PDA

Bekijk Volledige Versie : [TKG] 1U server



firewire
21/07/07, 14:24
Ik zoek een goede 1U server voor het draaien van een webapplicatie (PHP, MySQL)

Eisen:
Processor: Intel >= 2.8 Ghz 800Mhz FSB
Geheugen: minimaal 2Gb
Opslag: minimaal 160Gb
Wil ook gebruik maken van Raid (1)

Ik heb er een gevonden voor 450 euro, maar helaas is deze winkel momenteel gesloten wegens vakantie en ik wil deze server toch zsm hebben voor gebruik.

Ik hoop dat iemand iets heeft of kan aanbieden.

wutr
21/07/07, 14:38
Wil je gebruik maken van hotswap bays en ecc/reg ecc geheugen?

firewire
21/07/07, 14:42
Hotswap is geen vereiste (maar wel mooi).
Geheugen het liefst ECC

Als ik nog niet specifiek genoeg ben hoor ik het graag

wutr
21/07/07, 15:18
Nog een (voorlopig) laatste vraag:

Heb je een link naar die winkel en zo niet: ben je tevreden als er een desktop mobo in komt?

Phu
21/07/07, 15:19
zoek je een nieuwe of gebruikte server
en sata raid hardware matig of software matig ?

firewire
21/07/07, 15:36
Desktop mobo is in principe goed (als het asus of msi is)

Hard- of softwarematige raid maakt niet uit (liever softwarematig als dat ten goede komt van de server, of andere servercomponenten).
We zoeken het liefst een nieuwe server, tenzij er natuurlijk een mooie tweedehands aanbieding is.

wutr
21/07/07, 15:54
Desktop mobo is in principe goed (als het asus of msi is)

Hard- of softwarematige raid maakt niet uit (liever softwarematig als dat ten goede komt van de server, of andere servercomponenten).
We zoeken het liefst een nieuwe server, tenzij er natuurlijk een mooie tweedehands aanbieding is.

Hardwarematig zal je betere prestaties opleveren, omdat softwarematige oplossingen gebruik maken van je CPU. Echter is een softwarematige oplossing vaak ruim voldoende voor een dergelijke "simpele server".

firewire
21/07/07, 16:00
Oke, ik ben helaas niet heel erg thuis in de hard- softwarematige raid.
Er maken veel gebruikers (100 - 1000) gebruik van onze applicatie (misschien dat dit iets meer duidelijkheid biedt?)

wutr
21/07/07, 16:09
Oke, ik ben helaas niet heel erg thuis in de hard- softwarematige raid.
Er maken veel gebruikers (100 - 1000) gebruik van onze applicatie (misschien dat dit iets meer duidelijkheid biedt?)

Het hangt helemaal af van de hoeveelheid read en write acties en van de hoeveelheid data die wordt uitgelezen. Kan je ons vertellen hoe je het op dit moment hebt geregeld?

firewire
21/07/07, 16:13
Het doel van de applicatie is om bestanden uit te wisselen. Kortom veel dataverkeer

wutr
21/07/07, 16:20
Het doel van de applicatie is om bestanden uit te wisselen. Kortom veel dataverkeer

Als dat zo is, is het misschien verstandig een hardwarematige RAID kaart te kiezen. Zo ontlast je je CPU waardoor die meer tijd heeft voor de PHP / SQL acties.

firewire
21/07/07, 16:22
Oke bedankt wutr!
Ik heb ondertussen even zitten googlen en wat informatie gezocht over RAID.
Lijkt mij inderdaad ook het beste om voor een hardwarematige RAID te kiezen.

wutr
21/07/07, 17:19
http://www.webhostingtalk.nl/te-koop-gevraagd-te-koop-aangeboden/121428-tk-dell-poweredge-750-a.html

Twee nieuwe schijven erin, een extra RAM bankje en je kan weer vooruit! Eventueel dus nog een hardwarematige RAID controller plaatsen (mits deze nog niet aanwezig is).