PDA

Bekijk Volledige Versie : interface met Postbank interesse



almar
21/07/07, 13:04
L.s.,

Recentelijk hebben we een van onze programmeurs opdracht gegeven om een interface te ontwikkelen die de mutatiegegevens van mijnpostbank.nl kan wegschrijven naar een bestand op een lokale pc, of een post naar een webscript zonder dat je zelf fysiek hoeft in te loggen.

Reden hiervoor is dat het bijzonder omslachtig en is om elke dag de nieuwe gegevens binnen te halen middels inloggen, selecteren en opslaan.

Het is ons idee om deze tool in eerste instantie gratis beschikbaar te stellen aan geinteresseerden. De vraag is dan ook of er interesse voor bestaat? Zo ja, kun je dat even aangeven. Als er genoeg interesse is, dan zullen we tool beschikbaar maken zodra deze gereed is. Momenteel is de ontwikkeling op 85 %.

DutchTSE
21/07/07, 13:24
Ik denk dat hier altijd wel interesse voor is, zeker omdat het een goede bijdrage aan de community is. Ik zeg: doen!

maartenb
21/07/07, 19:00
Ja dat lijkt me een zeer goed idee!

AlfaHosting
21/07/07, 19:07
Hier is ook wel enige interesse.

Stef@n
21/07/07, 19:44
Hier is ook interesse ;). Goed initiatief!!

FSCJasper
21/07/07, 20:06
Indien goed uitgewerkt, zeker een bruikbaar systeem. :)

santema
21/07/07, 20:07
Hier ook interesse, zeer goed idee.

Pinocchi
22/07/07, 11:53
Wij hebben hier zeker wel interesse in, een eventuele bijdrage hiervoor valt ook zeker binnen de mogelijkheden indien het een goed uitgewerkt systeem is.

VinceSTM
22/07/07, 13:22
Ik las vandaag dat er een webbuddy is (zoals abn al eerder had) waarbij je in msn de laatste bij en afschrijvingen kan inladen. Is het daar op gebaseerd?

Jorem
22/07/07, 13:26
Klinkt super. Kan ik me ergens inschrijven :) ?

ivs
22/07/07, 14:51
Op zich wel handig maar het belangrijkste is natuurlijk dat de continuiteit gewaarborgd is. Als de postbank een keertje zijn website aanpast dan werkt het script niet meer. Op dat moment moet er natuurlijk snel een patch komen. Dus ik zou zeggen maak er of een open source project van waar meerdere mensen aan meewerken of maak er een betaald product van met support.

almar
23/07/07, 00:13
Ik las vandaag dat er een webbuddy is (zoals abn al eerder had) waarbij je in msn de laatste bij en afschrijvingen kan inladen. Is het daar op gebaseerd?

Nee,

De tool is door ons geschreven en volledig zelf ontwikkeld. In eerste instantie lijkt het ons het beste om de eerste geinteresseerden de beschikking te geven over de versie die we voor onszelf gebruiken. Aan de hand van eventuele reacties kunnen we dan bepalen of het interessant is om aanpassingen te maken.

Ik hou jullie via dit topic op de hoogte, de mensen die hebben gepost krijgen tzt een pm van me.

24x7group
23/07/07, 00:23
Vanuit deze kant ook intresse, Mooi idee

Deimos
23/07/07, 00:37
De source komt ook beschikbaar? Want om nou zomaar je bankgegevens in een applicatie van derden op te geven zit me toch niet heel erg lekker,

crazycoder
23/07/07, 07:08
De source komt ook beschikbaar? Want om nou zomaar je bankgegevens in een applicatie van derden op te geven zit me toch niet heel erg lekker,
config bestandje doet wonderen :p

almar
23/07/07, 10:16
De source komt ook beschikbaar? Want om nou zomaar je bankgegevens in een applicatie van derden op te geven zit me toch niet heel erg lekker,

Bankgegevens mogen natuurlijk nooit op een andere plaats terecht komen. De applicatie kan inmiddels de gegevens vanuit de beveiligde downloadverbinding met Postbank meteen over https streamen naar de server die wij gebruiken voor het bewaren van financiële transacties.

Alle gegevens staan in een apart configuratiebestand.

V v Zuydewijn
23/07/07, 11:32
Bankgegevens mogen natuurlijk nooit op een andere plaats terecht komen. De applicatie kan inmiddels de gegevens vanuit de beveiligde downloadverbinding met Postbank meteen over https streamen naar de server die wij gebruiken voor het bewaren van financiële transacties.

