PDA

Bekijk Volledige Versie : Veel down, wat zijn je rechten?



gsus23
12/07/07, 11:56
Beste WHT'ers,

Ik heb een vraag omtrend het kunnen omzeggen van een contract, maar eerst zal ik me in het kort even voorstellen.

Naam: R. Oerlemans (ivm google afgekort)
Leeftijd: 15 Jaar
Woonplaats: Moergestel (N-B)

De naam van het bedrijf noem ik even bedrijf X, omdat ik niet weet of ik de naam van het bedrijf languit mag schrijven.

Een tijdje geleden heb ik een resellerhost gekocht/gehuurd bij bedrijf x, ik was hier de eerste we(e)k(en) tevreden mee maar de laatste maanden wordt het er alleen maar slechter op. De server is soms 5 uur p/d niet bereikbaar en de mailserver werkt ook maar half. Wanneer je met een PHP Mail functie een mail stuurt komt hij 1.5 uur later aan (dan gaat het nog snel).

Nu is mijn vraag: Wat zijn mijn rechten om bij bedrijf x weg te gaan? (Ik heb geen contract getekend, bestelling via MSN en Mail gedaan).

Hopelijk kan iemand mij helpen, want een dag langer bij bedrijf x is een dag hosting-dood.

Met vriendelijke groet,
R. Oerlemans :)

nielsrenselaar
12/07/07, 11:58
Er is geen contract zeg je, wat let je dan om er weg te gaan? Ik weet niet of het een fors bedrag is, maar anders gewoon een opzegging versturen, een beter bedrijf zoeken (of vraag hier om aanbiedingen) en alles oververhuizen en dag dag zeggen tegen bedrijf X.

Wel alles onder vermelding van de reden (dus de grote downtime).

gsus23
12/07/07, 12:00
Is een overeenkomst via mail en msn niet rechtsgeldig dan?

crazycoder
12/07/07, 12:06
De server is soms 5 uur p/d niet bereikbaar en de mailserver werkt ook maar half. Wanneer je met een PHP Mail functie een mail stuurt komt hij 1.5 uur later aan (dan gaat het nog snel).

Jij weet ook dat je provider hier wellicht niets aan kan doen?

Zowel spam als antispam maken e-mail zo af en toe onbruikbaar. Soms komt mail laat of helemaal niet aan.. hotmail is hier heel erg goed in.

Paulewk
12/07/07, 12:08
Is een overeenkomst via mail en msn niet rechtsgeldig dan?

Wat denk je nou zelf ? Heb je ergens je handtekening gezet?

crazycoder
12/07/07, 12:09
Nu is mijn vraag: Wat zijn mijn rechten om bij bedrijf x weg te gaan? (Ik heb geen contract getekend, bestelling via MSN en Mail gedaan).

Je hoef niet perse een contract te hebben getekend. Mondeling kan net zo goed. Als je meerdere keren regelmatig hezelfde bedrag betaal na ontvangst van een factuur wordt een overeenkomst verondersteld te bestaan.

Afhankelijk van het bedrag zou je jouw ouders de overeenkomst wellicht kunnen laten vernietigen. Dat is op zich een rotstreek, maar het zou je kunnen redden :)

Als het niet om teveel geld gaat zou je de boel natuurlijk ook gewoon kunnen verhuizen. Inclusief opzeggen per einde looptijd contract.

dennis0162
12/07/07, 12:09
Is een overeenkomst via mail en msn niet rechtsgeldig dan?

Nee, dit is niet rechsgeldig. Alleen een contract met een handtekening er onder.

gsus23
12/07/07, 12:09
Jij weet ook dat je provider hier wellicht niets aan kan doen?

Zowel spam als antispam maken e-mail zo af en toe onbruikbaar. Soms komt mail laat of helemaal niet aan.. hotmail is hier heel erg goed in.

Die downtimes kan hij ook niets aan doen, maar wil niet zeggen dat ik er dan minder pissig om wordt.

En over die mais:

Normaal komt het bij Gmail direct aan. En 1.5 uur lijkt mij tot 89 minuten langer als gebruikelijk.


Je hoef niet perse een contract te hebben getekend. Mondeling kan net zo goed. Als je meerdere keren regelmatig hezelfde bedrag betaal na ontvangst van een factuur wordt een overeenkomst tevens te bestaan.

Heb nog niets betaald.

Maar inderdaad, beste is denk ik gewoon die boel verhuizen, alles afbetalen in een keer (komende maanden ook gelijk) en dan héél snel weg daar.

Swiftway-UK
12/07/07, 12:50
Nee, dit is niet rechsgeldig. Alleen een contract met een handtekening er onder.

Gewiin even een vraagje: waar heb jij rechten gestudeerd?

Keizer
12/07/07, 13:11
@ dennis0162 & paulewk

http://www.iusmentis.com/technologie/email/rechtsgeldig/



Een uitgetypt en door beide partijen getekend contract is een manier, maar zeker niet de enige. Op een veiling geef je bijvoorbeeld met handopsteken aan dat je bereid bent het bedrag te betalen. Als de veilingmeester dan "eenmaal, andermaal, verkocht" zegt en met zijn hamer slaat, heb je het gekocht.

