PDA

Bekijk Volledige Versie : te ondertekenen contact met klant



Jorrie
24/07/07, 16:09
Je hebt een opdracht binnen en wil een en ander op papier laten ondertekenen en wellicht een voorschot vragen, zodat je niet 3 weken later en vele uren verder " ik heb toch geen interesse" krijgt te horen.

Ik ben nu dus op zoek naar wat voorbeelden op het gebied van zo'n contract, wie heeft er wat gemaakt en wil dat eventueel delen?

Het lijkt me dat je een handtekening zet en de opdrachtgever ernaast met daarboven dus een overeenkomst.

Swiftway-UK
24/07/07, 16:12
Je kunt eventueel een contract laten maken door ICTrecht.

FSCJasper
24/07/07, 16:12
contract :)

Je kunt zoiets makkelijk zelf maken. Maak een standaard document waar je de dienstverlening op beschrijft, inclusief de gemaakte afspraken met de klant en het tarief. Laat beide partijen een handtekening zetten en de overeenkomst is rond.

Randy
24/07/07, 16:21
Als het om programmeerwerk of design gaat, is het vij gebruikelijk dat je bij aanvang van de opdracht een gedeelte (25~33%) krijgt, bij de eerste oplevering de tweede helft en bij de definitieve oplevering de rest.

Jorrie
24/07/07, 16:30
Als het om programmeerwerk of design gaat, is het vij gebruikelijk dat je bij aanvang van de opdracht een gedeelte (25~33%) krijgt, bij de eerste oplevering de tweede helft en bij de definitieve oplevering de rest.

Ok, maar niemand een voorbeeldje?
Elke keer een bedrag als je een fase hebt bereikt lijkt me vrij onhandig, ik werk gewoon met voorschot en daarna de finale betaling. voorschot is 25%.

Hoe bereken je bijvoorbeeld een voorschot, komt daar een aparte factuur van inclusief BTW?

Jorrie
29/07/07, 12:50
Niemand die even wat insight info wil delen ;)?
Ik heb inmiddels een freelance contractje gevonden op managersonline.nl en die aangepast.

WebXtra
29/07/07, 12:52
Zoals Swiftway al zegt kun je het beste even contact opnemen met ICTrecht.
Deze heeft een contract binnen no-time voor u klaar.

Wij werken al geruime tijd naar alle tevredenheid met Steven van ICTrecht.