PDA

Bekijk Volledige Versie : webhosting bedrijf overkopen; waar aan te denken



energykind
25/07/07, 12:02
vraagje,

als je een hosting bedrijf overkoopt,
wat zijn de dingen waar je aan moet denken?

soms zie je van die aanbiedingen voorbij komen met laten we zeggen 40 klanten ofzo. hoe kan je ook echt nagaan of het 40 echte klanten zijn enzo? het kunnen nl ook gewoon 40 aangemaakte accounts zijn enzo toch?

vandaar dat ik me dus afvroeg waar je eigenlijk aan moet denken als je een hosting bedrijf overkoopt.

DutchTSE
25/07/07, 12:20
vraagje,

als je een hosting bedrijf overkoopt,
wat zijn de dingen waar je aan moet denken?

soms zie je van die aanbiedingen voorbij komen met laten we zeggen 40 klanten ofzo. hoe kan je ook echt nagaan of het 40 echte klanten zijn enzo? het kunnen nl ook gewoon 40 aangemaakte accounts zijn enzo toch?

vandaar dat ik me dus afvroeg waar je eigenlijk aan moet denken als je een hosting bedrijf overkoopt.
Je krijgt toch de klantgegevens erbij? Op die manier kun je controleren of het 40 echte klanten zijn of 40 accounts.

Bovendien is de omzet daar weer aan gerelateerd: zijn het 40 accounts van jezelf dan heb je geen omzet, en dus geen winst enz.

slotje?

energykind
25/07/07, 12:58
dat is wel zo, maar.. naar verhoren krijg je krijgt meestal de gegevens pas te zien als je al een deel betaald heb.

ow w8 ik begrijp je al :)

Slotje ja! (Y)

Server00
25/07/07, 13:01
Daarnaast betaal je vaak pas als alle klanten de overname hebben geacepteerd gewoon goed contractje opzetten.

Swiftway-UK
25/07/07, 13:18
Neem klanten uitsluitend met een buyout over, anders loop je een enorm risico.
Dus simpelweg per klant betalen, als deze nieuwe overeenkomst heeft geaccepteerd EN betaling heeft voldaan.