PDA

Bekijk Volledige Versie : Fallback server



Daan_
10/07/07, 16:59
Ik begin ondertussen steeds meer klanten te krijgen die vragen naar een fallback server voor hun email. Deze moet er dus maar eens komen :)

Ik heb een Plesk systeem draaien (FC2) maar deze wil ik het liefst met rust laten. Ik heb er nog een server naast draaien (FC4) waar op dit moment alleen een webserver op draait. Deze lijkt mij dus geschikt om een fallback mail server op te installeren.

Hebben jullie suggesties welk software ik het beste kan gebruiken, (ben ondertussen postfix al regelmatig tegen gekomen)

Ik ben qua mail niet op niveau, dus als jullie een goeie tutorial weten ben ik helemaal blij :)

wutr
10/07/07, 19:50
Ik neem aan dat je wel doorhebt hoe het gaat met je MX records?

Een tutorial om bijv. postfix op te zetten heb je verder zo gevonden met google :)

Zelf toch maar even gauw gegoogled :rolleyes:
Deze bijv: http://flurdy.com/docs/postfix/

Heb hem zelf niet doorgelezen aangezien hij behoorlijk lang is, maar het ziet eruit alsof alles er in staat wat jij nodig hebt. Misschien is het handig om eerst te oefenen op een virtual machine voordat je dat andere systeem "om zeep helpt". wonko-edit: dit is niet echt de bedoeling

Jorem
10/07/07, 21:25
Op howtoforge.com staat een mooie tutorial:

http://www.howtoforge.com/postfix_backup_mx

Daan_
11/07/07, 16:01
Ik neem aan dat je wel doorhebt hoe het gaat met je MX records?

Een tutorial om bijv. postfix op te zetten heb je verder zo gevonden met google :)

Zelf toch maar even gauw gegoogled :rolleyes:


Heb hem zelf niet doorgelezen aangezien hij behoorlijk lang is, maar het ziet eruit alsof alles er in staat wat jij nodig hebt. Misschien is het handig om eerst te oefenen op een virtual machine voordat je dat andere systeem "om zeep helpt". wonko-edit: dit is niet echt de bedoeling

Graag, Hoe kunnen we elkaar bereiken?

Daan_
13/07/07, 15:45
Kan sendmail ook als fallback server draaien?

Ik krijg postfix niet geinstalleerd omdat port 25 al in gebruik is!

Kenneth
13/07/07, 15:54
sendmail verwijderen?

rpm -e --nodeps sendmail

Daan_
16/07/07, 00:11
Sendmail wordt op dit moment gebruikt door php scripts e.d. Switchen die automatisch over naar postfix dan?