PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies aankoop server?



Wynand
12/07/07, 21:27
Hallo,

Ben ik <weer>.
Om met de deur in huis te vallen, ik ben op zoek naar een goede hardware configuratie voor mijn noden voor een acceptabele prijs.
Waarvoor gaat de server gebruikt worden? Gameserver + test VPS.
Maw. ik zit niet te wachten op ping spikes in-game wanneer ik ik iets doe in de VPS (VMWare server).
Wat zoek ik van hardware?
- CPU die krachtig genoeg is om het werk dat ik vereis te doen. Ik dacht aan een Q6600, alleen zuipt die nogal wat stroom. Een E6750/E6850 lijkt me ook wel te kunnen, alleen zit ik met een FSB van 1333MHz, en ik vind niet direct serverbordjes die dat aan kunnen.
- 2 harddisks, RAID 1, zonder losse raidcontroller
Snel en duurzaam (wil hem liever niet na een half jaar zien crashen), met een grote van 160GB (of hoger, maar dat is absoluut niet nodig).
- 1x100MBits is echt wel het minimum, graag een gekoppeld aan een server waar ik via het netwerk de volle (of bijna volle) 100MBits uit kan halen.
- IMPI 2.0 Management card, KVM over IP zou top zijn

Dit alles in 1 pizzadoos (1U). :)

Ideeën? Budget ligt zo rond de 1100 a 1200 incl. levering (en BTW natuurlijk).
Bij Ahead-IT had ik de SCS215 (http://www.ahead-it.be/shop.asp?cat=servers&NR=SCS215) al gespot. :)


Verder (wat hier eigelijk niet thuishoord, maar veel daarover hoeft niet), leaseweb ziet er me aantrekkelijk uit (500GB transfer over dergelijke verbindingen + SPLA 2003 Standard voor minder dan mijn budget (80 incl. btw)), maar weet iemand hoe het zit met hun verbindingen in Evoswitch en wat ze per teveel verzette GB rekenen?

Sorcer
12/07/07, 21:46
Hallo,

Ben ik <weer>.
Om met de deur in huis te vallen, ik ben op zoek naar een goede hardware configuratie voor mijn noden voor een acceptabele prijs.
Waarvoor gaat de server gebruikt worden? Gameserver + test VPS.
Maw. ik zit niet te wachten op ping spikes in-game wanneer ik ik iets doe in de VPS (VMWare server).
Wat zoek ik van hardware?
- CPU die krachtig genoeg is om het werk dat ik vereis te doen. Ik dacht aan een Q6600, alleen zuipt die nogal wat stroom. Een E6750/E6850 lijkt me ook wel te kunnen, alleen zit ik met een FSB van 1333MHz, en ik vind niet direct serverbordjes die dat aan kunnen.
- 2 harddisks, RAID 1, zonder losse raidcontroller
Snel en duurzaam (wil hem liever niet na een half jaar zien crashen), met een grote van 160GB (of hoger, maar dat is absoluut niet nodig).
- 1x100MBits is echt wel het minimum, graag een gekoppeld aan een server waar ik via het netwerk de volle (of bijna volle) 100MBits uit kan halen.
- IMPI 2.0 Management card, KVM over IP zou top zijn

Dit alles in 1 pizzadoos (1U). :)

Ideeën? Budget ligt zo rond de 1100 a 1200 incl. levering (en BTW natuurlijk).
Bij Ahead-IT had ik de SCS215 (http://www.ahead-it.be/shop.asp?cat=servers&NR=SCS215) al gespot. :)


Verder (wat hier eigelijk niet thuishoord, maar veel daarover hoeft niet), leaseweb ziet er me aantrekkelijk uit (500GB transfer over dergelijke verbindingen + SPLA 2003 Standard voor minder dan mijn budget (80 incl. btw)), maar weet iemand hoe het zit met hun verbindingen in Evoswitch en wat ze per teveel verzette GB rekenen?

Hallo Wynand,

De verbindingen had ik volgens mij al een keer doorgegeven? Teveel verzette GB, dat ligt aan de provider waar je heen gaat.

Wynand
12/07/07, 21:59
Leaseweb als ISP, en van de verbindingen weet ik helaas niets meer...

dennis0162
12/07/07, 22:28
Transits:

KPN Eurorings 10Gbps + 2 x 1Gbps
AboveNet 7 x 1Gbps
Global Crossing 10Gbps
MCI / Verizon / UUnet 2 x 1Gbps
Teleglobe / VSNL 10Gbps + 2 x 1Gbps
TeliaSonera 10Gbps + 2 x 1Gbps

Peering Exchanges:

BNIX 1Gbps
DE-CIX 1Gbps
AMS-IX 2 x 10Gbps

wutr
12/07/07, 23:16
Je kunt ook gewoon voor een E6600 , E6700 of X6800 gaan. Deze hebben nog de "oude" 1066FSB en zijn waarschijnlijk 100% compatible met de betere server borden.

Ben je trouwens van plan meerdere gameservers en VPS draaien?

ensermo
13/07/07, 01:07
@Wynand

Weet je ook hoeveel geheugen je nodig gaat hebben? Hoe ga je de gameserver draaien? In een eigen guest OS VM of binnen het hoofd OS?

