PDA

Bekijk Volledige Versie : whois server .nl



hscholing
19/07/07, 23:32
Hallo,

Ik probeer de whois servers van SIDN te bereiken, maar krijg op elke query terug dat het domein in gebruik zou zijn. Bij het afstropen van dit forum zag ik wel een aantal zaken dat ik als niet deelnemer problemen heb om de query uit te kunnen voeren. Is er een andere whois server die ik voor .nl domeinen kan controleren? Nu heb ik staan in het PHP script:
array("nl","whois.domain-registry.nl","Is Free"),

Waarbij Is Free de terugkoppeling moet zijn dat het domein vrij is. Kan het zijn dat deze tekst anders moet zijn?

Ik loop even goed klem nu, wat is een oplossing?

Vr. groet,
Hendry

Dotdns
20/07/07, 00:49
array("nl","whois.domain-registry.nl","not a registered domain"),

Let op , dat je als niet deelnemer maar 15 poging per dag kunt gebruiken

24x7group
20/07/07, 11:23
In plaats van "Is Free" kan je ook met "free" proberen, zo werkt het bij ons wel. Wij hadden ook problemen met "Is Free".

l30n
20/07/07, 11:36
Probeer het eens met lower cases aangezien het een kwestie van case sensitive kan wezen.


array("nl","whois.domain-registry.nl","is free"),

hscholing
20/07/07, 11:46
In plaats van "Is Free" kan je ook met "free" proberen, zo werkt het bij ons wel. Wij hadden ook problemen met "Is Free".

Bedankt voor jullie terugkoppelingen. Ik heb het iig aangepast en wacht af. Ondertussen ook een email naar de SIDN gestuurd wat de mogelijkheden zijn en of je met een cat 2 deelnemersschap meer Whois mogelijkheden krijgt. Ik zal het laten weten