PDA

Bekijk Volledige Versie : VMware server op Windows 2003



TCM
13/07/07, 12:32
Hallo,

Wij hebben VMware server draaien op een Windows 2003 server. Nu hebben wij af en toe dat als wij de TS sessie afsluiten dat VMware opeens gaat swappen op de harde schijf. Al het geheugen wat de VMware machines gebruiken wordt opeen geschreven op de HDDs.
Nu zorgt dit ervoor dat de machines niet meer reageren en alleen een reboot van de vm's helpt weer.
Kent iemand dit probleem en weet iemand wellicht de oplossing?

Groet,
TCM

pierce
13/07/07, 13:01
Je kan per virtuele machine het geheugen instellen, wellicht dat je daar nog wat kan aanpassen? Je kan er ook voor kiezen om de virtuele machine volledig in het fysieke geheugen van de server te laten draaien.

In de vmware console ga je naar het menu "host > settings" hier vind je een tabblad memory waar je het eea kan instellen. Ook bij de settings van de virtuele machine zelf kan je het maximale geheugen instellen.

Je zegt ook dat alleen een reboot helpt, heb je al eens een diskcheck gedaan? Het kan namelijk ook zijn dat je disk niet helemaal lekker is.

TCM
13/07/07, 13:14
2 van de VMs hebben 2GB toegewezen... 1tje minder omdat hier niet veel intensiefs op draait. De server zelf heeft een totaal van 16GB geheugen.. daar kan het niet aanliggen ;)
De VMs bij elkaar gebruiken +/- 4GB geheugen.. dus genoeg speelruimte zeggen we maar...
De disken zijn goed en hebben geen problemen.

Die optie bij Host, setting zat ik ook aan te denken.. Hij staat nu op de 2de optie met dat ie ook kan swappen af en toe... ik denk dat ik die maar even moet aanpassen naar compleet in het geheugen.. want dit werkt niet natuurlijk ;)

pierce
13/07/07, 13:31
2 van de VMs hebben 2GB toegewezen... 1tje minder omdat hier niet veel intensiefs op draait. De server zelf heeft een totaal van 16GB geheugen.. daar kan het niet aanliggen ;)
De VMs bij elkaar gebruiken +/- 4GB geheugen.. dus genoeg speelruimte zeggen we maar...
De disken zijn goed en hebben geen problemen.

Die optie bij Host, setting zat ik ook aan te denken.. Hij staat nu op de 2de optie met dat ie ook kan swappen af en toe... ik denk dat ik die maar even moet aanpassen naar compleet in het geheugen.. want dit werkt niet natuurlijk ;)

Test dat eerst even goed(buiten de productie uren), want ik heb het ook ooit eens volledig naar fysiek gezet, maar mijn server liep toen vast, rotte module...

bakkerl
13/07/07, 13:44
Onder welk account draait de VMWare Server. Als het de zelfde user is als waarmee TS ingelogt was, dan is dit een eigenschap van windows welke draaiende applicaties van een uitgelogde user weg wil swappen. De user is immers niet meer ingelogt.

TCM
13/07/07, 14:04
VMware server draait in de System account... Alleen de VMware Server Console draait als ik hem open onder dezelfde account als ik ingelogd sta...
De machines draaien ook gewoon door... het geheugen van de machines wordt alleen spontaan geswapped...