PDA

Bekijk Volledige Versie : KVK nummer komt niet overeen met de handelsnaam



YourWebSolution
10/07/07, 22:11
Hoi,

Ik heb 2 maanden geleden de opdracht gegeven aan iemand tot het ontwerpen van mijn website.

Nu houd deze persoon zich niet aan de mondelinge afspraak van circa 2 weken.

Logish dat ik er onderuit wil, nu wordt onder mijn neus de algemene voorwaarden geschoven:

1) Wanneer opdrachtgever het aanbod heeft geaccepteerd hetzij ondertekend maar later het aanbod van de offerte hetzij opdracht toch weigert, kan *BEDRIJFSNAAM Y* tot maximaal 30% van het door de (laatste) in offerte genoemde bedrag aan de opdrachtgever in rekening brengen.

Ik vraag via de site de gegevens van zijn KVK op, kom ik erachter dat deze persoon na het ondertekenen bedrijf X de naam van heeft gewijzigd in bedrijf Y. (ik heb getekend voor bedrijf Y), hier zit een verschil van bijna 2 maanden tussen (hij heeft dit pas 5 dagen geleden aangepast)

Ben ik nu verplicht om deze algemene voorwaarden te accepteren of kan ik hem hier op attenderen waardoor ik hieronderuit kom??

groeten

MauriceO
10/07/07, 22:21
Het zal wel zo zijn dat dit een rechtsopvolger is. Deze neemt dan de rechten over van de vorige, met alle voorwaarden.

JayvD
10/07/07, 22:59
Hoi,

Ik heb 2 maanden geleden de opdracht gegeven aan iemand tot het ontwerpen van mijn website.

Nu houd deze persoon zich niet aan de mondelinge afspraak van circa 2 weken.

Logish dat ik er onderuit wil, nu wordt onder mijn neus de algemene voorwaarden geschoven:

1) Wanneer opdrachtgever het aanbod heeft geaccepteerd hetzij ondertekend maar later het aanbod van de offerte hetzij opdracht toch weigert, kan *BEDRIJFSNAAM Y* tot maximaal 30% van het door de (laatste) in offerte genoemde bedrag aan de opdrachtgever in rekening brengen.

Ik vraag via de site de gegevens van zijn KVK op, kom ik erachter dat deze persoon na het ondertekenen bedrijf X de naam van heeft gewijzigd in bedrijf Y. (ik heb getekend voor bedrijf Y), hier zit een verschil van bijna 2 maanden tussen (hij heeft dit pas 5 dagen geleden aangepast)

Ben ik nu verplicht om deze algemene voorwaarden te accepteren of kan ik hem hier op attenderen waardoor ik hieronderuit kom??

groeten

Een bedrijf kan handelen onder een andere naam die nog niet aan hem behoort zolang hij de relatie legt dat het onderdeel is van het bedrijf of elders vermeldt hebben dat het voorheen bedrijf X heette.

Wij hadden een soortgelijk probleem, de handelsnaam die wij wilde gebruiken was al in bezit van een ander bedrijf in een andere sector (paar dagen voordat wij hem registreerde hadden hun hem geregistreerd).

Wij wilden wel graag gebruik maken van deze handelsnaam we hadden immers al alles voorbereid om te gaan werken met die naam. Enige manier die mogelijk was volgens de KvK was om te vermelden dat bedrijf Y onderdeel was van bedrijf X.

YourWebSolution
11/07/07, 00:37
Een bedrijf kan handelen onder een andere naam die nog niet aan hem behoort zolang hij de relatie legt dat het onderdeel is van het bedrijf of elders vermeldt hebben dat het voorheen bedrijf X heette.

Wij hadden een soortgelijk probleem, de handelsnaam die wij wilde gebruiken was al in bezit van een ander bedrijf in een andere sector (paar dagen voordat wij hem registreerde hadden hun hem geregistreerd).

Wij wilden wel graag gebruik maken van deze handelsnaam we hadden immers al alles voorbereid om te gaan werken met die naam. Enige manier die mogelijk was volgens de KvK was om te vermelden dat bedrijf Y onderdeel was van bedrijf X.

Dit was dus niet het geval. KVK is pas 5 dagen geleden veranderd van naam, hiervoor ook geen vermelding over h.o.d.n. bedrijf y.

zijn deze alg voorwaarden nietig verklaard?

santema
11/07/07, 00:46
Uhm, de hele overeenkomst is al nietig verklaard?

