PDA

Bekijk Volledige Versie : Raid naar ATA



Erikcreative
25/07/07, 19:09
Korte vraag.

Ik had 2 schijven in RAID 1...

Nu is er 1 normale HD bijgekomen en komt 1 schijf uit de RAID als soort "D" schijf in de computer te hangen... Werkt dit? Kan ik dus alle data van het "D" station lezen?

opinion
25/07/07, 20:01
Geef is een beetje informatie, waren de RAID disks S-ATA, SCSI of IDE?

Erikcreative
25/07/07, 21:25
De array is dus verbroken omdat op deze manier het systeem niet meer opstart. 1 van de RAID schijven zit dus nu als een normale schijf in de machine...

Windows start weer op basis van een nieuwe installatie. Alleen alle data staat op de tweede schijf... De vraag is hoe krijgen we dat eraf... Windows ziet de schijf wel in "Computer management" en ik heb een paar opties

- new partition
- convert to dinamic disk
- convert to GPT disk

Iemand een optie?

gjtje
25/07/07, 21:38
Als Windows de partitie niet ziet heb je wel een probleem. Je kan de hd niet via de controller verbinden? Met één HD in de controller zou het ook moeten werken.

Erikcreative
25/07/07, 21:45
Als Windows de partitie niet ziet heb je wel een probleem. Je kan de hd niet via de controller verbinden? Met één HD in de controller zou het ook moeten werken.

Dat zijn we nu aan het proberen

Ik blijf met de melding zitten dat hij de "Adaptec hostraid scsi processor divce" niet kan vinden.

Phu
26/07/07, 01:45
klinkt alsof de raid driver niet goed werkt

als je kaart niet de juiste aanstuur software heeft kan je de drive niet zien in windows.
De data zou er fysiek wel op moeten staan maar kan je niet uitlezen zonder juiste stuurprogramma tot de controller die de disk weer ziet.

je zou eventueel de drive op de onboard sata/scsi controller kunnen doen
dan zou hij direct uitgelezen kunnen worden

gjtje
26/07/07, 03:59
Er zijn twee drivers voor de Adaptec 1210 controllers (vermoeden), afhankelijk van de geïnstalleerde firmware werkt één van de twee niet.

Erikcreative
26/07/07, 05:12
Drivers zijn nu correct geinstalleerd... toch kan ik de schijf niet zien

gjtje
26/07/07, 09:45
Je hebt op de controller nog wel een raid-array geconfigureerd? Zonder array geen schijf.