Alle gegevens staan in een apart configuratiebestand.

Lees ik nou goed dat jullie mijn gegevens gaan bewaren? In dat geval, nee dank je.

Ik zou ook zeker de source willen zien.

almar
23/07/07, 11:55
Nee, wij gaan geen gegevens bewaren. Die staan in een apart configuratiebestand bij de applicatie op jouw lokale pc.

Deimos
23/07/07, 12:01
Nee, wij gaan geen gegevens bewaren. Die staan in een apart configuratiebestand bij de applicatie op jouw lokale pc.
Maar is de source ook beschikbaar? Want ondanks dat de informatie in een apart config bestand staat, zegt dat niks over wat de daadwerkelijke applicatie met die gegevens doet.

almar
23/07/07, 12:07
Dat is nog niet bekend.

SebastiaanStok
23/07/07, 20:12
Als ik geheel in eigen beheer kan krijgen, zeker interesse :)

atoomkern
24/07/07, 11:08
Hier ook zeker interesse! Fijn dat je het script beschikbaar wilt stellen.

atoomkern
28/07/07, 13:38
Ik wil niet opdringerig zijn, maar zou je misschien een update kunnen geven van de ontwikkelingen? Wij zouden het graag op korte termijn implementeren.

almar
28/07/07, 14:25
Ik wil niet opdringerig zijn, maar zou je misschien een update kunnen geven van de ontwikkelingen? Wij zouden het graag op korte termijn implementeren.

Wij zelf ook. Dus dat maakt niet uit. Er zijn nog een aantal zaken die in orde gemaakt moeten worden:

- Installer incl. disclaimer
- Automatische datumaanpassing
- Kleine bugs verwijderen
- Serienummer identificatie

Ik durf niet te zeggen hoe lang het nog gaat duren. Het is vakantie en de normale bedrijfsvoering moet ook doorgaan.

almar
21/08/07, 18:08
Update: De verwachting is dat de tool eind deze maand gereed is. Hij zal dan in beta gegeven worden aan de mensen die interesse hebben.

Het is een windows tool geworden. Scriptmatig met een scriptingtaal was het niet mogelijk.

swiep
21/08/07, 18:15
Scriptmatig met een scriptingtaal was het niet mogelijk.
Als het mogelijk is, kan je dit wat nader toelichten? Zie namelijk niet in waarom jouw idee niet platform onafhankelijk en in combinatie met b.v. Perl zou kunnen. Wat is de beslissende factor geweest in het besluit om uitsluitend voor Windows te gaan? Indien je namelijk met een bin aan komt zetten zie ik weinig succes in jouw oplossing aangezien men graag inzage heeft in wat er met bankgegevens gedaan wordt en hoe in de authenticatie wordt voorzien.


config bestandje doet wonderen :p

Dan nog wil je graag weten wat er met de gegevens in je config gedaan wordt of niet? ;)


Dat is nog niet bekend.

Inmiddels wel bekend?


Hier ook zeker interesse! Fijn dat je het script beschikbaar wilt stellen.

Volgens mij is het de bedoeling dat je ervoor mag betalen zodra het uit de beta is.

almar
22/08/07, 11:15
Beste Swiep,


Fijn om te zien dat onze samenwerking tijdens de ontwikkeling zo goed gegaan is en we al onze gesamelijke ideeen hebben kunnen bewerkstelligen.

Je bent niet bij de ontwikkeling betrokken geweest dus je aannames slaan helemaal nergens op. De laatste keer dat ik keek stond je ook niet op de loonlijst bij ons.


Het mooie van de tool is dat je het proces precies kunt volgen als je dat zou willen. Ik zal deze week een paar screenshots plaatsen.

Alle gegevens worden opgeslagen in een configbestand. Delen uit het configbestand zijn gecrypt met een serienummer dat je van ons krijgt en ingebakken zit in de software.

Er worden uiteraard geen gegevens met betrekking tot de bank uitgewisseld met ons. We zijn nog bezig met serienummerverificatie, maar dat is meer om te voorkomen dat er oude versies in omloop blijven.

Marin
22/08/07, 11:29
Almar,

Interessant maar je schrijft:


De applicatie kan inmiddels de gegevens vanuit de beveiligde downloadverbinding met Postbank meteen over https streamen naar de server die wij gebruiken voor het bewaren van financiële transacties.

