PDA

Bekijk Volledige Versie : [gz] Avocent drsview software



svbeek
10/07/07, 11:32
Ik heb via ebay een avocent kvm over ip switch op de kop getikt. Nu blijk ik alleen software nodig te hebben om het remote view deel van de switch te kunnen gebruiken (drsview).
Heeft iemand deze toevallig liggen? Evt tegen een kleine vergoeding. Helaas is deze software niet bij avocent te downloaden..

wutr
10/07/07, 13:01
Welk type heb je?

groenleer
10/07/07, 13:07
Die software heet volgens mij DSView 3.

Daarnaast is het een volledig management pakket voor je KVM over IP omgeving.
Dit pakket word door Avocent los verkocht. Het kan dus kloppen dat je dit niet bij de KVM Switch kreeg.

Het vragen naar deze software lijkt mij dan ook vragen naar illegale software.
Dat is verder niet toegestaan.

Verder moet je je KVM switch ook IP kunnen benaderen (ip instellen als je via de local port werkt).
Je krijgt dan ene ActiveX control ofzow om je sessie over te laten lopen.

aleto
10/07/07, 13:11
Groenleer:
Nee, de KVM over IP switch werkt ENKEL met de DSView software. Je kan niet de switch rechtstreeks benaderen. Ik heb hier ook zo'n Avocent KVM switch op de plank liggen waar ik niets mee kan omdat ik de software ook niet heb.

cashmere
10/07/07, 13:27
Ik neem aan dat ze dit pakket gewoon verkopen toch? Waarom koop je het dan niet gewoon. Zo belachelijk duur kan het niet zijn lijkt me.

svbeek
10/07/07, 13:43
Vind het een beetje jammer van avocent dat ze dit apparaat verkopen als zijnde kvm over ip (en hier mee ook adverteren), en dat je er dan later achter komt dat je extra (dure) software moet aanschaffen. Bij zo'n beetje ieder ander merk heb je gewoon een webinterface met activex control inderaad, maar dit in geval dus niet. Volgens mij kan je de switch nieteens fatsoenlijk configureren zonder deze software..

groenleer
10/07/07, 13:48
Aleto en Svbeek, hebben jullie type nummers?
Dan kan ik de exacte mogelijkheden opsnorren.

Het is inderdaad stom dat ze als KVM over IP model worden verkocht, als je niet zonder extra software er op kunt komen.

wutr
10/07/07, 14:16
Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat het ook met andere software (deels) mogelijk is, dus als jullie inderdaad de typenummers een posten kunnen...

edit: Kan het zo gauw eigenlijk niet meer vinden, misschien heb ik het wel gedroomd :rolleyes:

svbeek
10/07/07, 14:30
Typenr: AVOCENT DSR2010

groenleer
10/07/07, 14:59
DSR2010 is in eerste instantie niet echt terug te vinden met product details.

Met een beetje url aanpassen kwam ik bij het volgende uit:
http://www.avocent.com/web/en.nsf/Content/DSR2010

Ik kan nergens vinden dat dit specifieke model ook via een webbrowser is te benaderen. Als word wel gesteld dat de DSR* types een ingebouwde webserver zouden moeten hebben.

svbeek
10/07/07, 15:08
Dit model wordt al niet meer verkocht. Er staat inderdaad niets over een webbrowser, alleen 'The 16-port DSR2010 KVM over IP switching system contains one local port for access at the rack and two digital ports for IP remote access.' Maar niets over de daarvoor benodigde software

groenleer
10/07/07, 15:21
Ik heb dde manual na geslagen, maar kan niks vinden over een andere methode dan DSView.

Verder zien de menu's er nogal het zelfde uit als van de Compaq KVM switches.

Nu het l*llige voor jou.
Het DS View verhaal van Avocent werkt inderdaad via IP. Het maakt echter gebruik van een aditioneel proprietary protocol. Waardoor je er niet zomaar even met een RDP of VNC client op kan connecten. Maar omdat dit over IP loopt is het nog steeds een KVM over IP switch.