PDA

Bekijk Volledige Versie : Servers en cpu



BM-Solutions
12/07/07, 19:09
Beste allen,

Welk merk servers + type cpu gebruiken de meeste gsp's hier eigenlijk en waarom precies dat merk of cpu ? Denk aan Dell, HP, Supermicro etc.

Ik ben me nl. aan het orienteren welke nieuwe servers we zullen gaan nemen, op dit moment draaien we op dual xeons. Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met AMD en de nieuwe Intels cpu's.

Het hoeven geen budget servers te zijn trouwens.

Alvast bedankt voor het lezen

Cyberdevil
12/07/07, 19:35
Wij gebruiken Supermicro moederborden en cases omdat deze volgens mij een van de betere merken zijn.(persoonlijke keuze) Waarom zijn er veel die dell gebruiken. Wel omdat deze degelijke servers maken en als je geluk heb zeer goedkoop kunt aankopen in grote aantallen. HP maakt ook goeie servers maar die zal je al minder tegen komen om gameservers op te hosten. Niet dat deze minder van kwaliteit zijn.

Wat ik u zou aanraden is niet te veel naar andere te kijken maar eerder alle mogelijkheden overlopen en zelf servers uitkiezen.
Intel of AMD is iets waar je persoonlijk voor moet kiezen. Het is niet zo dat de ene beter is dan de andere. Een prijsverschil is er wel maar en prijs/kwaliteit verschil zal er ook wel zijn maar dat ligt er net aan hoe goedkoop je bepaalde systemen kan krijgen.

Wij hebben goede ervaringen met Intel Xeon servers en hebben deze voornamelijk gebruikt. Maar moest het zich voor doen dat ik ergens goedkoop een reeks opterons kan vastkrijgen zou ik het zeker niet laten schieten.

Stewie
12/07/07, 19:41
100% Dell servers :)
Eerst de 1425 en 1850, nu de dual quadcore 2950 :)

Sorcer
12/07/07, 21:54
100% Dell servers. Betrouwbaar, kwaliteit, en ziet er goed uit! 860, 1950.

NWO
13/07/07, 15:13
Wij gebruiken ook Dell. 860 voornamelijk :)
De nieuwe Quad cores zijn erg nice!

BM-Solutions
13/07/07, 17:37
Bijna allemaal Dell zo te zien, dat dacht ik eerlijk gezegt al. Ik vind zelf die Dell servers naast betrouwbaar ook erg mooi. En gsh2 en dual quadcorde zelf :) nice nice. Draai je daar met name de grote publics op of ?

JustLinked
16/07/07, 17:16
Wij maken gebruik van de HP Proliant DL380 G4 en de HP Proliant DL360 G4. Uitgerust met Dual Xeon 3,4Ghz CPU's en flink wat geheugen.

GlennMatthys
16/07/07, 20:09
Ik ben nogal supermicro aanhanger, dat zelfbouwbloed zit nog altijd in mij. Ik doe niets liever dan componenten uitzoeken en ze assembleren :D. Onze eigen servers zijn dus allemaal supermicro. Voor dedicated servers gebruiken wij HP DL140's.

glinq
16/07/07, 22:30
Wij gebruiken Low Voltage dual core Xeon cpu's incombinatie met het blade chassis van Intel. Low voltage omdat stroom toch steeds meer een issue is in de huidige datacenters.