PDA

Bekijk Volledige Versie : DirectAdmin@Debian of Windows 2003 Web



MoeMoe.NL
14/07/07, 19:56
Beste Collega's,

Op het moment loop ik bij mijn huidige hoster tegen veel problemen aan.
Hier draai ik een reseller pakket met een stuk of 15 domeinen er onder.
Echter loop ik ook langzaam tegen de limieten van dat pakket aan waardoor ik zit te kijken daar een dedicated hosting. Gezien mijn huidige prijs (+/- 30epm) wil ik hier niet al te veel aan uitgeven, dus stel ik een limiet op 80epm.

Wat is wijsheid? Tot nu toe heb ik erg goede ervaringen met de combinatie Debian/DirectAdmin. Daar zou ik graag mee verder gaan, echter zie ik ook voordelen in een Windows server, daar ik er waarschijnlijk een stuk software op ga draaien wat als server voor een bepaalde applicatie gaat draaien.

Voor dat geld heb ik geen uitmuntende service, en dat weet ik. Zo zie ik o.a. veel reclame van Strato en daar hoor ik ook veel goede dingen over. Ze bieden al servers aan met Debian vanaf 49epm (waarschijnlijk ga ik in dat geval voor de L server van 69epm), echter heb ik totaal geen ervaring met Plesk 8, werkt dat even eenvoudig?

Vandaar bij deze, vraag ik jullie advies :)

Wat er sowieso op de server gaat draaien:
- PHP5 + MySQL voor het onderbrengen van 20 websites, met naar schatting zo'n 50Gb data/maand op dit moment
- Diverse aanvullende services op andere poorten voor applicaties (deze draaien zowel onder windows als linux)
- Voorkeur voor DirectAdmin
- Voorkeur voor Debian

Daarnaast, afhankelijk van de prijs kan ik natuurlijk op zo'n Strato server zelf een DirectAdmin licentie nemen.

santema
14/07/07, 21:56
DirectAdmin zal niet werken op windows, ik weet niet of dat je bedoeling is?

Strato host zijn servers in duitsland, kun je net zo goed voor de duitstalige strato kiezen, nog goedkoper ook :).

MoeMoe.NL
15/07/07, 04:04
Bedankt, en ja ik weet dat DirectAdmin niet werkt @ Windows. Daarom dat ik twijfel of ik voor een Windows of een Linux server zal gaan.
Nu zie ik dat Strato met Plesk 8 draait, daar even de demo van bekeken en dat ziet er goed uit. Echter heb ik totaal geen ervaring met SuSE... Zit dit heel extreem anders in elkaar dan bijv. Debian?
Bedankt voor die Duitslandtip overigens ;)

1ms
15/07/07, 14:54
Houd er wel rekening mee dat heel veel scripts niet op een windows server zullen draaien. Windows ondersteund sommige commands bijv niet en het is ook altijd een gedoe met de paden in windows. Daar tegenover is windows wel makkelijker te beheren. Zeker als je windows xp gewend bent zul je windows 2003 snel leren.

Plesk in vergelijking met Directadmin is net zoiets als windows vs linux.
Plesk ziet er gelikt uit, maar kan soms wat aan de langzame kant zijn.
Directadmin ziet er wat simpeler uit met veel minder images etc, maar is wel een stuk sneller. Vooral beginnende klanten zullen plesk denk ik fijner vinden.
Dus het ligt ook aan het soort klanten dat je hebt.

Zelf heb ik met allebij gewerkt, dus ik weet waar ik over praat.

En over strato: dit is een prima bedrijf, alleen spreken ze niet supergoed engels. En je moet er ook op letten dat bij de unlimited dataverkeer pakketten je op een 10mbit lijn wordt gegooid als je meer dan 1000gb dataverkeer per maand gebruikt.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag!

WilloW
15/07/07, 15:20
Je kunt ook windows pakken en dan vervolgens VMWARE server erop zetten en dan Debian :) Dan kun je alle 2 gebruiken.

MoeMoe.NL
15/07/07, 17:24
Bedankt voor de tips mensen! Het ziet er zo uit dat ik voor een Strato Duitsland server zal gaan met Debian. Aangezien ik zowel met linux als windows ervaring heb is dat wel in orde. Helaas krijg ik er dan geen Plesk of DirectAdmin bij, dat doen ze alleen bij SuSE waar ik dus 0,0 ervaring mee heb.

Iemand nog een tip voor een gratis of goedkoop beheerssysteem? Of zal ik toch voor de SuSE configuratie gaan?