Wynand
13/07/07, 08:56
Je kunt ook gewoon voor een E6600 , E6700 of X6800 gaan. Deze hebben nog de "oude" 1066FSB en zijn waarschijnlijk 100% compatible met de betere server borden.

Ben je trouwens van plan meerdere gameservers en VPS draaien?Meerdere gameservers, mogelijk, maar deze trekken op de huidige dedi niet meer dan een mega per seconden op pieken.
CPU verbruik is ook twee keer niets.
2VPSen met 128MB Geheugen is wel voldoende.. :)
CPU erin zou vrijwel nooit zwaar gestressed mogen worden.


@Wynand

Weet je ook hoeveel geheugen je nodig gaat hebben? Hoe ga je de gameserver draaien? In een eigen guest OS VM of binnen het hoofd OS?Met VMWare een eigen guest OS, hoogstwaarschijnlijk, als iemand trouwens nog andere (gratis/'goedkope' (geen 1000 euro..)) virtualizatie software voor kent, hoor ik dat ook graag.

JanSmit
13/07/07, 10:23
@Wynand

Weet je ook hoeveel geheugen je nodig gaat hebben? Hoe ga je de gameserver draaien? In een eigen guest OS VM of binnen het hoofd OS?


Gewoon het maximale wat het MB (of OS) kan hebben lijkt me. Geheugen is nu niet zo duur meer, en vmware trekt nogal wat van je systeem.

Gr

Jan

wutr
13/07/07, 11:28
Meerdere gameservers, mogelijk, maar deze trekken op de huidige dedi niet meer dan een mega per seconden op pieken.


Que?

In ieder geval denk ik dat je met de gegevens die je gaf heel ver kunt komen met een E6600 en gewoon 2gig ram erin. Als je meer offertes wilt ontvangen kun je even een aanvraag doen in "Te koop gevraagd / aangeboden" op dit forum.

Brilliance
13/07/07, 12:48
Gewoon een dell kopen :) werkt altijd goed, en ziet er nat uit. :D

Wynand
13/07/07, 12:52
De E6600 is inderdaad geen slechte CPU, maar ik twijfel wat aan de rekenkracht ervan op de zwaardere momenten. Daarom dat een E6750 of een E6850 aantrekkelijker leek, of de bovengenoemde X6800 (die moet ik nog eens opzoeken ook).
Hoe zit het eigelijk met de AMD productie lijn voor server CPU's?


Gewoon een dell kopen :) werkt altijd goed, en ziet er nat uit. :DDell's zijn nogal duur voor wat je krijgt, vind ik..

wutr
13/07/07, 13:17
De E6600 is inderdaad geen slechte CPU, maar ik twijfel wat aan de rekenkracht ervan op de zwaardere momenten. Daarom dat een E6750 of een E6850 aantrekkelijker leek, of de bovengenoemde X6800 (die moet ik nog eens opzoeken ook).
Hoe zit het eigelijk met de AMD productie lijn voor server CPU's?


De Core2Duo's en Xeons (3000/5100) zijn vele malen krachtiger dan de oplossingen van AMD. Die E6600 heeft genoeg power om aan jouw wensen te voldoen, maar zorg dan dat je ook genoeg snel geheugen erin stopt.

GlennMatthys
13/07/07, 17:42
Mijn mailserver heeft de volgende configuratie:
* Kast: Supermicro SC811-520TQ (http://www.supermicro.com/products/chassis/1U/811/SC811TQ-520.cfm)
* Moederbord: Supermicro X7DVL-E (http://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon1333/5000V/X7DVL-E.cfm) (heeft ondersteuning voor 1333 Mhz FSB en quadcore processoren)
* Geheugen: 2 x Kingston KCR667D2D8F5/1G (DDR2-ECC FB-DIMM, 667 Mhz)
* Harde schijf: 2 x Western Digital Raptor 150GB (http://www.westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=189)
* Processor: 1 x Intel Xeon 5130 (http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLABP) (2 Ghz, Dual Core, 4 MB cache)

Ideale configuratie, perfect op elkaar afgestemde componenten. CPU cooler is ook van supermicro, koperen passief koelblok (Supermicro Nr. SNK-P0017)

Toen ik deze configuratie kocht was het ergens iets van een 1400 à 1500 euro, iets boven je budget, maar je krijgt er ook veel voor terug. Waarschijnlijk kan je hem nu al een stuk goedkoper krijgen.

Wynand
13/07/07, 18:01
Heb je dat volledige geassembleerd ergens besteld, of de losse onderdelen besteld? :)

GlennMatthys
13/07/07, 18:26
Heb je dat volledige geassembleerd ergens besteld, of de losse onderdelen besteld? :)

Losse onderdelen besteld.

Jethro
13/07/07, 23:38
Dell's zijn nogal duur voor wat je krijgt, vind ik..

Even met dell bellen doet al wonderen in de prijs :)

advandeput
14/07/07, 00:26
Kijk eens naar de ECOserver van Sencilo.Zijn energiezuinig en goed geprijsd. Idaal voor hosting bedrijven