handig iets: www.fring.com biedt een applicatie om via wifi of umts met sip te bellen of gebeld te worden. Laatst 45 minuten door de stad lopend gratis gebeld via sip :D. Helaas is de kwaliteit laatste tijd wat mindern in ieder geval niet zakelijk te gebruiken.

IT-worX
27/07/07, 20:34
Ik heb zelf interesse in de Nokia E90 zodra die uit is (Y)

Ik heb zelf ook wel eens bij een vriend/vriending van mij gezien, die had een (gewoon normale) mobiel, die trilde om de 5 minuten als er een smsje nog niet gelezen was, dit lijkt mij wel handig, weet iemand toevallig 1 die dit kan? Is handig als je in een of andere tent bovenop de bassbox zit, dan voel je namelijk niks meer trillen ineens :D
Klinkt als een samsungtoestel...
Zit er idd bij mij ook op, maar is om de 2 minuten

Komto
27/07/07, 20:39
En het laat mijn telefoon vastlopen ;)
Iemand een alternatieve sip client?

atoomkern
27/07/07, 21:49
En het laat mijn telefoon vastlopen ;)
Iemand een alternatieve sip client?

Andere clients voor Symbian zijn er volgens mij niet. Heb je al de nieuwe 3.2 geprobeerd?
http://www.fring.com/forums/showthread.php?t=2175&page=6

Voor Windows Mobile zijn er echter wel meerdere clients beschikbaar.

Komto
27/07/07, 21:56
Bedoel ook WM ;)

JROnline
27/07/07, 23:15
Dit ding is ook wel erg cool: http://www.openmoko.org/

Er is nog geen final versie van te orderen, alleen de developper versie (zonder wifi).

Sander-
27/07/07, 23:17
E-mail op telefoon vind ik kut gezien de grote hoeveelheden bedrijfsreclame (geen spam) die daarop binnenkomt... Ik hou het dus bij een N73 (helaas, eigenlijk alleen voor mooie agenda + camera) + een 6021. En de laptop + umts card in de tas

atoomkern
28/07/07, 13:12
Bedoel ook WM ;)

Na wat zoekwerk de SJPhone client weer weten te spotten (vroeger stond hij gewoon op hun website):
http://www.sjphone.org/preview/SJphone-1.60-WindowsCE(preview)/SJphone-wm5.0-320b.exe
http://www.sjphone.org/preview/SJphone-1.60-WindowsCE(preview)/SJphone-wm5.0-320b.cab

Je hebt ook nog:
http://www.qtechinc.com/speaq.htm
en
http://www.kapanga.net/IP/home.cfm


Dit ding is ook wel erg cool: http://www.openmoko.org/

Er is nog geen final versie van te orderen, alleen de developper versie (zonder wifi).

Inderdaad een zeer interessant project. Alleen jammer dat de voorlopige versie nog zonder 3G is.

thunder
29/07/07, 01:32
Ik heb een HTC TyTN, ben er zeer tevreden van!

RSDD
04/08/07, 14:51
heb zelf nu bijna 3 maanden een N95, op internet staat idd heel veel over dat de batterij een korte levens duurd heeft. in de praktijk valt dat nog best mee als je hem veel gebruik ook gewoon over dag, radio luisterd en of mp3 speler gebruikt of voordurend aan het internetten bent dan gaat het wel snel ja. maar dan nog gaat hij bij mij toch wel de hele dag mee, dan kom ik meestal thuis en zo rond te tijd dat ik ga slapen gooi ik hem aan de lading dus ja in vergelijking met een andere telefoon gaat de accu veel korter mee maar niet zo kort dat je hem niet de hele dag kunt gebruiken, verder als je hem niet steeds over dag gebruikt kun je hem volgens mij best een paar dagen in stand by laten zonder dat je hem elke dag opnieuwe hoeft op te laden. de gps in de telefoon heeft soms wat opstart tijd nodig maar werkt bij mij gewoon naar behoren de software is nog wel officeel een beta versie de functies zijn dus ook nog niet heel uitgebreid verder ben ik op vac geweest in de USA en ook daar deed de GPS het prima al met al ben ik zeer tevreden. verdere vragen kun je natuurlijk altijd stellen in dit forum of prive etc..

-Kevin
04/08/07, 21:49
Ik heb een Mda vario met t mobile internet totaal, en een nokia n80 met t mobile internet totaal plus, beide perfect, ook met email, agenda.

snaaps
05/08/07, 08:40
binnen een paar dagen/weken is de nokia e90 verkrijgbaar in nederland.
Geloof me, putty op windows mobiel op zo,n klein rot scherm is waardeloos.

I love SYMBIAN OS

-Kevin
05/08/07, 09:16
Ik zelf vindt windows mobile fijner, omdat je daar meerdere dingen kan runnen.
Als je bij symbian iets verlaat (internet) en je start weer op is alles weg?

Of is dit nog ergens in te stellen.

Ijsbox
05/08/07, 10:07
Ik heb de T-Mobile MDA Vario II ofwel HTC Tytn en die bevalt prima. Liep pas langs de T-Mobile winkel en zag dat de HTC Touch (iPhone lookalike) al bijna gratis te krijgen is bij een abo.

-Kevin
05/08/07, 10:58
Ik heb de T-Mobile MDA Vario II ofwel HTC Tytn en die bevalt prima. Liep pas langs de T-Mobile winkel en zag dat de HTC Touch (iPhone lookalike) al bijna gratis te krijgen is bij een abo.


Is die al hoor..



* 2.0 megapixel camera met zoomfunctie
* Windows Mobile 6.0 phone edition
* Geschikt voor internet (web 'n'walk)
* Touchscreen, Bluetooth
* Inclusief 1 GB Micro-SD-geheugenkaart

Met Relax Web 200 p.m.
€ 20,50*

met toestel voor € 0,00

linkje naar de Tmobile MDA Touch (https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/shopping/product/productdetails.aspx?vid=ResidentialProductSmartpho neDetails&ProductId=2988)

Veder is de Htc Shift (http://www.htc.com/product/03-product_HTC_Shift.htm) ook niet verkeerd, of de HTC Advantage X7501 (http://www.htc.com/product/03-product_x7501.htm) :D

RSDD
05/08/07, 12:39
Ik zelf vindt windows mobile fijner, omdat je daar meerdere dingen kan runnen.
Als je bij symbian iets verlaat (internet) en je start weer op is alles weg?

Of is dit nog ergens in te stellen.

ik kan gewoon meerdere programma's opgestart laten. als ik b.v. op internet bezig ben kan ik makkelijk nog even de media player opstarten om even een mp3tje aan te zetten en dan door middel van de menu knop ingedrukt te houden kan ik tussen de opgestarten applicatsties switchen ? als ik door me menu ga dan zie ik ook door dat er een rond icoontje bij het programma komt dat dat programma nog draait op de achtergrond. als ik een mp3tje aangezet heb kan ik zo weer verder waar ik gebleven was.

Kenneth
05/08/07, 12:40
Hier heb ik zo'n HTC S710, opzich wel leuk toetsel :)

Dominic
05/08/07, 23:44
Ik heb al een paar maandjes de HTC P4350 NL fijn toestel en de batterij gaat gemiddeld een hele week mee, als ik niet teveel hoef te bellen.
Echt traag is hij niet zoals wordt beweerd op diverse forums, alleen is de GPRS van vodafone af en toe zo traag als dikke shit maar dat heeft weinig met het toestel te maken.

Met putty is het in het begin een beetje klooien, en tsja microsoft pocket office is wel leuk en aardig dat het eropstaat...maar erg gebruiksvriendelijk is het niet.
Excel toont 3 of 4 cellen en dan moet je weer scrollen :)

ErikKosters
06/08/07, 01:26
Hier ook HTC S710 en ben tot op heden vrij tevreden. Oplossing voor de UMTS is WIFI gebruiken uiteraard is dit niet overal de optie maargoed voor in DC is dit evt. te doen. Ook is het toetsenbord vrij makkelijk. Verder is de telefoon aardig schokbestendig naar mijn weten (1x van de trap geflikkerd en 1x heeft er iemand op gestaan, hij is vooralsnog helemaal heel :p). Ook is de schermkwaliteit boven mijn verwachting, de 2mp camera maakt het dan nog even af ;).

santema
06/08/07, 08:23
Hier een MDA vario 2 met T-mobile internet. Waardeloos ding, kan nu voor de 3e keer gerepareerd worden, continue problemen met het scherm (uitval, geen toutch screen etc). Daarnaast zou T-mobile het ding 3 weken geleden afhalen voor reparatie, tot op heden nog niemand gezien, afspraken komen ze ook niet echt na. Jammer maar voor mij deen T-mobile weer.

DutchTSE
06/08/07, 17:31
Wat ik me afvroeg met dit soort telefoons (HTC etc):
Ben je nou in het datacentrum ook bereikbaar? Wireless genoeg, maar het is prettig als je ook bereik hebt.. met samsung D600 + vodafone heb ik in ieder geval geen enkel bereik..

dennis0162
06/08/07, 17:42
Met T-mobile heb ik wel bereik in het Datacenter.

-Kevin
06/08/07, 18:57
Hier een MDA vario 2 met T-mobile internet. Waardeloos ding, kan nu voor de 3e keer gerepareerd worden, continue problemen met het scherm (uitval, geen toutch screen etc). Daarnaast zou T-mobile het ding 3 weken geleden afhalen voor reparatie, tot op heden nog niemand gezien, afspraken komen ze ook niet echt na. Jammer maar voor mij deen T-mobile weer.

Dan ga je er toch iets verkeerd mee om?
Ik heb dan de MDA vario 1 maar het werkt perfect..
Bij komen ze afspraken wel gewoon goed na, ben al jaren klant


Wat ik me afvroeg met dit soort telefoons (HTC etc):
Ben je nou in het datacentrum ook bereikbaar? Wireless genoeg, maar het is prettig als je ook bereik hebt.. met samsung D600 + vodafone heb ik in ieder geval geen enkel bereik..

Met tmobile perfecte verbinding.. Ook in de auto/trein noem maar op, zeker een aanrader.

santema
06/08/07, 19:07
Verkeerd mee ok?

Ding ligt grootste deel hier op het bureau, soms eens in broekzak. Mag toch hopen dat dat nog mogelijk is met zo'n ding?

