PDA

Bekijk Volledige Versie : PowerDNS Superslave -> Domeinen weer verwijderen.



Citruz.
14/07/07, 23:55
Ik heb PowerDNS als secundaire DNS-server draaien in Superslave mode. Ideaal want elke zonde die ik aanmaak op de primaire DNS-server (Bind icm Pleks) wordt direct door PowerDNS overgenomen.

Nu heb ik nog een probleem: Binnen PowerDNS zie ik nergens een optie om verwijderde zones weer automatisch te verwijderen en wanneer je dit dus niet handmatig bijhoudt betekend dit een boel vervuiling in de database.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

D. ter Horst
15/07/07, 13:24
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk, wij hebben hetzelfde probleem gehad.

Dat is ook één van de redenen dat ze mysql replication aanbevelen i.p.v. axfr's te gaan werken. Als je InnoDB gebruikt met de constraint, dan heb je wel het voordeel dat je alleen het domein weg hoeft te gooien, en mysql zorgt dan dat je de records ook direct kwijt bent.

Je zou zelf iets kunnen scripten dat met een cron werkt en af en toe het lijstje langs gaat om te kijken of er domeinen verwijderd moeten worden maargoed, dat is geen ideale oplossing natuurlijk.

mind
15/07/07, 13:26
Powerdns heeft deze functie niet. Je zou het op deze pagina beschreven script eens kunnen proberen....

http://mailman.powerdns.com/pipermail/pdns-users/2005-August/002525.html

Citruz.
15/07/07, 13:57
Dat is ook één van de redenen dat ze mysql replication aanbevelen i.p.v. axfr's te gaan werken.

Helaas, de primaire DNS draait Bind (Plesk ondersteunt geen PowerDNS) dus MySQL-replication is niet mogelijk.

Het zal dus een scriptje in de crontab of de Plesk Event Manager worden...

In ieder geval bedankt.

DiedX
15/07/07, 15:38
Wat je vaak ziet is de foutmelding:

"tried to get jaddajadda.jadda, but I got a NS"

Dan kan je die eruit gooien.