Wie dus een e-mail stuurt met daarin een koopopdracht, zit aan die overeenkomst vast. Dat geldt ook voor het drukken op een knop met "Bestelling plaatsen" er op trouwens. Zo'n overeenkomst is dan wel een koop op afstand en daar gelden bijzondere regels voor.

Paulewk
12/07/07, 13:26
@ dennis0162 & paulewk

http://www.iusmentis.com/technologie/email/rechtsgeldig/

Uit ervaring weet ik helaas dat de rechter hier geen hol mee doet.

FunnyMedia
12/07/07, 13:50
Daarnaast ken ik "reputatie" van de topicstarter redelijk dus ben ik zeer benieuwd naar "het verhaal" van de tegenpartij.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten dus nog niet te snel oordelen...

gsus23
12/07/07, 14:12
Daarnaast ken ik "reputatie" van de topicstarter redelijk dus ben ik zeer benieuwd naar "het verhaal" van de tegenpartij.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten dus nog niet te snel oordelen...

Dat ging over iets heel anders.

Ik beschuldig hier ook niemand van iets, ik vraag ook alleen wat mijn rechten zijn qua het opzeggen.

Geoffrey
12/07/07, 16:15
Uit ervaring weet ik helaas dat de rechter hier geen hol mee doet.

Oja? Ik heb al andere ervaringen gehoord. Het is zoals hierboven gezegd, het meermaals betalen van een bepaald bedrag (met waarschijnlijk dezelfde omschrijving op de factuur) in combinatie met de algemene voorwaarden kan er voor zorgen dat je wel vast hangt aan een bepaalde dienst. Ik ga geen bedrijven noemen, maar er zijn zo'n paar zaken die er zelf in slagen klanten voor twee jaar aan hun te binden door simpelweg in het AV op te nemen dat je bij betaling van het eerste bedrag een pakket huurt voor de termijn van twee jaar die je gewoon per maand kunt betalen.

Of je dus zomaar kan zeggen ik ben weg hangt volledig af van wat je hoster zijn AV, etc.

@Dennis: een overéénkomst / bestelling via mail kan dus perfect rechtsgeldig zijn.

Niet iedereen is zo braaf om een net contractje te maken ;) Helaas..

MMaI
12/07/07, 16:46
mensen, geef hem gewoon even simpel advies.
stuur een mail/brief naar dit bedrijf waarin je hen meedeelt dat je het contract op de vroegst mogelijke datum wenst te ontbinden.
Als je betaald per maand, en in je via mail overeengekomen contract staat niets over jaarbasis oid, maar wel een opzegtermijn, neem dan deze in acht, mocht het zo zijn dat ze een SLA aangeven in het contract kun je hieraan refereren.
Mocht er uitdrukkelijk in het contract staan dat er bij in gebreke blijven van de leverancier het contract als ontbonden beschouwd kan worden ben je er ook vanaf, let wel op dat je je rekeneningen tot dat moment wel betaald moet hebben.
Als er in een van de mailberichten geen akkoord is aangegeven voor de algemene voorwaarden en er ook geen contract is overlegd dna ben je in principe vrij om alles mee te nemen en per direct weg te wezen.

Let op dat je even een kopitje maakt van je data op de server alvorens te vertrekken, ommige hosters (vooral degenen die veel down zijn/niet erg klantvriendelijk) hebben er een handje van om alvast je account op te zeggen als je aangeeft dat je per xx wil verhuizen naar een andere host.

Succes er mee en mocht je problemen er mee hebben kun je altijd vragen hier stellen natuurlijk

ps. voor allen die refereren naar een wetsartikel, denk even aan de wet kopen of afstand, hierin is alles duidelijk genoeg gedefinieert, verder moet ik helaas Paulewk gelijk geven, met dat artikel doet een rechter "geen hol"

Randy
12/07/07, 17:16
Je had natuurlijk bij de aanvraag (http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/114866-gez-resellerhosting.html) kunnen kijken wat de - extern gemeten - <knip> was (als die functie toen al bestond). Iedereen biedt wel 99,9%, maar nergens zie je dit weer in een contract of SLA, laat staan wat de eventuele compensatie is als het niet gehaald wordt.

De behaalde uptime is natuurlijk ronduit belachelijk. Ook op het moment van schrijven zijn ze down. Ik ben dan ook benieuws of Gedragscode.com maatregelen gaat nemen als je met een klacht komt. Daar zijn ze <knip>.

Verder heb je natuurlijk zelf voor budget gekozen bij een onderneming die destijds nipt een half jaar bestond. Ik zou zelf snel op zoek gaan naar een andere provider en voor die 30 euro niet moeilijk gaan doen. Ik hoop dat je je les nu geleerd hebt. Op deze (http://www.bizp.nl/) site vindt je zakelijke internetproviders die wél een bewezen reputatie hebben. En controleer dan wel vooraf de uptime (http://www.webhostingtalk.nl/uptime.php).