Als iets 2 weken mag duren, en het duurt al meer dan 2 maanden, lijkt me sterk als je dat (onder normale omstandigheden) kunt indekken met de AV?

bvankuik
11/07/07, 08:18
Heeft hij/zij al wat eraan gedaan? Vraag wat de prijs is van het tot nu toe gedane werk. En als er nog niets is gedaan, dan kun je bijv. 5% betalen en klaar. Ik zou toch wel iets doen, ook al is het in jouw ogen unfair.

bakkerl
11/07/07, 09:43
Nu houd deze persoon zich niet aan de mondelinge afspraak van circa 2 weken.

Logish dat ik er onderuit wil, nu wordt onder mijn neus de algemene voorwaarden geschoven:


De afspraak is mondeling gemaakt. De ALV is dus niet vooraf aan jou gegeven?
Als dat zo is, dan heb je niets met de ALV te maken. Deze moeten vooraf namelijk al bekent zijn en niet pas achteraf getoont worden.

dimitrivisser
11/07/07, 09:44
Nu houd deze persoon zich niet aan de mondelinge afspraak van circa 2 weken.


Zoiets dus altijd schriftelijk vastleggen.



Logish dat ik er onderuit wil, nu wordt onder mijn neus de algemene voorwaarden geschoven:


Heb je die Algemene voorwaarden ook gekregen toen je de opdracht gaf ? Is er sprake van een vermelding van de Algemene voorwaarden op het contract ? Mocht dat niet het geval zijn dan zijn de Algemene voorwaarden geen deel van de overeenkomst en niet van toepassing.

Ik zou hem schriftelijk (aangetekend) in gebreke stellen, hem daarnaast wijzen op de mondelinge afspraak en hem een redelijke termijn geven het werk alsnog af te leveren. Twee weken ofzo extra. Daarnaast vermelden dat als het werk niet binnen de gestelde termijn af is je de overeenkomst opzegt. Daarnaast stel je hem aansprakelijk voor de kosten en schade die je hebt geleden doordat hij de termijn heeft overschreden.

Het gaat in dit geval om een wanprestatie van de andere partij. Je hoeft dan echt geen percentage van het overeengekomen bedrag te betalen. Zelfs niet als zoiets in de Algemene voorwaarden staat.

cashmere
11/07/07, 10:05
Als je geen contract oid hebt hoef je je helemaal geen zorgen te maken.

NielsV
11/07/07, 10:50
Mondelinge afspraak is WEL rechtsgeldig he! Maar zo moeilijk te bewijzen.

Ben het met bakkerl eens: Op het moment dat je de mondelinge overeenkomst aangaat, heeft die persoon jou op de ALV van zijn haar bedrijf gewezen? Zo niet, heb je er al helemaal niets mee te maken (met de ALV).
Mocht hij je er wel op hebben gewezen, dan ben je volgens mij altijd nog verplicht om te tekenen (middels een contract b.v.).
In dezen is een mondelinge overeenkomst niet bindend met ALV (maar dat durf ik niet heel zeker te zeggen!). Vaak wordt er stilzwijgend een akkoord op gegeven (zo van "Ja dat komt wel goed")..

Geef de persoon inderdaad een tijdsbestek van 2 weken om alsnog zijn of haar zaken te regelen; je bent naar mijn idee in geen geval verplicht tot betaling van b.v. 30 % van de kosten; waarop zijn de gebaseerd? Hij/zij is in gebreke NIET jij!

Succes ermee!

Swiftway-UK
11/07/07, 11:54
Neem contact op met je jurist of advocaat.
Niemand hier heeft voldoende juridische kennis om je hierin goed te adviseren.

YourWebSolution
12/07/07, 18:25
Probleem is gelukkig opgelost.

Ik heb ze nog 1 week de tijd gegeven om het af te maken, daarmee zijn ze accoord.

Volgens de wetgeving naar mijn weten is als je de alg voorwaarden veranderd na het ondertekenen of aangaan van een overeenkomst niet geldig. Aangezien het bedrijf pas sinds een week zijn naam heeft veranderd, maar 2 maanden geleden al een offerte hebben gemaakt onder deze naam kan het dus niet kloppen.

Op de offerte/contract staat een vermelding naar alg. voorwaarden (ter info)

Indien ze nu deze afspraak niet nakomen dan kan ik alles cancelen??

iedereen bedankt!

bakkerl
12/07/07, 19:23
Probleem is gelukkig opgelost.

Ik heb ze nog 1 week de tijd gegeven om het af te maken, daarmee zijn ze accoord.

Op de offerte/contract staat een vermelding naar alg. voorwaarden (ter info)


Ik neem aan dat ze nu weten en accoord zijn van die 1 week tijd om het af te maken en anders dat het niet meer hoeft. Dus heb je daarmee een afspraak staan welke een reden van beeindiging van het contract kan zijn.