Voor mij is wel duidelijk dat het toestel gewoon een maandag morgen ding is, helaas snapt t-mobile dat nog niet.

Eerste 2 keer kwamen ze netjes op tijd inderdaad, nu opeens niet meer. Proasist handeld dit af.

Mastje
07/08/07, 11:37
Dan ga je er toch iets verkeerd mee om?
Ik heb dan de MDA vario 1 maar het werkt perfect..
Bij komen ze afspraken wel gewoon goed na, ben al jaren klant

Met tmobile perfecte verbinding.. Ook in de auto/trein noem maar op, zeker een aanrader.

Dit zeg jij verkeerd. Je hebt een mobiel nodig die bij de eisen past an de gebruiker. Dat de MDA Vario 1 bij jou past, maar niet bij Santema, wilt niet zeggen dat hij er verkeerd mee om gaat.

Ik heb zelf ook een MDA Vario 1 (aka QTEK 9100) en ik heb zelf de voorkeur voor een Nokia 9300i of de nieuwe E90 en ernaast een Samsung. Dit omdat de QTEK 9100 gewoonweg een slechte touchscreen heeft, traag is en slecht bereik (Hebt een andere mobiel met KPN, waarbij ik wel gewoon bereik hebt op sommige plekken. ) Dit noemen wij voorkeuren en meningen, niet onhandigheid zoals jij bedoelt.

DutchTSE
07/08/07, 11:55
Met tmobile perfecte verbinding.. Ook in de auto/trein noem maar op, zeker een aanrader.
Ik ben juist van tmobile afgestapt omdat mijn sms verbruik iets te hoog lag, vodafone heeft sms blox (onbeperkt smsen (=1000 smsjes) voor 10 euro per maand). Maar het is dus niet zo dat een ander toestel een beter bereik zal geven?

Vind de HTC Touch een leuk ding, bij tmobile het goedkoopst (399 euro) maar dan zit je met die tmobile firmware + logo's op je telefoon, heb ik een hekel aan ;)

Glenn
07/08/07, 12:45
Vind de HTC Touch een leuk ding, bij tmobile het goedkoopst (399 euro) maar dan zit je met die tmobile firmware + logo's op je telefoon, heb ik een hekel aan ;)

Die zijn legaal te verwijderen, waardoor officieel wel je garantie verliest. Uit ervaringen blijkt echter weer dat daar geen eens op wordt gecontroleerd.

Meer hierover:
http://forum.xda-developers.com/

Server00
07/08/07, 15:18
Hier heb ik zo'n HTC S710, opzich wel leuk toetsel :)

Hier ook is teminste geen koelkast en is toch van alle gemakken voorzien. met een vodafone zakelijk abo heb ik hem :W:.

demz
07/08/07, 17:18
N95 is pure bagger.
Deze conclusie trek ik omdat wij boven 1 van de drie nokia servicepoints in ZH zitten en natuurlijk van alles horen (%^$^%$) uit hun TD.

Nokia zelf heeft nog niet eens spareparts voor de slide die los raakt/speling geeft na gebruik simpel weg omdat het opnieuw op de teken tafel ligt.

Ook de software is niet goed. Teveel bugs en vastlopers.
Wel moet ik zeggen dat er ook ruim 2 klanten zijn die dik tevreden zijn, zelf zou ik hem never nooit kopen.

HTC S710 rules als smartphone en die tytn is toch wel koploper.

Heb zelf ook aantal maandjes samsung i600 gehad voordat ik een htc kado kreeg. (is nog steeds te koop trouwens +2gbcard en tomtom, PM) ook erg goed toestel, erg plat voor in je broekzak, geen software problemen en 24uur service, nog geen gebruik van hoeven maken trouwens.

Server00
07/08/07, 19:22
Alleen jammer dat met de HTC S710 / vodafone met proxy werkt als je wil internetten dus MSN gaat niet werken.

snaaps
08/08/07, 09:49
Ik zelf vindt windows mobile fijner, omdat je daar meerdere dingen kan runnen.
Als je bij symbian iets verlaat (internet) en je start weer op is alles weg?

Of is dit nog ergens in te stellen.

haha ja lol, kent namelijk ook een nadeel dat al die progs in het geheugen blijft staan met als gevolg dat zo,n windows mobile apparaat rete traag wordt.

windows mobile aparaten willen nog wel eens vastlopen.

ooit wel eens putty geinstalleerd op zo,n apparaat?
Hoe lang ben je bezig om iets te wijzigen? alleereerst krijg je niet alles op je scherm, moet je van links naar recht gaan scrollen.
Ten 2e heb je een klein rot toetsenboardje waar gewoon bijna niet mee te werken is.

Ik bezit nu de nokia 9500 en ben hier erg tevreden mee.
Met een beetje zoeken vindt je legio aan software welke je kan installeren op de phone.

internetten op de nokia 9500 gaat ook goed, de meeste pagina's passen gewooon op het gehele scherm, dus niet van links naar rechts scrollen.
tevens merk ik dat niet alle pagina's correct willen laden in explore van windows mobile, ga maar eens naar marktpplaats.nl, krijg je gewoon niet geladen.

Nokia 9500 kent ook wel nadelen, er is bijvoorbeeld alleenmaar opera als browser beschikbaar, geen umts, (wel e-gprs).

De nokia E-90 heeft wel umts en als leuke extra een interne gps ontvanger.
(werkt overgens nog niet met tom tom)

als je de phone gebruikt voor veel putty werk en browser werk adviseer ik toch echt de nokia E-90.

Kenneth
08/08/07, 10:23
Ik ben juist van tmobile afgestapt omdat mijn sms verbruik iets te hoog lag, vodafone heeft sms blox (onbeperkt smsen (=1000 smsjes) voor 10 euro per maand). Maar het is dus niet zo dat een ander toestel een beter bereik zal geven?

Vind de HTC Touch een leuk ding, bij tmobile het goedkoopst (399 euro) maar dan zit je met die tmobile firmware + logo's op je telefoon, heb ik een hekel aan ;)

http://www.smsdiscount.com/

ook lekker goedkoop ;)

gewoon abbo met GPRS nemen en SMSen via SMSDiscount... heb het nog niet helemaal gelezen maar volgens mij als je 5 euro overmaakt kun je 120 dagen SMSen en na die 120 dagen gaat er elke keer 3.nogiets cent van die 5 euro af.. dus je kunt even vooruit (Correct me if I'm wrong over die 120 free days)

bvs
08/08/07, 17:24
Nokia E61i hier, nog niet zo lang uit als opvolger van de E61. Super fijn qwerty bord, maar fijn en dun formaat, zeker niet lopm in broekzak. Groot scherm, veel pixels. gprs, umts, wifi en bluetooth, wertk allemaal prima. Prima camera (geen flits e.d., de camera van mn W800i was beter), en met geheugekaartje erin ook fijne muziekspeler. Email nog niet getest, maar support imap/pop. Kortom fijne en handige telefoon, en ook nog goedkoper dan paar HTC's (en N95).

Inderdaad een heel goed toestel.
Paar dagen op een accu (met veel internet gebruik over UMTS), ondersteuning voor ssh, opera mini erop.
De camera is wat slecht naar mijn mening.
Trouwens ook een mooie body :)

Ber|Art
08/08/07, 17:51
N95 is pure bagger.
Deze conclusie trek ik omdat wij boven 1 van de drie nokia servicepoints in ZH zitten en natuurlijk van alles horen (%^$^%$) uit hun TD.

Nokia zelf heeft nog niet eens spareparts voor de slide die los raakt/speling geeft na gebruik simpel weg omdat het opnieuw op de teken tafel ligt.

Ook de software is niet goed. Teveel bugs en vastlopers.
Wel moet ik zeggen dat er ook ruim 2 klanten zijn die dik tevreden zijn, zelf zou ik hem never nooit kopen.3 klanten!, want ik heb er ook een naast de iPaQ 6510 maar de N95 is geniaal, ik ben het dan ook kompleet oneens met je betoog, de software werkt perfect de slider ook, ik heb nog geen enkele vastloper gehad, en de 2GB staan gewoon vol met software en data. Alles in één! perfect en alles werkt, GPS (binnen 20 sec een fix), UMTS 3,5G, Wifi, Internet, MP3 speler 5MP camera. Ik werkt er nu een paar maanden mee en de iPaQ 6510 kan weg nu :)

RSDD
09/08/07, 11:06
ik weet niet of je mij al mee geteld had (A):P maar ik ben er ook zeer tevreden over. heb tot nu toe 1 vastloper gehad voor de rest werkt hij perfect. ook nog geen problemen met de slider etc..

Ber|Art
09/08/07, 11:19
Nee nog niet, das 4 :) ik heb het symbian-freak forum (http://www.symbian-freak.com/forum/) doorgelezen over N95 en kwam er niet veel negatieve zaken tegen, het enige wat "slechter" is, is dat je de batterij elke dag moet opladen, mja je kunt er ook veel mee doen :)

2HostMe
14/08/07, 18:01
Heb de N95 sinds 4 maanden en ik ben er zeer over te spreken. De levensduur van de batterij is idd wel iets wat beter had gemogen (maar als je hem alleen als telefoon gebruikt, doet hij het gewoon 4 dagen). Heb een (1) keer een vastloper gehad (in het begin) na software update nooit meer gehad. De GPS had misschien net een slag beter mogen zijn, werkt beter (lees: sneller buitenshuis) maar van de andere kant, dit is pas de eerste echt geslaagde actie om een "bijna" alles in één toestel te maken…

eweps
14/08/07, 22:48
Vorige week een HTC S710 gehaald, vrij klein en toch heel erg uitgebreid. Enige nadeel is voor mij de processor snelheid (200mhz). Maar ach, als je windows gewend bent dan is dit natuurlijk ook geen probleem;-)

Ber|Art
17/08/07, 09:25
Gisteren werd de Nokia N95 door de EISA, de European Imaging and Sound Association, verkozen tot ‘European Media Phone of the Year 2007-2008′.

Het is al de derde keer op rij dat een toestel van Nokia met die belangrijke Europese Award aan de haal gaat.

De jury prees de Nokia N95 omdat hij ‘praktisch elke functie aan boord heeft die men zich kan voorstellen in een mobiel apparaat’ en noemde de N95 een ‘state-of-the-art’ communicatiemiddel.