Geoffrey
12/07/07, 17:55
mensen, geef hem gewoon even simpel advies.
stuur een mail/brief naar dit bedrijf waarin je hen meedeelt dat je het contract op de vroegst mogelijke datum wenst te ontbinden.
Als je betaald per maand, en in je via mail overeengekomen contract staat niets over jaarbasis oid, maar wel een opzegtermijn, neem dan deze in acht, mocht het zo zijn dat ze een SLA aangeven in het contract kun je hieraan refereren.
Mocht er uitdrukkelijk in het contract staan dat er bij in gebreke blijven van de leverancier het contract als ontbonden beschouwd kan worden ben je er ook vanaf, let wel op dat je je rekeneningen tot dat moment wel betaald moet hebben.
Als er in een van de mailberichten geen akkoord is aangegeven voor de algemene voorwaarden en er ook geen contract is overlegd dna ben je in principe vrij om alles mee te nemen en per direct weg te wezen.

Let op dat je even een kopitje maakt van je data op de server alvorens te vertrekken, ommige hosters (vooral degenen die veel down zijn/niet erg klantvriendelijk) hebben er een handje van om alvast je account op te zeggen als je aangeeft dat je per xx wil verhuizen naar een andere host.

Succes er mee en mocht je problemen er mee hebben kun je altijd vragen hier stellen natuurlijk

ps. voor allen die refereren naar een wetsartikel, denk even aan de wet kopen of afstand, hierin is alles duidelijk genoeg gedefinieert, verder moet ik helaas Paulewk gelijk geven, met dat artikel doet een rechter "geen hol"

Dat kan misschien in de nederlandse rechtbanken zo zijn, hier luisteren rechters er weldegelijk naar. AV kan je ook niet zomaar naast je neerleggen anders heeft het geen nut meer dat we nog de moeite doen ze te drukken en op te stellen. Ik vind het maar raar als een rechter enkel kijkt naar een contract en niet naar de situatie of eventuele andere documenten, maar goed dat zal wel weer aan mij liggen ;)

3j3ct
12/07/07, 18:13
Door een betaling te doen is TS akkoord gegaan met de aanbieding en zit dus vast aan het contract...

BsHosting
12/07/07, 18:52
Ik denk dat het vakantie is en ze gewoonweg geen zin hebben om er iets aan te doen.
of misschien komen ze erachter dat met deze lage prijzen je uiteindelijk je eigen ramen ingooit en sterven een stille dood.

maar feit blijft dat wederom de klant weer eens de dupe is.

Randy
12/07/07, 18:58
Wellicht dat het opzen zetten van bepaalde foradelen (aanvragen) gekoppeld kan worden aan een - verplichte - uptimecontrole? Want als je bepaalde uptimes ziet, wordt je verre van vrolijk.

BsHosting
12/07/07, 19:01
Wellicht dat het opzen zetten van bepaalde foradelen (aanvragen) gekoppeld kan worden aan een - verplichte - uptimecontrole? Want als je bepaalde uptimes ziet, wordt je verre van vrolijk.


Of meteen eens invoeren wat ik al meer aangaf betaald adverteren en waar de ts offertes kan kiezen van bedrijven die betaald hebben.

zo ziet ook niemand de prijs van een ander en krijg je geen ikke ikke ikke zal die klant krijgen ook al moet ik er geld bijleggen

want dat is wat er nu gebeurd

Geoffrey
12/07/07, 19:07
Of meteen eens invoeren wat ik al meer aangaf betaald adverteren en waar de ts offertes kan kiezen van bedrijven die betaald hebben.

zo ziet ook niemand de prijs van een ander en krijg je geen ikke ikke ikke zal die klant krijgen ook al moet ik er geld bijleggen

want dat is wat er nu gebeurd

Niet speciaal tegen jou gericht wat ik nu ga zeggen, maar wordt het niet eens tijd dat er gestopt wordt met die zever? :) Als een klant problemen heeft met een bedrijf die z'n hosting duur verkoopt wordt er niks over gezegd, maar als een klant een probleem heeft met een bedrijf die het wat goedkoper aan kan bieden dan is het gelijk te wijten aan de prijs die ze ervoor betalen. Nugoed zinloze discussie, maar ik vind het tijd worden dat er niet steeds op terug wordt gevallen, laten we daar maar eens een policy over gaan maken hier op wht.

gsus23
12/07/07, 20:11
Door een betaling te doen is TS akkoord gegaan met de aanbieding en zit dus vast aan het contract...

En wat als er nog een betaling is gedaan? ;-)

@overige: Bedankt voor de tips van het controleren van uptime e.d.:lovewht:

Dit is de mail waarmee ik mijn 'koop' heb gedaan


Beste,

Ik zou graag een reseller starter willen bestellen, op msn hadden we betaling per maand afgesproken met een setup-kosten van 9,95€. en een betaling van 4,85 p/m.

