PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocatie 1U, België of Nederland



Stormlord
16/07/07, 18:38
Enige aanbieders? (met goede referenties)

Graag uw beste offerte voor colo van een server bestaande uit volgende hardware, gelieve de individuele kosten of opties op te splitsen a.u.b.

1U, shared rack

Stroomverbruik, volgende server:
1 x Adaptec SAS raid controller ± 25 watt
1 x BX80563E5320A 80 watt peak
1 x Supermicro SC813MTQ-520C Black (520Watt psu)
1 x Supermicro X7DVLi ? 50 watt ?
1 x Riser RR1U-EL negligeable
1 x AOC-SIMLC (IPMI) ± 25 watt (probably overstated)
1 x SNK-P0017 (heatsink, passive) 0
1 x CSE-PTFB-813(B)
2 x HYS72T256420HFD-3S ± 80 Watt (op een laag voltage)
2 x SAS harddisc 15K 73GB 25 watt each = <50 watt (typical 17 Watt volgens seagate) (op 5 en 12V)
2 x SATA harddisc 1TB 7200RPM 20 watt each = <40 watt (op 5 en 12V)
Casefans

Als ik dan een berekening maak kom ik <400 Watt reël piek max uit voor deze config

(deze onderdelen zijn momenteel in bestelling)

Volgens mij gaat het reële verbruik dus niet in de buurt komen van 520Watt maar dus onder de 2A blijven ipv. 2.5A. Wat denken jullie?

Trafiekformule:
Graag prijzen voor
1Mbit tot 10Mbit Flat

Of

1TB traffic, bij 1TB – wat zijn dan de mogelijkheden?
- Bij overschrijding: Optie om op smalband (10Mbit) terug te vallen? Zo ja welke kosten?
- Extra kost per GB? (of blokken van welke capaciteit?)

Vereiste:
- Ten minste 1 x 100MB switch aansluiting (opleg voor redundante aansluiting 2e LAN poort moederbord? - geen extra verbruik)
- Prijs APC masterswitch voor remote reboot (fixed of maandelijkse kost?)

Opties:
- Is er 1 x 24/7 datacenter accesscard inbegrepen (minstens 1 kaart nodig) Is dit een eenmalige kost of een maandelijks weerkerende kost?
- Bsmtp of pop3 op jullie servers aangeraden? Zo ja, waarom? (ik zou eigen pop3 en smtp mailserver draaien op de server met smtp op een poort >1024 en opo 3 op de normale poort omdat ik anders de barslechte SMTP server van mijn provider moet gebruiken)
- Firewall opties?
- SSL een 1 malige optie? Of een maandelijks/jaarlijks weerkerende optie?

Hosting van een aantal domains vereist + subdomains (10 domains met elk een aantal subdomains en hostnames), momenteel staan de domain namen bij Combell – maar als die contracten aflopen is het mogelijk dat we deze naar jullie verhuizen.

Backups door jullie diensten niet vereist.
Service “best effort” (wat is hier al dan niet inbegrepen?).

Wat zijn de kosten per 15 minuten (of per uur?) voor “remote hands”? (voor sommige interventies loont het allicht niet om +200 km te rijden)

Contractueel:
- Wat is de minimumcontractduur?
- Wat is de opzegtermijn?
- Wat is de betalingstermijn en methode? (maandelijks? Trimestrieel? Hoe? VISA/MC? Intl. Overschrijving?)


Mvg,

David

GlennMatthys
16/07/07, 18:47
Beste,

Indien u een offerte wenst, dient u uw topic te posten in Shared / Colocated / Dedicated / Reseller / Registratie Aanvragen (http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/). Hier mogen wij namelijk geen advertenties plaatsen.

U kan ook een moderator vragen om uw topic te verplaatsen naar het correcte forum.

Over het stroomverbruik: wij hebben een praktisch identieke configuratie lopen, en die verbruikt zo'n 0,7 ampère. Ik denk dat u het stroomverbruik van de verschillende onderdelen een beetje overschat. Ik schat om en bij de 1 ampère voor uw configuratie.

Stormlord
16/07/07, 21:41
Je hebt gelijk Glenn, had het pas later gezien. Ik zal mijn vraag op de juiste locatie stellen.