Die jury bestaat trouwens uit vertegenwoordigers van meer dan 50 publicaties over consumentenelektronica uit 20 Europese landen.

bron (http://blog.nseries.be/nl/news/nokia-n95-uitgeroepen-tot-%e2%80%98europese-mediatelefoon-van-het-jaar%e2%80%99/) :)

DutchTSE
17/08/07, 10:25
goed, ik ben overgehaald :) Op welke manier kan ik het goedkoopst aan de nokia N95 komen, in plaats van contant 600 euro af te moeten tikken.

Liefst geen abonnement aangezien ik nu een sim only heb die ik in mei heb verlengd (en toen nog tevreden was met mijn samsung D600 :p)

Martijn Koot
27/08/07, 21:49
Kijk een onderwerp waar ik over mee kan praten. (Werk sinds twee weken pas bij een hostingbedrijf, dus still learning!!!) Heb hiervoor 2 jaar bij KPN mobile gewerkt.

Zelf heb ik een M600i van Sony Ericsson. Super toestel als het gaat om e-mail en internet. Heb een KPN mobiel abo + Onbeperkt online. Internet is via UMTS en je kan gewoon je pop mail gebruiken. (Simpel in te stellen via de sony site) Verder is het toestel uitgevoerd met touchscherm wat ik echt aanraad als je veel wilt mailen of internetten (persoonlijk vind ik dat de nadeel van Nokia). Tevens heb ik die van mij natuurlijk voorzien van een Henk Henk systeem.

Het enige nadeel is dat het toestel niet beschikt over een camera heeft inprincipe de opvolger P1i wel maar daar is wel overheen te komen.

Het voordeel van de M600i is de prijs 200 euro op marktplaats met garantie tegen een paar 100 voor een N95 (blijft kwetsbaar door het schuifsysteem).

TyTn is ook een toestel wat ik kan aanraden.


Groeten
Martijn

Groovy
28/08/07, 15:40
Ben bijna een jaar in het bezit van een Qtek S200 zeer fijn toestel met WM5. Als je eenmaal WM gebruikt wil je echt niet meer terug. RDP, Putty, Exchange, IMAP, MSN, Agenda, Outlook syncen alles werkt perfect! Heb hier een GPS muis van 40euro op ebay bij gekocht (Deze werkt nog beter dan de TomTom Bluetooth GPS ontvanger)

DennisWijnberg
31/08/07, 12:31
Hier ook een N73, werkt heerlijk.

martysmarty
20/01/08, 19:06
Wil binnenkort een HTC TyTN II Kopen. Echter heeft deze een NL firmware, weet iemand of het mogelijk is om deze na de koop te vervangen door UK firmware?

3j3ct
20/01/08, 19:58
Wil binnenkort een HTC TyTN II Kopen. Echter heeft deze een NL firmware, weet iemand of het mogelijk is om deze na de koop te vervangen door UK firmware?

Dat kan zeker alleen verloopt je garantie.

maartenb
20/01/08, 20:27
Ik gebruik zelf sinds kort een Sony Ericsson P1i echt een heerlijk toestel.

martysmarty
08/05/08, 21:44
Goed nieuws voor de TyTn II gebruikers:

http://tweakers.net/nieuws/53372/-'HTC-brengt-rom-update-voor-Tytn-2-uit'.html

Heb er zelf ook een, is inderdaad wel nodig.

DutchTSE
08/05/08, 21:55
goed, ik ben overgehaald :) Op welke manier kan ik het goedkoopst aan de nokia N95 komen, in plaats van contant 600 euro af te moeten tikken.

Liefst geen abonnement aangezien ik nu een sim only heb die ik in mei heb verlengd (en toen nog tevreden was met mijn samsung D600 :p)
Ik heb inmiddels enkele maanden een TYTN 2.. toch geen nokia N95 genomen ;)

martysmarty
08/05/08, 22:01
Nog speciale webhosters tools aanwezig? :P

santema
08/05/08, 23:18
Sinds ~ 1.5 maand een iphone.

MXB-Jeroen
08/05/08, 23:38
Hier sinds aantal weken HTC toutch dual, heerlijk werkt het, alleen putty er nog op zien te krijgen

Spyder01
09/05/08, 00:23
Ik heb een Nokia E51, heel handig toestel met HSDPA, WLAN en genoeg programma's te verkrijgen die het werk aangenamer maken. Heb toch altijd laptop bij me, dus verbind ze vaak met elkaar (Bluetooth of USB) om via de laptop overal te kunnen internetten.

Matthias
09/05/08, 08:25
Als je eenmaal een Blackberry hebt kijk je nooit meer terug naar Nokia, HTC of wat dan ook.
Met recht een business phone.

YolkNet
09/05/08, 08:36
Eind juni ik een nieuwe telefoon kopen, maar ik twijfel tussen de Sony Ericsson K850i en de Nokia N82. Iemand ervaringen met een van deze telefoons?

RobinJB
09/05/08, 09:08
Als je eenmaal een Blackberry hebt kijk je nooit meer terug naar Nokia, HTC of wat dan ook.
Met recht een business phone.
Die wil ik inderdaad ook, nadeel vind ik de BIS / BES eis.

hostlogic.nl
09/05/08, 09:43
Sinds een paar weken een iphone. Hoewel de afwezigheid van UMTS een groot gemis is, vind ik het prima werken. De browser is geweldig, je kunt eindelijk echt browsen op je telefoon. Met een terminal programma kun je eenvoudig met ssh inloggen op je servers. Het emailprogramma werkt met pop3 en imap.

Hiervoor had ik een SE M600i en daarvoor een windows mobile apparaat. De iphone is vergeleken met alle andere telefoons die ik gebruikt heb echt een verademing. Het ding zit logisch in elkaar en doet gewoon wat ie moet doen.

Nu hopen dat de 3G iphone snel wordt aangekondigd.

GlobalServe
09/05/08, 11:41
Nu hopen dat de 3G iphone snel wordt aangekondigd.

Dit is al reeds gebeurt. Wanneer deze komt is nog niet duidelijk.

Domenico
09/05/08, 11:47
Heb al sinds vorig jaar zomer een iPhone en ik wil voorlopig nog steeds geen andere phone.

santema
09/05/08, 12:09
Hier hetzelfde, voorlopig niets anders meer. Ding is gewoon veel logischer dan menig windows telefoontje, hiervoor ook nokia en HTC modellen gehad, maar dit is toch echt een verbetering.

Zodra V2 uitkomt stap ik denk ik wel over.

Hans
09/05/08, 14:09
Hier ook enorm veel plezier van de iPhone. Met Terminal erop kan je er nog mee ssh'en ook in noodgevallen.

Triloxigen
09/05/08, 15:46
Ik heb een E-Ten Glofiish X800, ideale telefoon. Zit alles op (BT, WiFi, GPS. HSDPA, GPRS, 3G) draait Windows dus wat ruimere keuze software.
EN wat ik vooral prettig vind is er hoge resolutie!

Best4U
09/05/08, 16:35
Sinds een paar weken een iphone. Hoewel de afwezigheid van UMTS een groot gemis is, vind ik het prima werken. De browser is geweldig, je kunt eindelijk echt browsen op je telefoon. Met een terminal programma kun je eenvoudig met ssh inloggen op je servers. Het emailprogramma werkt met pop3 en imap.

Hiervoor had ik een SE M600i en daarvoor een windows mobile apparaat. De iphone is vergeleken met alle andere telefoons die ik gebruikt heb echt een verademing. Het ding zit logisch in elkaar en doet gewoon wat ie moet doen.

Nu hopen dat de 3G iphone snel wordt aangekondigd.

Wat nick zegt;
Dat ding is het echt geweldig.
Zodra de 3G phone uitkomt zal dat hoogstwaarschijnlijk pas weer reden zijn tot nieuwe aankoop :cool:

CharlieRoot
09/05/08, 16:41
Ik had een HTC van T-Mobile maar dat beviel me niet. Ik had daarna een LG Viewty en ben nu nog verder terug gegaan: een Nokia 6310. En dat bevalt me prima! :)

Apoc
09/05/08, 17:16
Even twee vragen voor de kenners:

- HTC TyTN II heeft neem ik aan ook een pennetje voor het touchscreen? Waarschijnlijk overbodige vraag, maar ik zag het op fotos er nergens bij staan.

- Weet iemand wat de kwaliteit van het UMTS netwerk van T-Mobile in Nederland is?

GlobalServe
09/05/08, 17:41
HTC TyTN II heeft inderdaad een pennetje.
Heb zo een toestel en zeer tevreden over.

Mikey
09/05/08, 18:11
Even twee vragen voor de kenners:

- HTC TyTN II heeft neem ik aan ook een pennetje voor het touchscreen? Waarschijnlijk overbodige vraag, maar ik zag het op fotos er nergens bij staan.

- Weet iemand wat de kwaliteit van het UMTS netwerk van T-Mobile in Nederland is?

Sinds deze week ook HTC TyTN II binnen icm. web n walk. Deze is gekoppeld aan de exchange omgeving. Dit had ik 2 jaar eerder moeten doen, heerlijk gewoon !! Tot nu toe qua dekking totaal niet klagen.

Enige wat ik er bij bestel is een andere accu van 2800 mah. de standaard 1380 oid is beetje mager als je veel gprs aan hebt staan.

Randy
09/05/08, 18:44
- Weet iemand wat de kwaliteit van het UMTS netwerk van T-Mobile in Nederland is?

Het is flatfee, daarom heb ik T-mobile. Wil ik kwaliteit (streaming vanaf locatie bijvoorbeeld) pak ik de KPN of Vodafone kaart. Het netwerk van T is namelijk zo/zo. De mix bestaat enkel uit twee transitboeren: Verizon (tier 1) en Deutsche Telecom (DTAG). Je gaat dus áltijd over Verizon naar de AMS-IX, hetgeen toch wel vertraagd. De gemiddelde pingtijd bij T ligt dan ook op 160~180 ms.

Een ander groot en ranzig iets is de verplichte proxy waar al je afbeeldingen doorheen gaan. Compressie is wel uit te zetten maar dan nog is er geen bypass. Dit is lastig als je afbeeldingen bekijkt achter een login. Cacti bijvoorbeeld. Omdat in veel gevallen er geen afbeeldingen komen. De enigste manier om dit te bypassen is een VPN tunnel opzetten en hier je gateway over laten gaan.

