PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanschaf laptop



LippuZz
10/07/07, 16:42
Ik wil een laptop aan gaan schaffen.
Omdat de balans nog niet goed is op de bedrijfsrekening wil ik zelf een gedeelte bijleggen.

hoe verwerk ik sit in de papieren? En hoe kan ik dit later weer aan mezelf terug betalen?

SF-Jeroen
10/07/07, 16:46
Zelf een lening aan het bedrijf doen bijvoorbeeld

BV of wat trouwens?

LippuZz
10/07/07, 16:52
Ja sorry, een VoF. Is wel zo belangrijk om te weten idd.
Maar hoe stel ik dat op?

kan ik niet gewon wat bijleggen en later weer wat terug storten?

frankske
10/07/07, 17:14
Ga even te rade bij je boekhouder. Er zijn hier verschillende mogelijkheden voor. Hou ook rekening met het feit dat als je nu een laptop koopt, je veronderstelt bent dat af te schrijven (bv over 3 jaar), zodat een laptop die 1500 eur kost, maar voor 500 eur in je rekening van dit jaar komt, 500 eur in je rekening van volgend jaar en 500 eur in je rekening van binnen 2 jaar.

Je kan ook je laptop leasen. Informeer bij je leverancier of bij je bank.

Zelf lenen aan je bedrijf heeft weinig zin, tenzij voor je cash flow, maar je aankoop komt gewoon op dezelfde manier in je boeken. Wat je beter doet als je echt zelf een groot stuk wil bijbetalen, is de laptop verhuren aan jezelf.

Mijn advies dat ik hier al vaak gaf: ga spreken met je boekhouder. Mocht je die niet hebben, ga er eentje zoeken. Een boekhouder lijkt een grote kost, maar je bent zeker dat alles in orde is, en een goede boekhouder heeft genoeg tips om geld op te brengen ipv te kosten.

Cyberdevil
10/07/07, 17:15
Tuurlijk wel, weet niet waarom dit niet zou mogen. Bijna elke zelfstandige doet dit. (Zelf investeren)