PDA

Bekijk Volledige Versie : PHP 5 instellingen nodig.



Sion
15/07/07, 09:57
Beste webhosters.

Ik zit met een probleem waar ik niet uit kan komen via google, en ook niet hier kan vinden, of ik zie gewoonweg wat over het hoofd.

Ik draai thuis een server met windows 2003 server edition, standard.
Het is niet bedoeld voor grote doeleinden maar voor hosting van prive files en testen voor het webdesignen en (proberen) scripten.

Nu ben ik laatst overgestapt van apache & php4 naar wamp5_1.7.2.

Nu zit ik met het probleem dat php5 in wamp is gepropt en sommige pagina's de helft van een script laten zien, zoals dit:

session_start(); include("database.php");
function usernameTaken($username){ global $conn; if(!get_magic_quotes_gpc()){ $username = addslashes($username);
} $q = "sel en etc!

En dan zie ik wel de login form etc, maar met al dat poespas eromheen.

Dit is wel met meerdere scripts zo ( en ja, ookal staat er .php4 achter )

Hier volgt mijn vraag, wat is nu eigenlijk de beste instellingen voor php5 wat het meest gebruikt worden?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

M.v.g Sion.

*Edit* Heb het in de verkeerde topic gezet, kan het verplaatst worden?

nielsrenselaar
15/07/07, 11:03
Je moet ze gewoon .php noemen, en in de httpd.conf duiken om te zien of .php bestanden ook echt door de php geparsed worden, dat is het probleem nu denk ik. Dit probleem heeft vrijwel niets met instellingen te maken.

Tweede mogelijkheid is dat je van shorttags gebruik maakt (<? ipv <?php) die wamp wellicht niet standaard ingesteld heeft.

De derde optie is dat php gewoonweg helemaal niet gestart is.

Ber|Art
15/07/07, 11:07
Verplaatst

Sion
15/07/07, 17:04
Je moet ze gewoon .php noemen, en in de httpd.conf duiken om te zien of .php bestanden ook echt door de php geparsed worden, dat is het probleem nu denk ik. Dit probleem heeft vrijwel niets met instellingen te maken.

Tweede mogelijkheid is dat je van shorttags gebruik maakt (<? ipv <?php) die wamp wellicht niet standaard ingesteld heeft.

De derde optie is dat php gewoonweg helemaal niet gestart is.

Bedankt voor de vlotte reactie en voor het verplaatsen!

Uhm, php is dus sowiezo wel gestart, want mijn ajax chatbox wat dus php, java, html, en een mysql connectie gebruikt, dat werkt allemaal verder wel!

Wat misschien dus zou kunnen is de tags of de config, zal het even bekijken.

*edit*
Heb het na gekeken, en alles klopt, maar volgens mij gewoonweg de extensie's niet.
nu krijg ik dus zulke soort lappen text:


Warning: mysql_pconnect() [function.mysql-pconnect]: Access denied for user 'test'@'localhost' (using password: YES) in C:\testsite\test\login\index.php on line 12

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in C:\testsite\test\login\index.php on line 13

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: A link to the server could not be established in C:\testsite\test\login\index.php on line 13


En weer gebruiken meerdere scripts deze database wat dus weer WEL werken.
En ook mysql is goed geinstaleerd.
Iemand anders nog een optie, of die mij kan zeggen welke extensies worden gebruikt om veel scripten vloeiend te laten draaien ?

M.v.g Sion.

crazycoder
15/07/07, 20:09
Heb het na gekeken, en alles klopt, maar volgens mij gewoonweg de extensie's niet.
nu krijg ik dus zulke soort lappen text:


Warning: mysql_pconnect() [function.mysql-pconnect]: Access denied for user 'test'@'localhost' (using password: YES) in C:\testsite\test\login\index.php on line 12

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in C:\testsite\test\login\index.php on line 13

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: A link to the server could not be established in C:\testsite\test\login\index.php on line 13


En weer gebruiken meerdere scripts deze database wat dus weer WEL werken.
En ook mysql is goed geinstaleerd.
Iemand anders nog een optie, of die mij kan zeggen welke extensies worden gebruikt om veel scripten vloeiend te laten draaien ?

M.v.g Sion.
Lijkt er eerder op dat je gebruiker(s) geen toegang krijgen. Voordat een mysql gebruiker toegang krijgt moet je die eerst geven. Hoe je dat op windows doe weet ik niet, op een linux server is het iets als:
grant welke_rechten_dan_ook to test@localhost identified by 'wachtwoordhier';

Sion
15/07/07, 20:11
Lijkt er eerder op dat je gebruiker(s) geen toegang krijgen. Voordat een mysql gebruiker toegang krijgt moet je die eerst geven. Hoe je dat op windows doe weet ik niet, op een linux server is het iets als:
grant welke_rechten_dan_ook to test@localhost identified by 'wachtwoordhier';

Deze maakt op de zelfde manier verbinding met de mysql als de scripts waarmee het wel werk.
Daarom snap ik het dus niet.
De gebruikers hebben de goede rechten wel, maar dit zijn niet de enigste fouten, jullie als webhosters, welke extensie's hebben jullie nou eigenlijk geladen?

M.v.g. Sion :cool:

Randy
16/07/07, 00:13
Onder Windows kun je de MySQLAdmin van de MySQL site downloaden. Inderdaad even de rechten nakijken. De MySQL extentie in PHP in de php.ini staat wel aan?

Sion
16/07/07, 06:05
Onder Windows kun je de MySQLAdmin van de MySQL site downloaden. Inderdaad even de rechten nakijken. De MySQL extentie in PHP in de php.ini staat wel aan?

Ik herhaal:

Deze maakt op de zelfde manier verbinding met de mysql als de scripts waarmee het wel werk.

Dan is het die funtction wat niet goed is, dan die, dan die, kan nou iemand me hier helpen hiermee?!

Forum's, gastenboeken en blogs werken gewoon!
Maar soms met sommige dingen gewoon niet!

Nogmaals de vraag:

kan dan IEMAND hier zeggen welke instellingen het MEEST worden gebruikt onder de meeste scripten ?!

M.v.g.