Verder heb je een hele zut aan NAT in het T netwerk zitten.

Apoc
10/05/08, 10:49
Een ander groot en ranzig iets is de verplichte proxy waar al je afbeeldingen doorheen gaan. Compressie is wel uit te zetten maar dan nog is er geen bypass. Dit is lastig als je afbeeldingen bekijkt achter een login. Cacti bijvoorbeeld. Omdat in veel gevallen er geen afbeeldingen komen. De enigste manier om dit te bypassen is een VPN tunnel opzetten en hier je gateway over laten gaan.

Verder heb je een hele zut aan NAT in het T netwerk zitten.

Ik ken het inderdaad - dat heb je bij Vodafone namelijk ook. Ik heb ook een UMTS kaartje van het Spaanse Vodafone en daar doen ze dat niet - en dat maakt alles ongelooflijk veel sneller dan elke Nederlandse UMTS aanbieder die ik ken.

Overigens; een vrij makkelijke omzeiling voor bijvoorbeeld Cacti is om gewoon Remote Desktop te gebruiken.

reef
11/05/08, 20:48
Ben weer terug naar een simpelere telefoon. Nokia 6300 is het geworden. Werkt ook perfect met de Sony BT 2500 autoradio met MP3 en bluetooth ingebouwde carkit. Ik was voor 140 euro voor de telefoon + 140 euro voor de autoradio klaar. Netjes en bevalt goed.

deCube
11/05/08, 21:26
Ik heb een BlackBerry 8100 (Pearl) met iPhone theme. Werkt wel lekker. :) Moet alleen die e-maildienst even aan de praat zien te krijgen.

t.bloo
11/05/08, 21:38
Werkt wel lekker.

Moet alleen die e-maildienst even aan de praat zien te krijgen.

beeeetje tegenstrijdig...

deCube
11/05/08, 21:45
beeeetje tegenstrijdig...

Oké, even voor jou dan: alles behalve de e-maildienst, deze moet ik nog even aan de praat krijgen, werkt wel lekker. ;)

Talal
11/05/08, 22:04
Ik heb de Nokia E90 en bevalt prima. SSH-en, mailen e.d. gaat er perfect op.

Ahmed
12/05/08, 00:09
Sony Ericsson P1i. Daarvoor de Sony Ericsson M600i. Deze ligt nu trouwens stof te happen dus als je interesse hebt haha

Sander-
12/05/08, 00:28
Zakelijk heb ik sinds kort een blackberry 8310 Curve. Een echte verademing tov zijn voorganger, de N73. Eindelijk een toestel dat doet wat ie moet doen en niks meer of minder. Op dit moment een Blackberry Internet Service abbo erbij, als het bevalt misschien naar BES, maar dat valt nog te bezien. NU met forwarden van mail en calendar via Google/iCal gaat opzich al prima.

Prive een Nokia 6021, ideaal toestel, goedkoop, degelijk en betrouwbaar. Heb hem nu 1,5 jaar en het ding heeft al aardig wat mee gemaakt. Trappen afgestuiterd etc en werkt nog prima. En zodra ie kapot gaat koop ik weer een simpel toestel.

Ik ben erachter dat veel van die "hippe" toestellen zoals de windows media toestellen en de nieuwe nokia N-series vaak traag, fragiel en buggy zijn en dus niets voor mij. Het werkt gewoon niet lekker als je een toestel veel gebruikt. Op dit moment is de combi van 6021/Blackberry voor mij ideaal.

TeamJOC
12/05/08, 14:25
iPhone

Dillard
12/05/08, 14:52
HTC 3300 ivm de ingebouwde GPS-unit (een verademing ipv losse Tomtom's). Ik gebruik navigatie niet zo vaak, maar vind het wel erg handig om deze altijd bij me te hebben. Standaard lader/houder in mijn auto, waardoor ik niet met zuignapjes zit te klieren en carkit over BT, werkt prima!

Zodra de iPhone met een GPS unit komt (als die ooit komt) stap ik meteen over, het lijkt me een fijn en gemakkelijk bedienbaar toestel en mijn laptop is sinds kort ook Mac, dus dat maakt de koppeling wat makkelijker.

NST
12/05/08, 15:49
Hier een Nokia 6300 of zo. Heb diverse toestellen gehad al met e-mail en zo, zoals de Nokia E50 (ofzo?, die grote) maar vind het allemaal maar niets.

AlexanderOnline
12/05/08, 16:10
Ik zie hier dus veel iPhone voor bij komen. Eenvoudige bediening, ok, maar wat vinden jullie dan van het touchscreen gebeuren? Ik heb er even mee gespeelt en ik wordt zelf een beetje zenuwachtig van dat gepruts met je vinger op een (toch best groot) scherm. Navigatie gaat prima maar smsen vind ik bagger. Dat vind ik bij een HTC Touch al helemaal (die is vrij klein en je moet wel stylus gebruiken. Je kan bij de Touch dual echter wel een telefoontobo gebruiken voor invoer).
Die nieuwe HTC Diamond ziet er ook gaaf uit, maar goed, dat gepiel met touchen lijkt me niks. Ik heb een E61i met qwerty, zonder touchscreen en het is ideaal.
Dus, hoe ervaren jullie dat?

ju5t
12/05/08, 18:46
Ik heb een Nokia N82, werkt samen met onze Exchange server.
En een Nokia 1650 voor noodgevallen.

rayden
12/05/08, 19:24
Een HTC TyTN 2 . werkt best lekker.. alleen wel nogal eh..groot..

reef
13/05/08, 15:12
<knip>

martysmarty
13/05/08, 15:28
<knip>

En dat heeft met mobiele telefoons temaken omdat....?

Apoc edit: Vooral dan ook nog een keer quoten. Leer die rapporteer knop eens te gebruiken.

Apoc
13/05/08, 16:31
Ik heb vandaag ook maar eens een HTC TyTN 2 gehaald. Inderdaad wel groot zeg, maar afgezien daarvan lijkt het me wel wat. Mijn vorige telefoon was 10x4cm en 7mm dik, dat was qua draagbaarheid toch wel makkelijker, maar qua functionaliteit niet natuurlijk.

martysmarty
13/05/08, 16:53
Ik heb vandaag ook maar eens een HTC TyTN 2 gehaald. Inderdaad wel groot zeg, maar afgezien daarvan lijkt het me wel wat. Mijn vorige telefoon was 10x4cm en 7mm dik, dat was qua draagbaarheid toch wel makkelijker, maar qua functionaliteit niet natuurlijk.

Alleen jammer dat vooral bij het uitklappen van het toetsenbord, je goed kunt merken dat die video drivers niet aanwezig zijn.

Serveo
13/05/08, 17:05
Alleen jammer dat vooral bij het uitklappen van het toetsenbord, je goed kunt merken dat die video drivers niet aanwezig zijn.

Die is er inmiddels al via xda-developers. apoc ik heb ook een t-mobile vario3 aka tynt2 ik zou direct je Rom upgraden aangezien de t-mobile rom brak is.

martysmarty
13/05/08, 17:14
Die is er inmiddels al via xda-developers. apoc ik heb ook een t-mobile vario3 aka tynt2 ik zou direct je Rom upgraden aangezien de t-mobile rom brak is.

Heb al een poosje niet daar gekeken,. Sinds wanneer?

reef
13/05/08, 22:44
En dat heeft met mobiele telefoons temaken omdat....?


Omdat het een mooie, nieuwe, zakelijke mobiele telefoon is?

(Post ging over de Blackberry Bold).

AlexanderOnline
13/05/08, 22:46
@reef: dan heb je verkeerd gecopy-paste want je link ging over de adsl storing. Maargoed die Bold vind ik maar een klein scherm hebben.

reef
13/05/08, 22:55
@reef: dan heb je verkeerd gecopy-paste want je link ging over de adsl storing. Maargoed die Bold vind ik maar een klein scherm hebben.

No shit... sorry, mijn fout...

Die Bold schijnt begin van de zomer uit te komen. Zou misschien toch een tip kunnen zijn voor iemand die tegen die tijd zijn contract kan verlengen/vernieuwen.

Over dat schermpje: ziet er inderdaad niet al te groot uit, zeker door die icoontjes op de onderste rij. Maar waarschijnlijk verdwijnen die wel als je een bericht aan het lezen/typen bent, zodat er weer wat meer plek is?

Serveo
14/05/08, 08:08
Voor diegene met een tynt II:

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=378

Daar zijn wat roms met betere vga drivers. Wel eerst je tytn II backuppen met pim-backup!

martysmarty
14/05/08, 09:28
Voor diegene met een tynt II:

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=378

Daar zijn wat roms met betere vga drivers. Wel eerst je tytn II backuppen met pim-backup!


En na de backup ook HardSPL draaien, anders gaat het niet lukken.

Een leuke namaak versie:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12789

Serveo
14/05/08, 17:09
En na de backup ook HardSPL draaien, anders gaat het niet lukken.

Een leuke namaak versie:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12789

Ja idd hardspl draaien ;)..

Lol ze hebben daar ook Ifones :P

ju5t
14/05/08, 18:02
Ik ken wel mensen met een HTC, maar die hebben er eigenlijk alleen maar problemen mee. Firmware upgrades helpen niet, continue vastlopers. Kan dan alleen opgelost worden met een complete systeem reset. Erg vervelend dus.

Voor mij door dit dus zeker geen HTC, nooit.

Jorem
14/05/08, 19:01
Bij mij doet het HTC toestel het wel, alleen valt ie langzaam uit elkaar. En heb hem nu nog geeneens een jaar. Knoppen zijn al kaal van opnemen, en als ik hem dichtschuif slaat ie vaak uit. Ben er dan ook niet echt over te spreken.

martysmarty
14/05/08, 19:04
Bij mij doet het HTC toestel het wel, alleen valt ie langzaam uit elkaar. En heb hem nu nog geeneens een jaar. Knoppen zijn al kaal van opnemen, en als ik hem dichtschuif slaat ie vaak uit. Ben er dan ook niet echt over te spreken.

Dat had ik met een E-TEN.

De Tytn2 is volgensmij wel een van de meest sterke toestellen op dit moment

Keizer
15/05/08, 11:03
Ik gebruik de E61 en het bevalt prima, af en toe gebruik ik hem voor SSH oid en dat gaat wel leuk..