Mijn financiele transactief op jullie server?

En wat als de postbank een wijziging doorvoert? Ben je ook van plan dit voor andere banken te maken?

Ramon Fincken
22/08/07, 11:39
euh gheghe, dus je wilt dat mensen hun inloggegevens van de bank op hun PC zetten in een config bestand?

dit is toch wel goed ge-encrypt ??

swiep
22/08/07, 12:01
Beste Swiep,


Fijn om te zien dat onze samenwerking tijdens de ontwikkeling zo goed gegaan is en we al onze gesamelijke ideeen hebben kunnen bewerkstelligen.

Je bent niet bij de ontwikkeling betrokken geweest dus je aannames slaan helemaal nergens op. De laatste keer dat ik keek stond je ook niet op de loonlijst bij ons.


Het mooie van de tool is dat je het proces precies kunt volgen als je dat zou willen. Ik zal deze week een paar screenshots plaatsen.

Alle gegevens worden opgeslagen in een configbestand. Delen uit het configbestand zijn gecrypt met een serienummer dat je van ons krijgt en ingebakken zit in de software.

Er worden uiteraard geen gegevens met betrekking tot de bank uitgewisseld met ons. We zijn nog bezig met serienummerverificatie, maar dat is meer om te voorkomen dat er oude versies in omloop blijven.



Er is geen sprake van een aannname maar enkel een vraag waarbij ik aangeef waarom het belangrijk is om het antwoord te weten aangezien het bepalend is voor het succes van je project.

Indien je het volgende als aanname ziet "Volgens mij is het de bedoeling dat je ervoor mag betalen zodra het uit de beta is."; dan wijs ik je erop dat je zelf aangaf dat het in eerste instantie gratis zou zijn met als logisch gevolg dat men ervoor moet betalen aangezien jij je investering ook eruit wilt halen als goed zakenman.

Meerderen hebben zich afgevraagd in hoeverre het open source is aangezien men terecht vetrouwensissues heeft met betrekking tot het beschikbaar stellen van belangrijke zakelijke informatie (b.v. gebruikersnamen en wachtwoorden van een bank).

Aangezien jij je blijkbaar aangevallen voelt door opbouwend kritiek en daarnaast geen antwoord op een simpele vraag kan geven, ontrek ik mij van verdere reacties.
Succes met je project.

almar
22/08/07, 16:47
Almar,

Interessant maar je schrijft:

Mijn financiele transactief op jullie server?

En wat als de postbank een wijziging doorvoert? Ben je ook van plan dit voor andere banken te maken?

Ja, dat is een fout van mij geweest. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het bij ons werkt en dat wij de gegevens kunnen wegschrijven. Je moet natuurlijk zelf je gegevens wegschrijven naar eigen server of bestand. Daar hebben wij niets mee van doen.

De applicatie maakt gebruikt van een encryptie, maar de disclaimer die in de applicatie staat vrijwaart ons uiteraard van alle gevolgen die kunnen ontstaan nadat je server of pc gehacked wordt en de informatie op wat voor wijze dan ook gedecrypt kan worden.

Deze interface is een POC, en als het een succes is dan is het voor ons het overwegen waard om er een commerciele versie die gebruikt kan worden voor specifieke doeleinden. Bijvoorbeeld andere banken. De versie die nu wordt uitgegeven is gratis, ook als ie uit de beta is.

De applicatie wordt niet open-source, tenzij er financiering is voor het vastleggen van een aantal patenten van door ons ontwikkelde modules die onderdeel zijn van de applicatie.

We overwegen de applicatie door een derde partij te laten verifieren (ivm met de eerder genoemde vertrouwensissues), maar dat hangt een beetje van de kosten af. Er zit al xxx uur aan ontwikkelwerk in, dat willen we best voor onze rekening nemen maar het moet niet te gek worden.

almar
18/09/07, 12:58
Hoi,

De alpha versie is af. Gebruik is geheel op eigen risico (alpha versie he). De versie is identiek aan de versie zoals wij 'm gebruiken.

Er worden geen gegevens uitgewisseld met Makeweb of servers van Makeweb, dan wel andere partijen anders als je eigen pc en de Postbank.

Mocht je interesse hebben dan stuur ik een de alpha versie naar je toe.

Mail me even op almar [a][t] makeweb punt nl