Met vriendelijke groet,
R. Oerlemans

leslinho
12/07/07, 21:01
Ik zit zelf ook bij deze hoster met mijn reseller pakket en ook hier de laatste tijd alleen maar problemen.

Nu weet ik dat zij niets er aan kunnen doen wanneer ze een attack krijgen (dat is wat mij is verteld) maar voor mij als klant zijnde is het zeer vervelend. Ik ben tenslotte al 3 dagen totaal niet/slecht berijkbaar.

In de eerste maanden had ik totaal geen problemen met deze hoster maar dit kan ik mijn klanten niet aandoen, zij zijn hier ook de dupe van.

Ik sta momenteel ook op het punt om mijn account op te zeggen en verder zoeken naar een andere hoster.

BsHosting
12/07/07, 21:10
misschien geld uitgeven aan een serverbeheerder die het probleem misschien wel kan oplossen.
alleen denk ik dat er geen geld voor is en de klanten zo maar offline blijven.

@ geoffery als je voor 50ct op de eerste rang wil zitten ben je idd zelf ook schuldig maar door het moeilijker te maken voor dit soort grapjassen zullen dat soort klanten ook minder worden hier.


Ik zit zelf ook bij deze hoster met mijn reseller pakket en ook hier de laatste tijd alleen maar problemen.

Nu weet ik dat zij niets er aan kunnen doen wanneer ze een attack krijgen (dat is wat mij is verteld) maar voor mij als klant zijnde is het zeer vervelend. Ik ben tenslotte al 3 dagen totaal niet/slecht berijkbaar.

In de eerste maanden had ik totaal geen problemen met deze hoster maar dit kan ik mijn klanten niet aandoen, zij zijn hier ook de dupe van.

Ik sta momenteel ook op het punt om mijn account op te zeggen en verder zoeken naar een andere hoster.

Randy
12/07/07, 21:11
Ik zit zelf ook bij deze hoster met mijn reseller pakket en ook hier de laatste tijd alleen maar problemen.

Nu weet ik dat zij niets er aan kunnen doen wanneer ze een attack krijgen (dat is wat mij is verteld) maar voor mij als klant zijnde is het zeer vervelend. Ik ben tenslotte al 3 dagen totaal niet/slecht berijkbaar.

In de eerste maanden had ik totaal geen problemen met deze hoster maar dit kan ik mijn klanten niet aandoen, zij zijn hier ook de dupe van.

Ik sta momenteel ook op het punt om mijn account op te zeggen en verder zoeken naar een andere hoster.

Niets aan te doen? Firewallen, loadbalancen, BEVEILIGEN, bepaalde websites een eigen IP/subnet geven, bepaalde websites gewoon weigeren, etc. Maar deze genoemde hoster heeft volgens mij maar 1/2 servertjes. Anders zou je geen server specificaties bij een aanbieding zetten lijkt me. Ik zie ons al ~58 serverconfiguraties plaatsen bij een aanbieding...

Overigens zegt het weinig. We hebben nog Sun Cobalts in productie (P3-1000's) die sneller zijn dan de standaard directadmin installaties op een Core 2 Duo. Winst behaal je niet door een snelle processor maar door de juiste configuraties. En ervaring is alleen te leren, een dat is een lang traject.

Ik blijf erbij: Uptimes lager dan 99% zijn belachelijk. Zelfs als je thuis gaat hosten behaal je een betere uptime. Alles boven de 99,95% wordt duur. Wijzelf gaan tot 99,97% en het beetje extra is te duur. 99,97% houdt ongeveer in dat je 17 minuten per maand onbereikbaar zou kunnen zijn. (kernel update, reboot, DDS naar andere locatie zetten, etc.)

Misschien dat een van de mensen eens een phpinfo(); bestand online kunnen zetten, ben wel eens benieuwd naar de instellingen van deze host. Deze downtimes lijken mij gewoon onder NALATIGHEID te vallen. Misschien een groot woord, maar denk dat vele collega's het met me eens zijn.

edit: De maand is nog niet eens op de helft en de downtime bedraagt nu al 1,5 dag...

Headout edit: link weggehaald, daar gaat dit topic helemaal niet om. Kinderachtig en flauw.

Geoffrey
12/07/07, 21:12
misschien geld uitgeven aan een serverbeheerder die het probleem misschien wel kan oplossen.
alleen denk ik dat er geen geld voor is en de klanten zo maar offline blijven.

@ geoffery als je voor 50ct op de eerste rang wil zitten ben je idd zelf ook schuldig maar door het moeilijker te maken voor dit soort grapjassen zullen dat soort klanten ook minder worden hier.

Oké op dat vlak ben ik het wel met je eens :)

X-Hosted
12/07/07, 21:18
Een attack duurt geen 3 dagen :) Misschien zijn ze gewoon op vakantie en hebben ze (of hij.. als het 1mansbedrijfje is) geen idee van wat er aan de hand is omdat er geen internet ter beschikking is.