Ik neem aan dat je dat nu wel ergens op papier heb ipv alleen mondeling.

MMaI
12/07/07, 20:53
Ik neem aan dat ze nu weten en accoord zijn van die 1 week tijd om het af te maken en anders dat het niet meer hoeft. Dus heb je daarmee een afspraak staan welke een reden van beeindiging van het contract kan zijn.

Ik neem aan dat je dat nu wel ergens op papier heb ipv alleen mondeling.

en met handtekening van beide partijen lijkt me ook een goed idee

Stephan Vierkan
15/09/07, 03:38
Hoi,

Ik heb 2 maanden geleden de opdracht gegeven aan iemand tot het ontwerpen van mijn website.

Nu houd deze persoon zich niet aan de mondelinge afspraak van circa 2 weken.

Logish dat ik er onderuit wil, nu wordt onder mijn neus de algemene voorwaarden geschoven:

1) Wanneer opdrachtgever het aanbod heeft geaccepteerd hetzij ondertekend maar later het aanbod van de offerte hetzij opdracht toch weigert, kan *BEDRIJFSNAAM Y* tot maximaal 30% van het door de (laatste) in offerte genoemde bedrag aan de opdrachtgever in rekening brengen.
Wat een belachelijk artikel! Juridische waanzin. Indien een aanbod wordt geaccepteerd, is er sprake van een overeenkomst en is de opdrachtgever in principe 100 procent van het bedrag verschuldigd.


Ik vraag via de site de gegevens van zijn KVK op, kom ik erachter dat deze persoon na het ondertekenen bedrijf X de naam van heeft gewijzigd in bedrijf Y. (ik heb getekend voor bedrijf Y), hier zit een verschil van bijna 2 maanden tussen (hij heeft dit pas 5 dagen geleden aangepast)

Ben ik nu verplicht om deze algemene voorwaarden te accepteren of kan ik hem hier op attenderen waardoor ik hieronderuit kom??Ik snap dit deel van je verhaal niet helemaal. Je hebt óf met een particulier (natuurlijk persoon) of met een rechtspersoon (BV, NV, etc.) een overeenkomst afgesloten. De naam van die (rechts)persoon is daarbij niet relevant.

Wat betreft het niet nakomen van de overeenkomst (die 2 weken), moet je die persoon schriftelijk mededelen dat je hem nog een week (dat lijkt me een redelijke termijn, aangezien hij het eerder over 2 weken had) de tijd geeft zijn overeenkomst na te komen. Doet hij dit niet, kun je de overeenkomst ontbinden (je geld terugvragen dus).

Citruz.
15/09/07, 09:42
Wat betreft het niet nakomen van de overeenkomst (die 2 weken), moet je die persoon schriftelijk mededelen dat je hem nog een week (dat lijkt me een redelijke termijn, aangezien hij het eerder over 2 weken had) de tijd geeft zijn overeenkomst na te komen. Doet hij dit niet, kun je de overeenkomst ontbinden (je geld terugvragen dus).

Er zijn inmiddels al 2 maanden voorbij. Het topic is van 10 juli...

Mikej0h
15/09/07, 22:49
Volgens de wetgeving naar mijn weten is als je de alg voorwaarden veranderd na het ondertekenen of aangaan van een overeenkomst niet geldig. Aangezien het bedrijf pas sinds een week zijn naam heeft veranderd, maar 2 maanden geleden al een offerte hebben gemaakt onder deze naam kan het dus niet kloppen.


Hier heb ik het toevallig afgelopen week met mijn advocaat over gehad omdat wij zelf binnenkort onze Algemene voorwaarden moeten wijzigen vanwege de invoering van nieuwe diensten.

Hij gaf aan dat de oude Algemene voorwaarden voor klanten die destijds hebben getekend of een dienst hebben afgenomen geldig zijn totdat zij een nieuwe overeenkomst ondertekend hebben.

Het kan dus wel zeker dat de andere partij jou houd aan hun Algemene voorwaarden, maar dan wel de versie welke gedeponeerd was toen jij de overeenkomst hebt ondertekend.

Dit is mede de reden waarom ik mijn klanten altijd een kopie van de Algemene voorwaarden mee laat tekenen, en in hun eigen administratie laat bewaren.
Op deze manier weten zij altijd welke versie zij destijds voor getekend hebben.

Dus nogmaals: De oude voorwaarden zijn van toepassing die tijdens het ondertekenen van de overeenkomst geldig waren, tot het tekenen van een nieuwe overeenkomst of instemming met de nieuwe Algemene voorwaarden!