PDA

Bekijk Volledige Versie : vergelijk shared account - vps page load time



lucdb
25/07/07, 11:47
Ik ben een shared account aan het vergelijken met een vps.
Opmerkelijk is dat bij het aanroepen van php file altijd 1s of meer nodig is dan bij de shared account.
tweaken op de vps heeft niets uitgehaald.

mark_m
25/07/07, 12:40
en ???,,, wat is de vraag ?

bvankuik
25/07/07, 14:39
De vraag is ongetwijfeld: "wat is een mogelijke uitleg hiervoor".

Misschien is je VPS erg traag. Heb je al eens wat benchmarks gedraaid op de VPS? Denk aan: bonnie++ voor I/O en nbench voor de CPU. Draai ze dan eens op op een andere server.

Als dat in orde is, ligt het aan iets anders. Netwerkverbinding? Apache? PHP zelf?

MortyDot
28/07/07, 05:20
Is de VPS "host" niet overbelast?
Je kunt natuurlijk ook te veel VPS'en op 1 server zetten... krijg je zelfde resultaat als teveel sites op een shared server.

AlfaHosting
28/07/07, 10:43
Ik ben een shared account aan het vergelijken met een vps.
Opmerkelijk is dat bij het aanroepen van php file altijd 1s of meer nodig is dan bij de shared account.
tweaken op de vps heeft niets uitgehaald.

Op een VPS krijg je maar een bepaalde hoeveelheid RAM toegewezen. Als je account op een shared server staat die niet al te veel belast is kan het zijn dat je dus meer serverbronnen ter beschikking hebt.

smurf
28/07/07, 11:39
Op een VPS krijg je maar een bepaalde hoeveelheid RAM toegewezen. Als je account op een shared server staat die niet al te veel belast is kan het zijn dat je dus meer serverbronnen ter beschikking hebt.

Een VPS zal juist wel vaak sneller zijn aangezien de systeembronnen gegarandeed zijn. Op een shared account zit de kans er in dat er eea op hol slaat door sites van andere klanten. Je hebt dan maar een fractie van het geheugen van een gewone server, dit geheugen is exclusief en gereserveerd voor jouw sites alleen. Hoe drukker of hoe zwaarder je site hoe zwaarder je VPS specs. Een forum als WHT draai je best niet op een VPS met 64 Mb Ram.

Het is wel zo dat de configuratie van een 'cleane' VPS wel niet 100% gepast is voor uw applicatie of uw sites. Mijn ervaring leert dat het instellen van mysql caching en het spelen met apache threads de prestaties drastisch kan verbeteren.