Overigens is de host nog niet zo lang aktief, en kunnen dit ook gewoon problemen zijn die niet zelf opgelost kunnen worden, denk aan hacked / verklootte server en geen kennis aanwezig om het op te lossen oid. Dat gebeurt nu eenmaal, en daar leer je heel erg van, kan ik je uit ervaring vertellen ;)

In geval van gsus23, hebben je ouders/verzorgers toestemming voor de overeenkomst met <knip> gegeven? zo niet.. dan is die overeenkomst niet rechtsgeldig.

Edit: BsHosting en Randy waren me voor

BsHosting
12/07/07, 21:21
In geval van gsus23, hebben je ouders/verzorgers toestemming voor de overeenkomst met <knip> gegeven? zo niet.. dan is die overeenkomst niet rechtsgeldig.

Dit zou ik toch niet te hard durven te roepen, immers webhosting wordt tegenwoordig steeds meer als normaal gezien he dat het door kinderen van bv 13 a 14 jaar al besteld word.

X-Hosted
12/07/07, 21:31
@ BsHosting; Formeel gezien.. het is in ieder geval voor de ouders !VOLGENSMIJ! mogelijk om de overeenkomst per direct te ontbinden in dit geval.


Ik ben dan ook benieuws of Gedragscode.com maatregelen gaat nemen als je met een klacht komt. Daar zijn ze deelnemer

Aspirant deelnemer, dat wil zeggen dat ze deze nog niet gesigned hebben. Dat zie je alleen niet op ispgids, of ze deelnemer of Aspirant deelnemer zijn.

Eigenlijk zou ik onderstaande niet moeten zeggen.. maar goed;

Een potentiele klant van ons (welke bij Interion en bij ons een test accountje had.. 3x raden wie het gaat worden, hehe ;)) vertelde me dat een groot deel van de support daar door een 13/14 jarige gedaan wordt, geen idee of dat dan ook de eigenaar is overigens. :X

BsHosting
12/07/07, 21:33
Als het de eigenaar is kan het nog leuk worden zijn ouders zijn dan geheel aansprakelijk denk ik zo.

FSCJasper
12/07/07, 21:36
Zullen we hier niet te suggestief worden? :)

JorisGS
12/07/07, 22:01
Zullen we hier niet te suggestief worden? :)

Geboortedatum: 19-06-1989

Voor de niet zo goede rekenaars onder ons: 18 jaar.


(Viva el Google)

FSCJasper
12/07/07, 22:10
Het gaat mij niet specifiek om de leeftijd. Ik heb goede contacten met de betreffende eigenaar dus die informatie was mij bekend.

Ik vind dat regelmatig suggestieve uitspraken worden gedaan over bepaalde bedrijven of mensen zonder een feitelijke onderbouwing. Waarom blijft de helft niet bij het probleem: de TS is ontevreden met de uptime van het bedrijf en wil opzeggen. Welke rechten heeft hij?

Overigens kan een betaling van minderjarigen alleen teruggedraaid worden door de ouders als het bedrag niet in verhouding staat met zijn leeftijd. Een hostingpakket van paar tientjes moet betaalbaar zijn voor iedere tiener.

BsHosting
12/07/07, 22:23
Als je dan zo'n goede contacten met hem hebt misschien eens even contact met hem opnemen om hier wat duidelijkheid aan zijn klanten te geven.

JorisGS
12/07/07, 22:27
Ik snap het probleem van de TS eigenlijk niet. Hij zegt dat hij nog niet eens heeft betaald, so what's the problem?

FSCJasper
12/07/07, 22:28
Als de eigenaar interesse heeft om zijn relaas hier te doen, zal hij daartoe zelf de actie maken. Hij runt zijn bedrijf zoals hij dat goed dunkt. Ik houd mij verder buiten zijn bedrijfsvoering, noch kan ik hem verplichten hier verdere toelichting te geven over deze kwestie.

BsHosting
12/07/07, 22:28
Ik snap het probleem van de TS eigenlijk niet. Hij zegt dat hij nog niet eens heeft betaald, so what's the problem?

TS wil gewoon weten hoe het zit en wil online zijn denk ik zo

leslinho
12/07/07, 22:39
De TS is daarbij niet de enige. Er word trouwens niet opgenomen op het noodnummer.. Lekker noodnummer is dat dan. :)

Ik wil deze hoster geen slechte naam geven, hij heeft in de begin maanden prima gedraaid, maar 3 dagen downtime? Word wel een beetje veel.

gsus23
12/07/07, 23:32
Ik snap het probleem van de TS eigenlijk niet. Hij zegt dat hij nog niet eens heeft betaald, so what's the problem?

De facturen liggen er wel ;-) Dus ik zou toch gewoon moeten betalen?

Ik zou daar alleen zósnel als mogelijk weg willen, ik ben eigenlijk opzoek naar een gaatje waardoor ik de afspraak per direct kan opzeggen.