Ik heb trouwens nog 2 E61's te koop (nieuw in doos).. PM waar interesse!

Devsphere
31/05/08, 22:48
Heb de Nokia N70, prima telefoon.

Tim.Bracquez
01/06/08, 00:10
Vandaag wat zitten vergelijken (en testen) tussen HTC en HP IPAQ's, mijn oude MIO A701 voldoet niet meer.

We zochten naar een PDA met exchange ondersteuning, GPS, WIFI, ...

Het is een HP iPAQ 614c geworden omdat we die HTC's wat traag vonden in gebruik.
http://www.pdashop.be/product/48508/hp-ipaq-614c-nl.html

Volgende week dinsdag geleverd, weeral een speeltje bij ;)

®on
01/06/08, 01:24
Ik ken wel mensen met een HTC, maar die hebben er eigenlijk alleen maar problemen mee.
Sinds een week of twee heb ik een HTC 3470, na een jaar met een MDA vario (ook een HTC eigenlijk) gespeeld te hebben. Bevalt me tot op heden prima. De vario had wel na een maand of 10 hardware problemen, maar na een vervanging van scherm en board was dat ook weer in orde.

Ik heb even getwijfeld om een HTC touch cruise te nemen, maar het merendeel aan extra's gebruik ik op dit moment toch nog niet. De meerprijs was het me dus niet waard.

Luke B
01/06/08, 10:18
Niks mis met HTC's. Heb zelf ook al iets van een jaar een MDA Vario (Qtek 9100 / HTC Wizard) en dat bevalt prima. Af en toe wel wat langzaam, maar dat komt door Windows ;)
Hier dus totaal geen problemen met HTC :)

FSCJasper
01/06/08, 17:13
Sinds vorige week een HTC Touch 3450 gekocht voor zakelijke doeleinden. Werkt prima.

nieuwhier
16/01/09, 16:58
Oke... we zijn een half jaar verder weer.

Ik heb een HTC TYTN II maar die begint batterij problemen te krijgen en ben hem wel zat....

Ik zoek een echte hoster telefoon.

Het moet minimaal bevatten of mogelijk zijn:
-) Groot (touch) scherm zodat ik fatsoelijk sites en control panels kan starten
-) qwerty keyboard(geen softkeyboard)
-) Goede browser
-) imap / pop3 email (en exchange eventueel)
-) goede SMS voorzieningen
-) GOED! kunnen werken met SSH shells. Niet zoals op HTC nu. scherm is gewoon te klein.
-) Lange batterijduur!
-) Gps, Bellen, foto's, muziek, film etc. allemaal leuk maar bijzaak.

Ik gebruik nu automatische profielen, snachts zachter geluid, bij sommige SMS berichten gaat er een sirene loeien en bij andere een beschaaft toontje.
Ook gebruik ik roboform en dat is echt super!

Wie heeft er wat actuele ervaringen met nieuwe modellen telefoons,

t.bloo
16/01/09, 17:03
Tja ik gebruik al 6 maanden met plezier de iPhone. Het scherm is wat klein voor SSH maar voor nood werkt het prima. Batterijduur is als je weinig belt enkele dagen. De browser is first-class en IMAP email werkt prima. Voor echt werk grijp ik natuurlijk naar de laptop, maar dat komt steeds minder voor.

nieuwhier
16/01/09, 17:06
Ik heb toch wat moeite met het softkeyboard op de iphone(en nou is dat nog 1 van de betere). Ik kan redelijk snel op de HTC berichten maken (mail en sms) maar op de iphone maak ik in ieder woord wel een fout en het gaat een stuk trager.

Stewie
16/01/09, 17:08
iPhone is veruit de beste telefoon die je nu kan kopen. Niet alleen de bediening, maar ook de apps zijn geniaal. Email lezen gaat beter dan op een blackberry en net zo snel met push mail.

Browser: prima!
Apps van derden: ruime keuze!

Ben er zo tevreden over dat ik zelfs een 2e heb gekocht in de VS op het AT&T netwerk.

Thomas.R
16/01/09, 17:11
Ik gebruik een iPhone, fantastische telefoon. Voordat ik deze ging aanschaffen heb ik goed gekeken naar de Exchange mogelijkheden. Contacten, agenda + e-mail kan gesynchroniseerd worden! 1 woord: Fantastisch :-D

Voorheen een aantal Windows telefoons gehad maar dat is echt dikke bagger, vastlopers vastlopers en nog eens vastlopers, hier komt geen Windows telefoon meer!

Tim.Bracquez
16/01/09, 17:13
Voor echt werk grijp ik natuurlijk naar de laptop, maar dat komt steeds minder voor.

Hier nu altijd mijn laptop onder de arm met 8 uur batterij & HSDPA connectie. Een tijdje geleden een IPAQ aangekocht, maar met zo'n schermpjes kan je echt niet werken. Uiteraard bij nood altijd wel handig.

Weet er toevallig iemand voor een WM6 telefoon een leuke tool om bij sms met een bepaalde tekst (regex?) net iets meer geluid te maken dan anders?

nieuwhier
16/01/09, 17:15
Weet er toevallig iemand voor een WM6 telefoon een leuke tool om bij sms met een bepaalde tekst (regex?) net iets meer geluid te maken dan anders?
Ik gebruik phonealarm. Kun je precies mee wat je wilt. Als er bepaalde tekst in een sms of mail staat kun je kiezen wat voor deuntje.

martysmarty
16/01/09, 17:17
iPhone is veruit de beste telefoon die je nu kan kopen. Niet alleen de bediening, maar ook de apps zijn geniaal.

Zoals welke apps?

Zelf ben ik erg tevreden met de HTC TyTn 2, met WM6.1

Putty erop, mail erop, internet abbo erop (HSDPA) en een ebook reader (mag graag erop lezen 's avonds laat.)

Thomas.R
16/01/09, 17:18
Wat ik wel zeer iritant vind is wanneer je met je iPhone een bericht aan het typen bent en dat hij zelf suggesties heeft, wanneer je dan op spatie klikt komt dat woord er automatisch in te staan. Weet iemand hoe je dat uit kunt zetten?

Stewie
16/01/09, 17:19
Marty, zijn duizenden apps die interessant kunnen zijn. Je kan ook eenvoudig zelf apps maken, of een soort applets die naar bepaalde sites kunnen linken (bijvoorbeeld je noc). Met de pushmail krijg je ook meldingen direct binnen.

Thomas.R
16/01/09, 17:22
Met de pushmail krijg je ook meldingen direct binnen.

Direct inderdaad, nog sneller als mijn Outlook 2007! :-)

santema
16/01/09, 17:22
Hier ook een iphone, recentelijk een nieuwe samsung omnia "gekregen" bij verlengen van abbo, batterij is nog niet eens opgeladen :).

martysmarty
16/01/09, 17:22
Marty, zijn duizenden apps die interessant kunnen zijn. Je kan ook eenvoudig zelf apps maken, of een soort applets die naar bepaalde sites kunnen linken (bijvoorbeeld je noc). Met de pushmail krijg je ook meldingen direct binnen.

Dat klopt, maar dat is met Windows Mobile ook wel mogelijk. Zie het grote voordeel er niet zo in.

santema
16/01/09, 17:24
True, maar zodra je hem gebruikt...

Stewie
16/01/09, 17:27
Windows mobile is gewoon slecht. Dat is precies zoals op je PC, dat je rekening moet houden met het aantal applicaties dat tegelijk open kan staan, etc.

martysmarty
16/01/09, 17:31
Windows mobile is gewoon slecht. Dat is precies zoals op je PC, dat je rekening moet houden met het aantal applicaties dat tegelijk open kan staan, etc.

Heb er zelf nooit last van gehad, en ben zeer tevreden met Windows Mobile.

Wel zit er een Custom Rom op van XDA-Developers.com

nieuwhier
16/01/09, 17:31
Het is wel een hoog iphone gehalte, dat had ik niet verwacht.

Windows mobile is niet echt jofel nee.

RobinJB
16/01/09, 17:34
Direct inderdaad, nog sneller als mijn Outlook 2007! :-)
Haha ja hier ook, iPhone maakt eerder geluid dan ik mailtje op desktop zie.

t.bloo
16/01/09, 17:35
Wat ik wel zeer iritant vind is wanneer je met je iPhone een bericht aan het typen bent en dat hij zelf suggesties heeft, wanneer je dan op spatie klikt komt dat woord er automatisch in te staan. Weet iemand hoe je dat uit kunt zetten?

Kun je uitzetten in firmware 2.2 onder algemene instellingen.

nieuwhier
16/01/09, 17:36
Heeft iemand op de iphone ook ingesteld dat je afhankelijk van wie of afhankelijk van de tekst een andere deuntje kan laten horen (en bijvoorkeur ook tijdsafhankelijk) ?

Thomas.R
16/01/09, 17:37
@RobinJB Opzich is het ook wel iritant, ik wil graag direct weten wat voor e-mail ipv mijn telefoon pakken en daarop kijken. Daarna wachten totdat Outlook het e-mailtje heeft ontvangen hahah :-) Misschien ben ik te ongeduldig!

Maar dan hebben we het nog niet eens over de muziek / video mogelijkheden gehad wat de iPhone heeft, het is niet alleen maar een telefoon..

Alhoewel het jammer is dat je deze telefoon alleen via Tmobile kunt krijgen omdat ze nog geen landelijke dekking hebben met 3G.

Thomas.R
16/01/09, 17:42
Kun je uitzetten in firmware 2.2 onder algemene instellingen.

UHm ik dacht dat ik m`n telefoon al had geupdate, maar niet dus! Thanks voor de tip!:lovewht:

Apoc
16/01/09, 17:46
Ik heb ook een HTC TYTN II, en ik ben dat apparaat inmiddels ook wel zat. Het toetsenbord is een goed concept, maar als je een telefoonnummer wilt intoetsen is het lastig en vaak werkt het niet helemaal zoals het zou moeten werken (nummers en letters verschijnen in eerste instantie soms pas na 10 seconden, of soms helemaal niet, etc).

Ook Windows Mobile vind ik nu niet om over naar huis te schrijven. Allemaal rare mankementen. Als je bijvoorbeeld remote desktop gebruikt, kun je vervolgens geen getallen invoeren. Het gebruiksgemak over het algemeen vind ik simpelweg niet goed.

