PDA

Bekijk Volledige Versie : hoeveel slots kan ik draaien



moahh
15/07/07, 14:32
hallo allemaal.

ik ben hier nieuwe zins net en ik heb een paar vraagjes waar jullie meschien andword op hebben:) .

ik heb hier een server runnen voor 16 mensen. ( dat zou mijn internet verbinding moeten houden). maar als er zo een 8/9 mensen op zit gaat het laggen (echt focking erg) en iedereens zijn ping schiet omhoog naar de 999 toe zou dat aan mijn geheugen liggen of aan iets anders.
en voor hoeveel slots kan ik hem laten draaien nu. ik ben vanplan aan het einde van deze maand een eigen server pc te kopen. als het nodig is :)


specs/

intel penitium 4 3.2 ghz

512 mb pc 3200 ( ik denk dat dit het is)

radeon 9550

1 × 60 gb

en de rest weet ik niet sory daar voor

b.v.d.

groeten van moahh

3j3ct
15/07/07, 14:54
Ik denk niet dat je server zelf het probleem is maar je upload snelheid ;)

Cyberdevil
15/07/07, 14:54
Zou het mogelijk zijn om iets duidelijker te zijn ?

Ik neem aan dat het hier gaat om een gameserver... Die server moet makkelijk 16 slots af kunnen en als dat niet het geval is dan gok ik dat uw internet hiervoor te traag is. Het is er zoiezo al niet voor geschikt.

Het draait toch weldegelijk op een server en niet op uw eigen computer ?

moahh
15/07/07, 15:21
@ 3j3ct/

downstream 8192 kbit/s ;
upstream 768 kbit/s

@ cyberdevil/

het gaat hier om een server jahh.

ps: 512mb is de hele tijd in gebruik door iets maar kweet niet wat.

3j3ct
15/07/07, 17:14
Welke game? Wat zijn je rate settings? Veel meer als 8 slots ga je niet halen ben ik bang...

nielsrenselaar
15/07/07, 18:00
Met die upstream ga je sowieso bij de gemiddelde game niet meer dan 8 slots trekken hoor. Neem dat er gemiddeld 5 tot 7kb/s gebruikt wordt per verbonden gamer. En dat je niet de volledige upload snelheid hebt (afstand tot centrale, ruis, andere oorzaken) zit je toch aan je max.

moahh
15/07/07, 18:38
ik gebuikt het voor counter strike source.

mijn rate settings zijn dit

sv_maxrate 10000
sv_minrate 5000

sv_maxupdaterate 33
sv_minupdaterate 20
sv_filterban 1

sv_unlag 1
sv_maxunlag .100
fps_max 400

ps : dit gebruik ik nu zins van daag ik moet nog kijken of dit beter gaat

edit/ ik heb even een test gedaan.

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 761.2 KByte/sec

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 112.7 KByte/sec


omg wat is dat traag

wutr
15/07/07, 19:50
edit/ ik heb even een test gedaan.

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 761.2 KByte/sec

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 112.7 KByte/sec


omg wat is dat traag

Hoezo traag? Dat sluit perfect aan bij de opgegeven snelheid (let op KByte en KBIT)

Speel je zelf ook in je eigen server? Zo ja: 512MB is te weinig.

Daarnaast is je upload snelheid waarschijnlijk niet voldoende (hoeveel upload één gamer trekt in een CS:S server weet ik niet, maar dat zou je makkelijk uit kunnen rekenen aan de hand van je rate etc.).

moahh
15/07/07, 20:33
Hoezo traag? Dat sluit perfect aan bij de opgegeven snelheid (let op KByte en KBIT)

Speel je zelf ook in je eigen server? Zo ja: 512MB is te weinig.

Daarnaast is je upload snelheid waarschijnlijk niet voldoende (hoeveel upload één gamer trekt in een CS:S server weet ik niet, maar dat zou je makkelijk uit kunnen rekenen aan de hand van je rate etc.).

oke thx jahh dat 512 mb geheugen is de hele tijd in gebruik door iets dus mijn server kan geen gebruik maken van het geheugen:mad:

zou je ook mis kunnen zeggen hoe je dat kunt uit rekenen. en ik game niet op de zelfde pc als de server draait. maar ik speel er wel op :).

wutr
15/07/07, 21:19
en ik game niet op de zelfde pc als de server draait. maar ik speel er wel op :).

hoe krijg je dat voorelkaar:rolleyes:?



In ieder geval... Hoe je het uitrekent weet ik ook niet meer helemaal zeker, maar volgens mij (let wel VOLGENS mij), is de "rate" in bits( dus geen bytes) per seconde, dus dan kan je de berekening makkelijk uitvoeren.

Stewie
15/07/07, 21:27
Met jouw uploadsnelheid kan je nog geen 8 mensen lagvrij hosten. Waarom zou je ze uberhaupt thuis hosten?

In ieder geval: doe wat onderzoek, lees wat WHT topics door, dit onderwerp komt wekelijks terug. Het heeft in zijn geheel niets met dedicated of colocated te maken, dus een slotje.