X-Hosted
12/07/07, 23:32
Ik snap het probleem van de TS eigenlijk niet. Hij zegt dat hij nog niet eens heeft betaald, so what's the problem?

Ok..;

Dat je nog niet betaald hebt wil niet zeggen dat je geen overeenkomst hebt? Of er nu wel of geen wettelijke overeenkomst is, daar lopen de meningen hier nog wat over uit 1.

Maar stel dat je dat een overeenkomst hebt met een bedrijf wat als we alle info hier moeten geloven; nog niet zo lang geleden gestart is, een eigenaar van 18 en een support 'medewerker' van 13/14 jaar heeft, er niet in slaagt om een storing op te lossen, wat zijn nood en gewone telefoon nummer in geval van drie dagen storing niet opneemt en niets van zich laat horen.

Dan kan ik me indenken dat de TS hier vanaf wil :) en TS weet niet zo goed hoe dat aan te pakken, now.. thats the problem sir. Komt nog bij dat het allemaal niet zo nejes is van het bedrijf in kwestie natuurlijk.

Maar wie weet hebben ze een hele goede reden en wil de eigenaar die hier graag posten en zijn verweer doen ;)


Ik zou daar alleen zósnel als mogelijk weg willen, ik ben eigenlijk opzoek naar een gaatje waardoor ik de afspraak per direct kan opzeggen.

Je bent 15, laat je ouders een belletje of mailtje doen waarin ze zeggen niet akkoord te zijn met de door jou geplaatste bestelling en dat ze de overeenkomst bij deze per direct ongedaan willen maken.

Dat is imo de makkelijkste weg, dan heb je geen doen met koop of afstandswet of wanprestatie van leverancier gedoe .. :) Ik wens je veel suc6!

gsus23
12/07/07, 23:35
Misschien dat een van de mensen eens een phpinfo(); bestand online kunnen zetten, ben wel eens benieuwd naar de instellingen van deze host. Deze downtimes lijken mij gewoon onder NALATIGHEID te vallen. Misschien een groot woord, maar denk dat vele collega's het met me eens zijn.

Had het graag voor je gedaan, maar op een offline server gaat dat niet lukken helaas. :(

®on
12/07/07, 23:37
Ik vind dat regelmatig suggestieve uitspraken worden gedaan over bepaalde bedrijven of mensen zonder een feitelijke onderbouwing.
Hulde. Het lijkt erop dat een aantal handenwrijvend achter de PC zit, flink met de zoutpot strooiend. :mad:

Waarom blijft de helft niet bij het probleem: de TS is ontevreden met de uptime van het bedrijf en wil opzeggen. Welke rechten heeft hij?
Goed plan. Adviezen zijn welkom; het zoveelste budgethostbash topic niet.
Her en der is wat geknipt; de bedrijfsnaam doet niet ter zake.

Graag on topic.

Raptor
13/07/07, 00:52
Verhuis je boeltje gewoon eerst en kijk daarna hoe je het oplost :P

Geoffrey
13/07/07, 01:12
Het verhaal heeft twee kanten hé. Ik bedoel, ik ken het desbetreffende bedrijf niet goed genoeg om te oordelen, maar wie heeft er al eens niet een jonger (lees minderjarig) persoon willen aan hosting helpen? Ik bedoel, dit is het internet jongens en de jeugd wordt constant volwassener (sommige toch, en dat is een goede zaak), maar het mag niet worden "ochja als ik niet betaal kunnen ze me toch niks maken, want m'n ouders hebben niet getekend". Dan moeten we gewoon als hoster zeggen, geen enkele minderjarige kan nog zelfstandig aan hosting geraken en dan gaan de poppen aan het dansen. Hm stof voor een nieuwe discussie?

Swiftway-UK
13/07/07, 10:58
Formeel in gebreke stellen, hem een redelijke termijn geven om het probleem op te lossen, aangeven dat indien hij de problemen niet kan oplossen binnen de gestelde termijn je de overeenkomst per direct eenzijdig zal ontbinden, omdat hij een wanprestatie levert.

Je factuur voor de geleverde periode betalen, dat zien als leergeld en verhuizen naar een andere partij.

Server00
13/07/07, 13:06
Aangezien men allemaal oordelen gaat trekken over een bedrijf waar je blijkbaar niet vanaf weet en je je oordeel gaat trekken mbt: Leeftijd, Ervaring, Uptime van 1 server etc. zal ik hier ook maar mijn verhaal neer poten.

Eerst specifiek over de TS:

Meneer R Oerlemans is al aantal keer suspend geweest vanwege het niet op tijd betalen van ze rekeningen en dan met het antwoord komen "Ik betaal als ik weer nieuw project heb" dat is ongeveer al vanaf maart bezig.

Daarnaast is R Oerlemans al een paar keer ondanks dit probleem geinformeerd over het probleem dat hier speelt mbt installaties die zijn gedaan die toch de nodigde problemen gaven op de server waar meneer zit.
Deze zijn ook opgelost, en inderdaad ik moet ook vertellen namens het bedrijf dat deze 2 dagen door grote aanvallen naar de server dat de downtime extreem hoog is geworden.