Wat wel een groot voordeel is, is dat zodra je eenmaal aan een bericht aan het invoeren bent, dat dat wel echt razendsnel gaat (zeker 2 keer zo snel als op een iphone).

Wat ik het liefste zou zien is een iPhone maar dan met normaal toetsenbord, geen toetsen op het touchscreen.

Overigens vraagje voor de iPhone gebruikers; hoe werkt dit over het algemeen met bluetooth carkits? Het probleem met de HTC (en vrijwel alle andere telefoons die Windows Mobile gebruiken) werken echt absoluut niet naar behoren met een bluetooth carkit. Dat vind ik persoonlijk echt een gigantisch mankement. Hoe zit dat met de iphone?

reef
16/01/09, 17:57
... als je een telefoonnummer wilt intoetsen is het lastig en vaak werkt het niet helemaal zoals het zou moeten werken (nummers en letters verschijnen in eerste instantie soms pas na 10 seconden, of soms helemaal niet, etc).

LOL is toch wel vrij belangrijk :)

WeServIT
16/01/09, 18:00
Hier ook TyTn II maar die heeft zijn tijd al wel weer gehad vind ik.
Toetsen bord is zoals Apoc zegt soms echt sloom, toevallig gisteren nieuwe ROM erop gezet en nu is alles stuk sneller! nieuwste Drivers + nieuwe interface:)!

Maar ik zit zelf ook te denke aan de iPhone, maar denk dat ik deze toch nog wel een tijdje ga houden totdat het echt over is.

DutchTSE
16/01/09, 18:16
Marty, zijn duizenden apps die interessant kunnen zijn. Je kan ook eenvoudig zelf apps maken, of een soort applets die naar bepaalde sites kunnen linken (bijvoorbeeld je noc). Met de pushmail krijg je ook meldingen direct binnen.
Net als op de TYTN2 dus :lovewht:

Allround
16/01/09, 18:47
Ik gebruik al geruime tijd de Samsung I780.
Ben erg tevreden over het scherm en het toetsenbord.
Kan duidelijk ssh verbindingen opzetten en op directadmin inloggen.
Je krijgt er 2 accu's bij maar 1 accu blijft toch best lang vol bij mij.

Ahmed
16/01/09, 19:07
Ik heb sinds oktober de Sony Ericsson Xperia X1 (Silver) :). Daarvoor had ik de Sony Ericsson P1i en weer daarvoor had ik de Sony Ericsson m600i.. Hoe bedoel je ik houd het bij een merk haha.

Dit is wel mijn eerste WM6.1 telefoon. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk Symbian liever heb, maar nu werk ik net zo makkelijk met WM als daarvoor met Symbian, dus het was gewoon even wennen.

Overigens draai ik TouchFLO 3D software van XDA i.c.m. een Xperia Panel :) Werkt heerlijk. Vooral de full qwerty toetsenbord, veel beter dan de originele. Push email en dergelijke werkt ook perfect. Ben er zeer tevreden over

nieuwhier
17/01/09, 11:17
En hoe bevalt die X1 ? Heeft wel een groot scherm dacht ik ?
En de batterij ?


met de HTC TYTN II is bellen een crime!!! Zeker als je veel in je adresboek hebt.

YolkNet
17/01/09, 11:28
Iemand ervaringen met een Nokia n78? Dat lijkt me wel een prettig ding. Misschien is er al een opvolger, maar ik volg de ontwikkelingen niet zo :)
Heb een LG Prada geprobeerd een paar dagen, maar vond een touchscreen nogal irritant.

TomasVL
17/01/09, 11:51
Ik heb me een LG KS20 aangeschaft enkele dagen geleden, en ben er zeer over te spreken. Het enige wat me weerhoudt om in het vervolg nog een full touch-gsm te kopen, is het feit dat het standaardtoetsenbord abnormaal miniscuul is. Ik heb er een third party-toetsenbord opgezet nu, maar het blijft toch wennen. Verder is alles er wel op aanwezig: WiFi, HDSPA - 3G, GPRS, ... Ben er echt tevreden van :-)

nieuwhier
17/01/09, 13:03
De Nokia N810 zou redelijk perfect zijn geloof ik. Maar daar kan je dus helemaal niet mee bellen sms'en... en om nou 2 telefoons op zak te hebben ;-)

Ahmed
17/01/09, 14:04
En hoe bevalt die X1 ? Heeft wel een groot scherm dacht ik ?
En de batterij ?


met de HTC TYTN II is bellen een crime!!! Zeker als je veel in je adresboek hebt.

in idle mode gaat de battery best lang mee maar als je hspda ingeschakeld hebt constant valt t tegen. ook bij veel gebruik (wif, inet, tomtom) gaat de bat snel leeg. was anders gewend bij mijn vorige SE toestellen. maar scher is groot zat en werkt erg prettig! ik ben er zeer blij mee!

sdetroch
17/01/09, 14:10
We hebben zo'n beetje alle telefoons als gehad, ook met in het achterhoofd van remote in te kunnen grijpen in noodgevallen e.d. Die toestellen (heb momenteel een TytnII) kunnen dat allemaal, maar zijn nauwelijks (prettig) bruikbaar als telefoon. Het is nu al zover gekomen dat mijn telefoon (tytnII) in mijn auto ligt voor zo'n noodgeval en dat ik mij een goedkoop 2de toestel gekocht heb om te telefoneren (Samsung klaptelefoontje).

De interface van die gsm/pda's e.d. zijn meestal veel te sloom om praktisch te werken dag in, dag uit. Nog niet getest, maar denk dat de beste oplossing tegenwoordig is van zo'n netbookje te kopen met 3G en deze in de auto of dergelijke te bewaren en te gebruiken bij noodgevallen ... en een gewone telefoon voor day-to-day gebruik?

sven

KCMod
17/01/09, 15:03
Nog niet getest, maar denk dat de beste oplossing tegenwoordig is van zo'n netbookje te kopen met 3G en deze in de auto of dergelijke te bewaren en te gebruiken bij noodgevallen ... en een gewone telefoon voor day-to-day gebruik?

En netbookje met 3G en dan weinig gebruiken, als in alleen voor noodgevallen? Als je day-to-day telefoon 3G ondersteund kun je die probleemloos middels Blauwe Tand koppelen aan netbook/notebook. Scheelt weer een extra abb en bevalt mij prima.
Gebruik mn telefoon om te bellen/smsn en mail te lezen. Klein beetje internet (files, nieuws ed). Mail schrijven en de rest gaat lekker op de (12") notebook :)

phreak
17/01/09, 15:10
in idle mode gaat de battery best lang mee maar als je hspda ingeschakeld hebt constant valt t tegen. ook bij veel gebruik (wif, inet, tomtom) gaat de bat snel leeg. was anders gewend bij mijn vorige SE toestellen. maar scher is groot zat en werkt erg prettig! ik ben er zeer blij mee!

Mwah, telefoon mode is een ramp van die telefoon, hij's zeer traag, en dat is erg irritant.

Met HSDPA aan is de accu (mijn accu) binnen 3 uur leeg. Gezien ik vaak in de trein zit, wil ik toch graag nu.nl lezen (beter dan een net-niet-actueel krantje) en dan gaat het best hard.

Ander nadeel is dat je niet een ander fatsoenlijke headset of koptelefoon op kunt aansluiten omdat je alleen een miniUSB aansluiting hebt voor je audio.

Browser bokt nog wel eens, drivers zijn third-party en worden niet ondersteund door HTC. Zo kunnen we nog wel even doorgaan ;)

TomasVL
17/01/09, 17:48
Mwah, telefoon mode is een ramp van die telefoon, hij's zeer traag, en dat is erg irritant.

Met HSDPA aan is de accu (mijn accu) binnen 3 uur leeg. Gezien ik vaak in de trein zit, wil ik toch graag nu.nl lezen (beter dan een net-niet-actueel krantje) en dan gaat het best hard.

Ander nadeel is dat je niet een ander fatsoenlijke headset of koptelefoon op kunt aansluiten omdat je alleen een miniUSB aansluiting hebt voor je audio.

Browser bokt nog wel eens, drivers zijn third-party en worden niet ondersteund door HTC. Zo kunnen we nog wel even doorgaan ;)

Dan ben ik blij dat ik toch geen HTC gekozen heb ;) Mijn batterij gaat bij intensief gebruik (telefoneren, WiFi aan, Bluetooth aan, e-mails sturen, surfen) gemakkelijk 24 uur mee. Groot voordeel is dat op het toestel zelf geen standaardaansluiting zit, maar er is een kabeltje meegeleverd dat de standaardaansluiting kan koppelen aan een standaard 3,5mm-aansluiting.

Ahmed
17/01/09, 18:40
Mwah, telefoon mode is een ramp van die telefoon, hij's zeer traag, en dat is erg irritant.

Met HSDPA aan is de accu (mijn accu) binnen 3 uur leeg. Gezien ik vaak in de trein zit, wil ik toch graag nu.nl lezen (beter dan een net-niet-actueel krantje) en dan gaat het best hard.

Ander nadeel is dat je niet een ander fatsoenlijke headset of koptelefoon op kunt aansluiten omdat je alleen een miniUSB aansluiting hebt voor je audio.

Browser bokt nog wel eens, drivers zijn third-party en worden niet ondersteund door HTC. Zo kunnen we nog wel even doorgaan ;)

Hebben we het over dezelfde telefoon? de X1 heeft gewoon een audio-jack. Die drie uur lijkt mij overdreven. Bij mij staat push email op 1 account en activesync voor Exchange aan. Ik heb HSDPA altijd aanstaan. Als ik internet (hyves, nu.nl, Gmail en WHT) staat de accu eind van de dag op 20-30%. Daarbij heb ik dan nog TouchFlo3d aanstaan continue.

Met tegenvallen bedoelde ik dat met bijvoorbeeld mijn vorige telefoon de SE P1i mn accu het uithield tot 2 weken in standby.. bij flink gebruik haalde ik de 5-7 dagen.

Over de traagheid heb je deels gelijk. Ik vind 'm snel genoeg, maar het is zo dat hij na een aantal weken ' altijd aan' , de snelheid flink beter wordt als je 'm een keer restart (uitschakelen en accu eruit). Het blijft Windows hea..

