PDA

Bekijk Volledige Versie : URL laten zien van een domein wat aan een eigen server is gekoppeld.



Sion
22/07/07, 19:04
Beste mensen.

Ik heb laatst een domijn naam aangevraagt, en die wordt dus doorgelinkt naar een i.p adres van de server.

Maar stel ik zit dus op de site en ik klik op bijvoorbeeld contact, veranderd de link in de browser niet, die blijft gewoon op het domijn naam staan.
blabla.nl
Wat dus hoort te worden:
blabla.nl/contact.php

ook als ik refresh gaat die dus weer naar de index.

op de server wordt WAMP5 gebruikt - apache - php4 & php5.
Ligt het aan de instellingen van apache, of ligt het aan de host van het domijn ?

Hoop dat mijn vraag duidelijk is.

M.v.g.

mihosnet
22/07/07, 19:08
Dan laadt de website in een frame. Waarschijnlijk heeft je host frame forwarding gebruikt.

Sion
22/07/07, 19:22
Dan laadt de website in een frame. Waarschijnlijk heeft je host frame forwarding gebruikt.

Bedankt voor het snelle antwoord:W:

Ja klopt, dat kon ik zelf instellen en dat heb ik dus ook gedaan.

Er staat nog een optie bij genaamd "location", maar dan forward die dus het domijn naar het ipadres en dan zie ik het ip adres in de browser!
Wat dan dus weer het domijn moet zijn...

Kom er zelf niet meer uit haha.

mihosnet
22/07/07, 19:27
Je moet de DNS aanpassen van je domeinnaam. Het www A-record moet je aanpassen naar je IP adres, dan zal www.jedomein.nl gelijk zijn aan de content op je IP.

Sion
22/07/07, 19:42
Dat heb ik, maar dan zie je dus niet op welke pagina je precies zit.
dan blijft het dus blabla.nl
wat dus blabla.nl/contact.php moet zijn.

wutr
23/07/07, 00:28
Dat heb ik, maar dan zie je dus niet op welke pagina je precies zit.
dan blijft het dus blabla.nl
wat dus blabla.nl/contact.php moet zijn.

Heb je een eigen server / vps waar je een DNS server op hebt draaien of maak je gebruik van een shared hosting pakket?