Wij hebben het een aantal keer voor melkaar gekregen om de aanval te onderdrukken en zelfs te stoppen, terwijl volgende dag weer een aanval word gepleegd. U moet ook snappen dat MSN niet altijd een dergelijk communicatie middel is waar u alle tijden met problemen terecht kan komen, deze kunt u ook gewoon door bellen zoals u al 1 keer reeds heeft gedaan.

Verder hoe staan je rechten?

Als we het even op het AV houden die wij gebruiken dus geen uitzonderingen,
dan kan je bij nalatigheid indien je zoiets ontdekt ons in gebrekke stellen en dan kunnen wij op redelijk termijn een passende oplossing zoeken.
Daarnaast hebben wij een schade vergoeding indien het zo ver mocht komen van de kosten die in die maand zijn betaald aan hosting ( voor jouw dus 4 euro ).

Ook wat voor vele al teveel moeite is om een "aangetekende" schriftelijk opzegging naar ons postadres toe te sturen. Daarnaast is het ook belangrijk om deel 6 en 16 in onze AV door te lezen zo verkom je vaak fouten.

Tot slot

Als er 1 fout op een server is dan betekent dat nog niet:

- Bedrijf is kut
- Komt door de leeftijd
- Krijg je als je budget wilt

We hebben overigens voor de klanten een passende oplossing gevonden die op Server 01 staan. Indien er nog vragen zijn kan je ze kwijt in dit topic of via je de e-mail.

BsHosting
13/07/07, 13:13
Dan zal ik mezelf er ook even mee bemoeien daar je dus hier de halve waarheid maar neerzet.

ik ken de TS verder ook niet maar als je 2 dagen down bent door wat dan ook dan klopt er duidelijk iets niet.
als je dan ook nog niet meld dat je het zaakje verkocht hebt zonder je klanten schijnbaar in te lichten .


lees en trek je conclusies.

http://www.tbforum.nl/thread/92788.html

adknoth
13/07/07, 13:21
Beste heren, om even duidelijkheid te verschaffen, wij hebben de klanten van Interion-IS overgenomen. Alle klanten zullen z.s.m. worden ondergebracht op een server van Knoth WebMedia & Hosting.

Alle klanten zijn vanacht bericht door Knoth WebMedia & Hosting via e-mail.

Bijgaand een artikel wat wij geplaatst hebben op tbforum:

Interion-IS klanten overgenomen door Knoth WebMedia & Hosting

Interion-IS is een klein hosting-bedrijf wat zich sinds 2007 richt op het budget segment in de hostingmarkt. Helaas had Interion-IS te kampen met problemen de laatste periode waardoor de kwaliteit niet gewaarborgd kon worden.

Interion-IS zag in Knoth WebMedia & Hosting de juiste overname partner omdat het budget segment van Knoth WebMedia & Hosting nauw aansloot op dat van Interion-IS en dit beter zou voldoen aan de wensen van de klant.

Een succes voor de klant!

Voor de klanten van Interion-IS zal deze overname door het overgrote deel als positief ervaren worden. Knoth WebMedia & Hosting kan voor de meeste klanten een gelijke prijs hanteren, voor sommige zal dit met enkele euro’s per jaar omhoog gaan. Daarnaast zal de kwaliteit van de hosting omhoog gaan alsmede het service level naar de klant toe wat Knoth WebMedia & Hosting hoog in het vaandel heeft.

Server00
13/07/07, 13:29
Dan zal ik mezelf er ook even mee bemoeien daar je dus hier de halve waarheid maar neerzet.

ik ken de TS verder ook niet maar als je 2 dagen down bent door wat dan ook dan klopt er duidelijk iets niet.
als je dan ook nog niet meld dat je het zaakje verkocht hebt zonder je klanten schijnbaar in te lichten .


lees en trek je conclusies.

http://www.tbforum.nl/thread/92788.html

TS zegt 2 dagen ik dus ook lees:



en inderdaad ik moet ook vertellen namens het bedrijf dat deze 2 dagen door grote aanvallen naar de server dat de downtime extreem hoog is geworden.

Ik praat hier toch duidelijk alleen over deze 2 dagen dat deze extreem zijn geworden en dat het daarvoor door me gemelde software fouten was gekomen.


als je dan ook nog niet meld dat je het zaakje verkocht hebt zonder je klanten schijnbaar in te lichten .

Zie mijn bericht:

We hebben overigens voor de klanten een passende oplossing gevonden die op Server 01 staan. Indien er nog vragen zijn kan je ze kwijt in dit topic of via je de e-mail.

En:

We hebben het deel van S01 overgedragen vanwege de kuren met die server, dus niet ons hele bestand.