Apoc
17/01/09, 18:43
R.Vos: waar haal je die nieuwe ROM vandaan?

martysmarty
17/01/09, 18:57
Apoc: Kijk eens op forum.xda-developers.com

En dan bij Rom development van de Kaiser (dat is de Tytn2).

Jesperw
17/01/09, 20:18
Wij werken allemaal met iPhones. Uitstekende SSH functionaliteit, prima internetten en imappen, chatten, van alles. Perfecte telefoon voor een hoster dus. :)

wonko
17/01/09, 21:04
Over de traagheid heb je deels gelijk. Ik vind 'm snel genoeg, maar het is zo dat hij na een aantal weken ' altijd aan' , de snelheid flink beter wordt als je 'm een keer restart (uitschakelen en accu eruit). Het blijft Windows hea..

De iPhone lovers zullen me hiervoor lyncen, maar de iPhone is ook niet enkel rozengeur en maneschijn. Trage contact lists, soms moet je herstarten omdat hij op een halve dag zijn batterij opgebruikt, browser crasht continue, en wil je er iets mee doen, moet je hem al jailbreaken/pownen.

Let op, ik vind het een leuk toestel, met een zalig groot scherm (en dat maakt heel veel goed). Jammer genoeg heeft apple het opgevat als een stand-alone toestel, en geen verlengstuk van m'n online leven dat ik al heb op m'n laptop. Verder is het ronduit zielig dat alles wat gangbaar is op een domme 50-euro nokia gewoon niet kan (contact versturen via bluetooth, ontvangen sms doorsturen naar iemand anders, gebruik als 3g-modem voor laptop, en nog veel meer...).

Jesperw
17/01/09, 21:38
Een iPhone is natuurlijk van een mac wel een directe verlenging van je online/digitale leven. De samenwerking daarvan is ultiem.

Voorbeeldje: Zit van de week te lunchen met collega's en maakte een foto van een collega. Die assignde ik aan zijn contact; meer niet. Zat ik later met mijn iphone op mijn dock achter de imac, zie ik dat die bewuste collega opeens diezelfde foto als msn-icon heeft. Dat soort dingentjes. :p

t.bloo
17/01/09, 22:35
De iPhone lovers zullen me hiervoor lyncen, maar de iPhone is ook niet enkel rozengeur en maneschijn. Trage contact lists, soms moet je herstarten omdat hij op een halve dag zijn batterij opgebruikt, browser crasht continue, en wil je er iets mee doen, moet je hem al jailbreaken/pownen.

firmware 2.2 al geprobeerd zonder jailbreak?

waarom zou je je telefoon eigenlijk willen jailbreaken, ik heb daar de afgelopen 6 maanden nog geen behoefte tot gevoeld.

dat je 'm niet kunt gebruiken als modem is wel kl*te inderdaad

Zenda
18/01/09, 21:44
Ik heb ook een iPhone. Meer dan tevreden! Wel jailbreaked, komt omdat ik gebruik wilde maken van NemuSync, om te zorgen dat hij synchroniseert met Google Calendar. Via een programma van Google synchoniseert hij weer met Outlook.

Ik moet nog een keer kijken naar een Hosted Exchange account, zodat ik pushmail heb en op een normale manier mijn agenda synchroon kan houden. Dit werkt perfect, maar blijft een workaround.

Wat helaas wel minpuntjes zijn is dat het toetsenbord alleen in landscape kan bij de browser (niet bij SMSen/mailen), contactenlijst en het laden van SMS gesprekken wat traag is.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nog geen tijd heb gehad om firmware 2.2 te installeren. Wellicht zitten hier ook weer wat verbeterpunten in die mijn minpuntjes heeft opgelost/verholpen.

Ik denk dat dit een telefoon is die ik heel veel jaren ga gebruiken :). Zo te zien aan de reacties zal ik ook niet de enige zijn!

hostlogic.nl
18/01/09, 22:08
Wat helaas wel minpuntjes zijn is dat het toetsenbord alleen in landscape kan bij de browser (niet bij SMSen/mailen), contactenlijst en het laden van SMS gesprekken wat traag is.

De trage contactlijst en SMS berichten worden inderdaad opgelost met de 2.2 firmware. Ik weet niet welke firmware jij nog hebt, maar ik gebruik m'n iPhone sinds 1.1.4 (meen ik) en heb altijd al een toetsenbord in portrait mode in Safari.

Verder hier ook een iPhone. De browser is fantastisch en de ssh client TouchTerm (gratis) werk prima voor noodgevallen. Er wordt heel slim gebruik gemaakt van de beperkte ruimte op je scherm, bijvoorbeeld door een doorzichtig toetsenbord. De Pro versie van deze client biedt nog meer mogelijkheden, bijvoorbeeld gestures om snel even een ctrl-C ofzo te kunnen geven.

nieuwhier
18/01/09, 22:29
Dus SSH op de iphone gaat goed begrijp ik. Kun je ook favorieten opslaan met ssh ?

Wat betreft mail en sms op de iphone; zijn er mogelijkheden om op basis van tekst in de sms of email een andere deuntje/harde/zachter te laten spelen, liefst ook nog afhankelijk van het tijdstip van de dag ? Ik herinner me dat het email deel nogal star was...

Jesperw
18/01/09, 22:48
Dus SSH op de iphone gaat goed begrijp ik. Kun je ook favorieten opslaan met ssh ?

Ja, sure. Je kunt servers opslaan, hebt tabs (dus meerdere sessies tegelijk mogelijk), je kunt oude commando's omhoog halen ('pijltje naarboven'), tab gebruiken (extra handig op een telefoon), ctrl, alt, dingen als nano werken goed, gewoon perfect. En helemaal snel op 3G :)

nieuwhier
18/01/09, 23:04
Oke... Nou nog oplossing voor berichtafhankelijke beltonen...

En ook roboform.... doet het ook niet op de iphone. Niet dat roboform voor windows mobile super is... misschien een html export en die in de iphone kluis stoppen of zo ?

nieuwhier
18/01/09, 23:40
Dit ziet er ook wel aardig uit, de google g1....
http://www.flickr.com/photos/nodomain1/3039800793/in/set-72157609317600450/

hostlogic.nl
19/01/09, 00:05
Ja, sure. Je kunt servers opslaan, hebt tabs (dus meerdere sessies tegelijk mogelijk), je kunt oude commando's omhoog halen ('pijltje naarboven'), tab gebruiken (extra handig op een telefoon), ctrl, alt, dingen als nano werken goed, gewoon perfect. En helemaal snel op 3G :)

En gebruik maken van public keys.

Ik heb nog geen oplossing gevonden voor SMS profielen, zodat bepaalde afzenders een andere (luidere) alert krijgen.

nieuwhier
19/01/09, 00:07
Om de iphone als modem te gebruiken zijn er overigens wel wat mogelijkheden zoals deze:
http://cre.ations.net/blog/post/tether-your-iphone

En dit gaat over repeated alarms ed:
http://www.modmyi.com/forums/3rd-party-apps-requests/234181-repeating-sms-email-alerts-like-phonealarm-wm.html

Zenda
19/01/09, 10:09
De trage contactlijst en SMS berichten worden inderdaad opgelost met de 2.2 firmware. Ik weet niet welke firmware jij nog hebt, maar ik gebruik m'n iPhone sinds 1.1.4 (meen ik) en heb altijd al een toetsenbord in portrait mode in Safari.Mooi! Dan ga ik daar vandaag tijd voor maken, want begint nu wel een beetje irritant te worden.

Ik heb nu firmware 2.1. De landscape modus is inderdaad wel bij Safari (zoals ik zelf al zei ;)), maar niet bij het versturen van SMSjes en e-mails. Terwijl je daar juist intensief bij typt.

Apoc
19/01/09, 10:31
Even voor degenen die de firmware van de iphone willen updaten; het komt nogal eens voor dat iTunes de firmware niet kan downloaden door overbelasting. Je kan het bestand ook handmatig downloaden en daarna via iTunes op je iPhone zetten. De directe URL om de laatste firmware voor de iPhone 3G te downloaden:

http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-5778.20081120.Aqw4R/iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw

wonko
19/01/09, 11:13
waarom zou je je telefoon eigenlijk willen jailbreaken, ik heb daar de afgelopen 6 maanden nog geen behoefte tot gevoeld.

dat je 'm niet kunt gebruiken als modem is wel kl*te inderdaad

Daar beantwoord je zowat de vraag zelf...

JMDHosting
19/01/09, 11:36
Zelf heb ik de iPhone. Werkt zeer gemakkelijk en snel. Internetten en e-mailen gaat er prima mee. Daarnaast natuurlijk leuk speeltje.

nieuwhier
19/01/09, 11:38
Velen hebben de iphone merk ik.

Maar om nou iets belangrijks te noemen. Een SMS over een server met problemen komt binnen(van hyperspin of zo) en je hoort/voelt hem of een of andere reden niet. Hoe ga je daar mee om ? Overdag dat je na een uur opeens doorhebt dat er een server-alert is binnengekomen of nog erger in de nacht dat wakker wordt en ziet er dat al uuuuren een server problemen heeft.

t.bloo
19/01/09, 11:50
De iPhone geeft standaard de melding een tweede keer als je 'm de eerste keer gemist hebt. Maar de generieke oplossing voor dit probleem is dat je de sms ook naar je collega stuurt, eventueel met een vertraging.

nieuwhier
19/01/09, 12:05
De iPhone geeft standaard de melding een tweede keer als je 'm de eerste keer gemist hebt. Maar de generieke oplossing voor dit probleem is dat je de sms ook naar je collega stuurt, eventueel met een vertraging.
Ja maar das wel lullig... heb jij dienst en krijgt je collega een sms ?

Ik zoek nog ff verder, dit is toch wel het grootste punt voor me denk ik.

t.bloo
19/01/09, 12:43
Ik zoek nog ff verder

hoe doe je dat dan met een andere telefoon?

nieuwhier
19/01/09, 12:50
Dit stukje software regelt dat:
http://www.pocketmax.net/phoneAlarm.html

Tekst-afhankelijke meldingen/tonen en tijds afhankelijke profielen.

Apoc
19/01/09, 12:54
Velen hebben de iphone merk ik.

