PDA

Bekijk Volledige Versie : [Webmin] MTA gameserver herstarten



Lite-On
17/07/07, 17:20
Ik ben op dit moment bezig met het uitproberen in om Webmin, bij "Custom Commands", een start/stop button te maken voor een MTA server.

Het gaat om deze server:

http://light.mtavc.com/


Als ik via de terminimal de boel wil starten dan gaat dat zonder problemen.
Nu heb ik via webmin dus een start button gemaakt met hetzelfde commando.

./mta_server

Leuk en aardig, maar zodra ik op de start button klik krijg ik de volgende fout:

Output from cd /games/mta/22003 ; ./mtaserver ..
Error opening terminal: unknown.

Wat ik uit de melding kan opmaken, is dat er dus een terminimal noodzakelijk is.....
Maar het is dus de bedoeling dat via webmin de gameserver gestart kan worden.

ik heb in Webmin opdezelfde manier Start/Stop buttons gemaakt, maar dan voor SA:MP. Daarbij werkt de start button wel, zonder foutmeldingen.


Iemand enig idee hoe dit opgelost zou kunnen worden?

wutr
17/07/07, 17:46
Onder welke user draait webmin? Misschien zou je het via su kunnen proberen?

Nielsvk
17/07/07, 17:48
cd /games/mta/22003 ; ./mtaserver & > /dev/null 2>&1

Probeer dat eens?:)

glinq
17/07/07, 18:03
Of gebruik het linux commando 'screen' hiermee kun sommige processen die moeite hebben om op de achtergrond te draaien toch starten. Voorbeeld: screen -d -m mtaserver

swiep
17/07/07, 18:11
Suggestie om het in Webmin te maken maar de beschikbaarheid via Usermin te regelen:

Het volgende aanvinken in webmin/custom commands / create command:
Run as user: Webmin user aanvinken
Hide command when executing? Yes aanvinken
Available in Usermin? Yes aanvinken
Use user's environment? Yes

Vervolgens in het hoofdmenu voor usermin kiezen en deze door webmin laten installeren indien deze nog niet geinstalleerd is. Daarna via webmin bij usermin configuration de available modules aanpassen zodat enkel custom commands aangevinkt staat.

Users die Usermin mogen gebruiken aangeven kan eventueel via aanpassing in: /etc/usermin/miniserv.conf
- zoek naar of voeg toe: allowusers <user1> <user2> etc.
- uiteraard na aanpassen een restart van usermin.
Bovenstaande kan waarschijnlijk ook via het webmin-usermin configuration panel.

En je MTA server onder een aparte lokale user installeren uiteraard i.v.m. de rechten.

Lite-On
17/07/07, 19:41
cd /games/mta/22003 ; ./mtaserver & > /dev/null 2>&1

Probeer dat eens?:)

Helaas... werkt ook niet :(



glinq
Of gebruik het linux commando 'screen' hiermee kun sommige processen die moeite hebben om op de achtergrond te draaien toch starten. Voorbeeld: screen -d -m mtaserver

Output from cd /games/mta/22003 ; screen -d -m mta_server ..
/tmp/.webmin/139010_2_run.cgi: line 2: screen: command not found

Blijkbaar kent webmin het command "screen" niet.


Swiep:
.................................


Bedankt! Dit ga ik zeker proberen zodra de start functie werkt :)

Nielsvk
17/07/07, 19:47
Kijk eens in /etc/passwd in welke shell webmin draait, als het iets anders is dan bash verander het dan eens in bash en kijk is of het dan werkt



webmin:x:xxxxx:xxxx::xxxxx:/bin/bash


Zo zou het eruit moeten zien (Niet op de xxxx letten)

Lite-On
17/07/07, 20:05
Kijk eens in /etc/passwd in welke shell webmin draait, als het iets anders is dan bash verander het dan eens in bash en kijk is of het dan werkt



webmin:x:xxxxx:xxxx::xxxxx:/bin/bash


Zo zou het eruit moeten zien (Niet op de xxxx letten)

Er is helemaal geen gebruiker/groep aanwezig genaamd "Webmin" op het systeem..... terwijl er wel Webmin op geinstalleerd is :P

Ik heb heel "passwd" doorzitten lezen, maar niks m.b.t webmin :X

Ik gebruikt trouwens "Webmin 1.350"

l30n
17/07/07, 21:20
/tmp/.webmin/139010_2_run.cgi: line 2: screen: command not found

screen dien je dan nog te installeren. Dit is geen onderdeel van webmin. Afhankelijk van je packagemanager kan je o.a. als volgt installeren:
apt-get install screen
yast2 --i screen
yum install screen

En gebruiker/groep zal je niet vinden in je /etc/passwd aangezien die normaliter niet aangemaakt wordt bij webmin aangezien die niet onder die user/groep draait.

Lite-On
17/07/07, 21:54
screen dien je dan nog te installeren. Dit is geen onderdeel van webmin. Afhankelijk van je packagemanager kan je o.a. als volgt installeren:
apt-get install screen
yast2 --i screen
yum install screen

En gebruiker/groep zal je niet vinden in je /etc/passwd aangezien die normaliter niet aangemaakt wordt bij webmin aangezien die niet onder die user/groep draait.

Nu start ie wel zonder errors.

het enigste probleem is dat de boel telkens weg valt.
Het blijft dus niet open staan op de achtergrond.

full-Patrick
17/07/07, 22:23
Dit is een exploit in MTA op het moment. Heeft iets met de PING te maken van de serverlist. MTA heeft hier nog geen fix voor uitgebracht. Heb er zelf met regelmaat ook last van.

Lite-On
17/07/07, 22:29
Dit is een exploit in MTA op het moment. Heeft iets met de PING te maken van de serverlist. MTA heeft hier nog geen fix voor uitgebracht. Heb er zelf met regelmaat ook last van.

Dat weet ik ;)

Maar het draait lokaal.
Dus dat is het probleem niet :)

Nielsvk
17/07/07, 22:31
screen dien je dan nog te installeren. Dit is geen onderdeel van webmin. Afhankelijk van je packagemanager kan je o.a. als volgt installeren:
apt-get install screen
yast2 --i screen
yum install screen

En gebruiker/groep zal je niet vinden in je /etc/passwd aangezien die normaliter niet aangemaakt wordt bij webmin aangezien die niet onder die user/groep draait.

Volgens mij draait bij de standaard webmin rpm webmin gewoon onder de user webmin hoor? :rolleyes: , correct me if i'm wrong.

swedendedicated
17/07/07, 22:41
als je de webmin pagina afsluit dan sluit tevens de terminal! zelfs als je 2>&1 include. Het beste is om het via shell te doen of door eerst screen uit te voeren.

Lite-On
19/07/07, 02:59
als je de webmin pagina afsluit dan sluit tevens de terminal! zelfs als je 2>&1 include. Het beste is om het via shell te doen of door eerst screen uit te voeren.

Wat ik eigenlijk zo raar vind, is dat SA:MP wel gewoon werkt op dezelfde manier :X

Er is dus geen andere manier? :(

thunder
16/08/07, 01:27
beste wat je kan doen in scren installeren en het via screen runnen
"emerge screen" op gentoo linux om screen te installeren, voor andere disztro's is hierboven al gegeven

Paul Z.
16/08/07, 03:26
Waarom gebruik je niet het commando "nohup" ?
Zie "man nohup" voor gebruiks instructies ;) .