BsHosting
13/07/07, 13:31
Beste heren, om even duidelijkheid te verschaffen, wij hebben de klanten van Interion-IS overgenomen. Alle klanten zullen z.s.m. worden ondergebracht op een server van Knoth WebMedia & Hosting

Ik kan scheel zijn maar lees toch wat anders.
ook heb je je url snel verander op de kvk inschrijving dus ga aub geen verhaaltjes ophangen hier daar hebben gedupeerde klanten niks aan.

Geoffrey
13/07/07, 13:31
Veel mensen moeten ook eens leren (aansluitend op de problemen waar de TS het over heeft) dat:

1.) Je op een shared server zit en dus niet alles kan
2.) Je zelf in staat voor het onderhoud van je CMS (joomla, phpnuke, etc.). Als je dat niet kan blijf er dan gewoon af.

Je hoster de schuld geven is makkelijk natuurlijk hé :) En zoals ik eerder al zei, het verhaal heeft zeker z'n twee kanten en die verschillen nogal wat als we de topic doorlezen.

gsus23
13/07/07, 13:40
Veel mensen moeten ook eens leren (aansluitend op de problemen waar de TS het over heeft) dat:

1.) Je op een shared server zit en dus niet alles kan
2.) Je zelf in staat voor het onderhoud van je CMS (joomla, phpnuke, etc.). Als je dat niet kan blijf er dan gewoon af.

Je hoster de schuld geven is makkelijk natuurlijk hé :) En zoals ik eerder al zei, het verhaal heeft zeker z'n twee kanten en die verschillen nogal wat als we de topic doorlezen.

1) Dat begrijp ik ook wel
2) Daar ben ik wel toe in staat.

Volgensmij komen de verhalen aardig overeen hoor.

Geoffrey
13/07/07, 13:45
1) Dat begrijp ik ook wel
2) Daar ben ik wel toe in staat.

Volgensmij komen de verhalen aardig overeen hoor.

Sorry, je geeft eerst duidelijk aan dat het door minder beheer van de CMS zo ver is gekomen dat er een zwaar beveiligingslek is ontstaan. Dan ben je er in zekere zin niet toe in staat lijkt mij? ;) Je weet dat je als je met open source werkt dat je het moet bijhouden, dat is zelfs bij de forums zo. Doe je dat niet dan komen daar problemen van. Misschien niet na een maand, maar wel na een paar maanden.

Swiftway-UK
13/07/07, 13:47
Anyway de overname komt voor de topicstarter goed uit. Hij hoeft geen nieuw contract af te sluiten met de overname partij en kan direct stoppen met het afnemen van diensten.

Eenmanszaken kunnen klanten niet verkopen, zij kunnen alleen de klanten verzoeken om een nieuwe overeenkomst aan te gaan met een nieuwe hostingpartij.

Eind goed, al goed dus.

@BShosting: als het inderdaad een DOS aanval is op de server, bijvoorbeeld een aanval op de httpd server, dan is dat zeer moeilijk tegen te gaan. MODULE DDOS-DEFLATE helpt ook maar tot een bepaald moment.

Allen provider met speciale filtering mogelijkheden upstream of een flink webcluster kunnen dit soort aanvallen doeltreffend stoppen, dus ga niet gelijk uit van het ongelijk van de hoster.

De hoster was behoorlijk klantvriendelijk als de klant inderdaad nog nooit een factuur voldaan heeft vanaf maart en nog steeds niet afgesloten is.

adknoth
13/07/07, 13:50
De TS was al klant van ons geworden wegens de vele downtime bij Interion-IS en deze klant neemt zijn pakket van Interion-IS ook mee. Klanten welke niet accoord gaan worden ook niet verhuisd, dit lijkt me een duidelijk verhaal.

gsus23
13/07/07, 14:10
Sorry, je geeft eerst duidelijk aan dat het door minder beheer van de CMS zo ver is gekomen dat er een zwaar beveiligingslek is ontstaan. Dan ben je er in zekere zin niet toe in staat lijkt mij? ;) Je weet dat je als je met open source werkt dat je het moet bijhouden, dat is zelfs bij de forums zo. Doe je dat niet dan komen daar problemen van. Misschien niet na een maand, maar wel na een paar maanden.

Waar heb ik aangegeven dat er een CMS op heeft gedraaid? Ik zelf ben niet de hoster he? Ik ben de klant.

Server00
13/07/07, 16:13
Beste heren, om even duidelijkheid te verschaffen, wij hebben de klanten van Interion-IS overgenomen. Alle klanten zullen z.s.m. worden ondergebracht op een server van Knoth WebMedia & Hosting.


Klopt ook half nogmaals hebben ze een groot deel van Server 1 overgenomen van ons, de rest + het bedrijf blijft gewoon bestaan.

adknoth
13/07/07, 16:26
Euh? Ik dacht dat jij onder een andere naam door zou gaan of zijn de plannen sinds gisterenavond 12 uur gewijzigd? Ik vind het allemaal wel prima.

Savvas
13/07/07, 17:00
anders bespreek je dit even buiten het forum om :)?

®on
13/07/07, 17:06
Geweldig weer......