Maar om nou iets belangrijks te noemen. Een SMS over een server met problemen komt binnen(van hyperspin of zo) en je hoort/voelt hem of een of andere reden niet. Hoe ga je daar mee om ? Overdag dat je na een uur opeens doorhebt dat er een server-alert is binnengekomen of nog erger in de nacht dat wakker wordt en ziet er dat al uuuuren een server problemen heeft.

Dan stel je toch gewoon een ringtone in die pas ophoudt op het moment dat jij wat indrukt?

Robert Esseveld
20/01/09, 13:04
Tweede kwartaal 2009 komt nieuwe nokia n97 uit. Die lijkt mij erg mooi!

nieuwhier
20/01/09, 13:09
Tweede kwartaal 2009 komt nieuwe nokia n97 uit.
Das zeker een mooi ding, en GEEN windows!!!

Ik zit nu ook nog te kijken naar de blackberry's. Ook wel hele serieuze apparaten.

frankske
20/01/09, 16:44
ik heb mijn iphone jailbroken voor 2 redenen. De allerbelangrijkste is dat ik hem als 3G modem wil kunnen gebruiken. Mijn abonnement laat dat perfect toe, dus ik zie niet waarom apple mij dat verbiedt.

De 2e is dat ik nu dingen als Qik kan gebruiken, omdat apple beweert dat video opnemen niet mogelijk is :)

nieuwhier
20/01/09, 17:07
Ik geloof dat IntelliScreen toch wel precies doet wat ik wil, me blijven lastig vallen als ik een SMS niet gehoord heb. Kate doet dat ook maar IntelliScreen kan meer zo te zien. Het is dan niet context gevoelig maar daar kan ik mee leven.

SSH is goed mogelijk heb ik gezien, met opgeslagen profielen;

En als 3G modem gebruiken kan zonder problemen...

En browsen naar servers, webmin etc. gaat uit de kunst. Het grote scherm is wel erg goed!

IntelliScreen:
Customizable Alert Reminders - Don't forget about a missed call, unread email, unread
SMS, or repeating Calendar Alerts http://www.intelliborn.com/

Bakker ICT
20/01/09, 17:21
Dan stel je toch gewoon een ringtone in die pas ophoudt op het moment dat jij wat indrukt?

Ik heb op mijn sony erricson een "SLA" profiel, deze doet bij een SMS / inkomend gesprek een partij herrie maken dat ik deze zowiezo wel hoor. Ik heb een muziekmp3 van een paar minuten als ringtone.

Verder heb ik ook een iPhone, heerlijk ding. Al mijn mail bij de hand en voor simpele beheerstaken super. Ook sync naar zarafa exchange, zodat agenda overal in sync staat.

Gwen
20/01/09, 23:15
Hier heeft iedereen een Blackberry Bold. Werkt in principe prima, maar doe mij maar gewoon een simpele telefoon eigenlijk.

nieuwhier
20/01/09, 23:17
Hier heeft iedereen een Blackberry Bold. Werkt in principe prima, maar doe mij maar gewoon een simpele telefoon eigenlijk.
Ja persoonlijk zou ik ook het liefst een clam-shell telefoontje nemen die je 1x in de week moet opladen.

Maar de discussie gaat juist over bruikbaarheid voor hosters, dus ssh, ftp, goed kunnen browsen, mail, goede sms voor alerts etc. Natuurlijk alles in het kader van 'in geval van nood' want zodra je je laptop hebt ga je daar mee verder ;-)

Best4U
21/01/09, 09:03
Hier heeft iedereen een Blackberry Bold. Werkt in principe prima, maar doe mij maar gewoon een simpele telefoon eigenlijk.

3 dagen heb ik hem gebruikt en daarna aan iemand cadeau gegeven.
Als je de iphone gewend bent kan je gewoon niet overweg met dat vreemde "door-click" touchscreen.

Enliven.nl
21/01/09, 09:36
Heeft iemand een mp3 of wav bestandje, met het meest harde en irritantste sms geluid? :D

nieuwhier
21/01/09, 09:49
Dit is wel heel simpel om de iphone als modem te gebruiken:
http://www.junefabrics.com/iphone/index.php

nieuwhier
05/02/09, 16:27
Ik denk even een update; Ik gebruik de iphone nu een week en ben er erg enthousiast over.
In tegenstelling tot mijn TYTN II voel ik de iphone niet eens in mijn zak zitten

Wat gebruik ik nu:
- Na 3 uur intensief gebruik en 20 uur standby nog meer dan de helft v/d batterij over.
- syncml om mijn adresboek te syncen (ik ga de outlook sync gebruiken)
- evernote voor mijn notities(ik gebruikte de notes van roboform, dit is veel handiger)
- Touchterm voor SSH, werkt heel goed! Lekkerder als op de TYTN
- wifinder om snel even de wifi's te checken
- pdanet om met mijn laptop het internet op te gaan. Ik was verbaasd van de snelheid en eenvoud hiervan. Ook weer een stuk beter als mijn TYTN
- ftponthego (nog niets mee gedaan)
- nettools voor simpele ping, dns en traceroute
- winadmin om de windowsservers te benaderen via remote desktop
- intelliscreen om te blijven zeuren dat ik die SMS moet beantwoorden. En het is wel handig dat de mail ook op het 1e scherm zichtbaar is (en nieuws als je wilt)
- IM+ om zakelijke msn, google chat en yahoo bij te houden. meerdere accounts mogelijk.
- memorystick, gebruik je iphone als memorystick via wifi. Super! Gewoon in je browser naar het iphone adres gaan met 8080 erachter en je krijgt al je belangrijke files te zien.
- toggle ssh, simpele button om ssh aan/uit te zetten.
- Nog veel meer maar dat heeft niets met hostingtelefoon te maken.

Al met al erg tevreden tot nu toe. I'll keep you posted.

ericvanwenkop
06/02/09, 00:55
Dit is wel heel simpel om de iphone als modem te gebruiken:
http://www.junefabrics.com/iphone/index.php

Ik krijg het niet echt werkend, of moet ik nu echt mijn iPhone gaan jailbreaken, snap de website niet helemaal...

nieuwhier
06/02/09, 01:36
Eh ja; het eerste wat ik deed toen ik de iphone binnenkreeg was jailbreaken....

ericvanwenkop
06/02/09, 01:55
Ik vind wel overal de voordelen van jailbreaken...
-Meer apps
-Als modem gebruiken
-Etc. etc.

Maar wat zijn nou de nadelen ervan?
-Telkens opnieuw jailbreaken na update?
-Hoe zit het met de garantie e.d.?
-Wat zijn gewoon de nadelen ervan, vind ze namelijk nergens en lijkt me sterk dat die er niet zijn:chinese:
:lovewht:

nieuwhier
06/02/09, 02:50
Heel erg ervaren ben ik nog niet maar;
Voordelen:
1) Ja veeeel meer aps. Dat zijn wel heel veel voordelen in 1 puntje. Heb diverse apps eerst gekraakt geprobeerd en als ze bevielen kocht ik ze. Kost allemaal niet zoveel. Ik drop de apps gewoon in itunes en hij zet ze op de iphone. De appstore kom ik dus alleen maar om de app te kopen.

nadelen:
1) Ja bij een update moet je even wachten tot er een jailbrake is voor die versie. Of dat ook opnieuw installeren betekent weet ik niet zeker. Al mijn applicaties staan in itunes en die synct ze wel weer naar de iphone toe. Alles op de iphone is bij mij toch een kopie van mijn desktop.

2) Garantie; Geen probleem volgens mij. Je kunt altijd gewoon weer het ding resetten en de originele software erop zetten.

3) Andere nadelen ? Ik heb ze niet gezien nog.

ereemst
06/02/09, 08:43
Ik gebruik de TYTN II en is echt perfect voor dit werk RDP, PUTTY, IMAP, EXCHANGE alles doet ik ermee ook een ping tooltje erop die elke 600 seconden even een http checl doet naar alle servers en netjes aangeeft als erooit iets fout gaat..

hostlogic.nl
06/02/09, 08:54
Sinds firmware 2.0 heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte meer gehad om m'n iphone te jailbreaken. Wel in het begin nog gedaan, uit gewoonte, maar op een gegeven moment heb ik gewoon een update vanuit iTunes gedaan (zonder jailbreak dus). Ik heb de indruk dat alles net wat sneller reageert zonder jailbreak.

Sinds kort overgestapt op een 3G, maar omdat Telfort 3 maanden nodig heeft om mijn nummer vrij te geven voor portering naar T-Mobile heb ik 'm voorlopig weer gejailbreakt.

nieuwhier
06/02/09, 13:19
elke 600 seconden even een http checl
Hee grappig zeg; je telefoon als monitor ;-)


maar omdat Telfort 3 maanden nodig heeft om mijn nummer vrij te geven voor portering
Ik zit bij KPN en dat is ook nog niet geregeld, heb mijn tytn zo ingesteld dat hij al mijn smsjes doorstuurt. en de telefoontjes met *21.

Apoc
06/02/09, 13:34
Ik gebruik de TYTN II en is echt perfect voor dit werk RDP, PUTTY, IMAP, EXCHANGE alles doet ik ermee ook een ping tooltje erop die elke 600 seconden even een http checl doet naar alle servers en netjes aangeeft als erooit iets fout gaat..

Dan moet je dus constant HSDPA/GPRS aan hebben staan en is de telefoon ruim binnen een dag leeg. Zou ik niet aanraden, zeker omdat monitoring via een mobiel netwerk ook niet heel erg betrouwbaar is. Dan kan je m.i. beter gewoon een normale monitoring oplossing gebruiken die een SMS bericht stuurt als er een probleem is.

Tim.Bracquez
06/02/09, 15:37
Zou ik niet aanraden, zeker omdat monitoring via een mobiel netwerk ook niet heel erg betrouwbaar is.
Klopt, hier in belgië krijg je heel af en toe wel eens timouts. Wanneer je rondrijdt is dit erger. Ikzelf zou gewoon via RSS van je noc laten komen, weet je het ook direct. En trouwens wat kost nu trouwens ook nog een SMS...

Toon
06/02/09, 16:42
Heb de Blackberry Storm. Ook handig dat de storingstelefoontjes per wav ingesproken worden en naar me Blackberry gemaild worden die je dan mooi kan afluisteren.

Koppelen aan me Macbook en ik heb ook overal een snelle internet connectie.